Direktlänk till inlägg 1 september 2007

Då var det färdigt

Av maria - 1 september 2007 21:15

nu har vi blivit moster och morbror igen och barnen har fått en kusin till i gänget!!!


Ett litet gossebarn! Som har en storasyster som säkert inte kommer att förstå ett smack, bli avundsjuk och sotis men det kan hon få bli, det ska syskon bli tills de förstår värdet av de små knyttena!!!


Snabbt gick det! De åkte vid 16.00 och 16.37 kom han ut och ingen plats fanns det vare sig på förlossningen eller bb av ryktena som kommit häråt, så jag vet inte egentligen... Men imor´n kväll kan det kanske bli en liten besiktning!!!


Nu ska alla sova gott (eller när de vill det så ska de det) och drömma sött! Godnatt!!!

 
 
Elisabeth

Elisabeth

1 september 2007 22:01

Då får man gratulera...!! Alltid så vackert när man hör om liv som föds...! Hoppas då att ryktena är lite vingliga.. för det hörs ju lite oroväckande om hon inte hann inn på BB eller förlossningen..?!

Jag har liksom funderat hela dagen... hur låter en tvättstuga som ropar på en?? Skulle vara väldans intressant att höra hur din låter - min är både stum och dum.. tvätt som aldrig försvinner!! Inte kul alls!!

Ha det bäst.. nygamla moster..!

Kram.. (och du vet att de är fyllda med så mycket när de skickas till dig.. alltid!)

http://himlastigen.blogspot.com

 
Arga Mamman

Arga Mamman

1 september 2007 23:54

Grattis!!! Ser fram emot när det blir min tur....

http://www.argamamman.blogspot.com

 
steffe

steffe

2 september 2007 00:35

Grattis grattis

http://lyckligpappa.blogspot.com

 
www.dentatuerademaman.com

www.dentatuerademaman.com

2 september 2007 08:34

Oj vilken snabb förlossning men jag tycker att det är bättre att ligga några dagar på BB, det har jag gjort varenda gång. Jag håller också på med staket nu och jag har använding av mitt svarta staket :)

http://www.dentatuerademamman.com

 
Ananasens

Ananasens

2 september 2007 08:44

Oj, det gick undan.
Visst är det härligt med syskonbarnen? Har inga egna barn så jag uppskattar mina otroligt mycket.

Hoppas dagen blir bra!
kram

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Lallis

Lallis

2 september 2007 09:03

Hoppas nu att du sov gott:)
Kul med ny kusin!
Kram Lallis

http://www.knasigamamman.se

 
Helena

Helena

2 september 2007 09:23

Grattis till systersonen och skönt att allt gick bra.
Har ni nyss flyttat in i ert hus?
Hoppas du får en mysig dag vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

2 september 2007 09:23

Grattulera till tillökningen...avundsjuka brukar komma som ett brev på posten så där

Ha en underbar dag Kram!

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

2 september 2007 09:50

Elisabeth: Tack!!! Du är ju för rolig, ska spela in min skriande tvättstuga så ska du få höra...fniss... Tillsammans med klädägarna låter det rätt mycket...

Visst är det härligt med små knytten av liv som kommer till världen... Jag riktigt längtar efter att få se det lilla livet!

Hoppas att du sovit gott och haft en bra morgon samt får en superb dag!!!

Stora kramar med glädje och energi till dig, vännen!!!

 
Ingen bild

maria

2 september 2007 09:50

Arga Mamman: Tack! Ja, du väntar ju oxå, så kul!!! Ha en bra dag idag! Kram

 
Ingen bild

maria

2 september 2007 09:51

Steffe: Tack! Ha en bra dag nu!!!

 
Ingen bild

maria

2 september 2007 09:53

dentatuerademamman: Ja, lillasyster är som jag, här går det undan... Minns med äldsta sonen att barnmorskan inte trodde på mig när jag sa att nu kommer det, de hade inte förberett någonting... skrattar... har aldrig hört en barnmorska svära på det sättet när hon insåg att nu kommer det och på tre eöda var det över...

Staketet är snart klart så det är grindarna som hägrar nu...

Ha en bra dag!

 
Ingen bild

maria

2 september 2007 09:55

Ananasens: Fast jag har fyra söner så är det härligt med andras barn oxå (dessutom kan man lämna dem ifrån sig när man har fått nog)...fniss...

Hoppas att din dag blir bra (jag hoppas på att mitt öronbus ger med sig)... Kram

 
Ingen bild

maria

2 september 2007 09:56

Lallis: Tack och det hoppas jag att du oxå fått göra samt att du får en bra dag! Visst är det härligt med dessa små!
Kram!

 
Ingen bild

maria

2 september 2007 09:58

Helena: Tack! Ja, visst är det skönt att allt gick bra, jag tror att när man fått ett par barn så är det det man tänker på, hoppas att allt går bra...

Vi flyttade till nytt hus den 25/5-07 men hade hållt på att renovera i det på helgerna i två månader innan... Det gick inte att bo i innnan...

Hoppas på en bra dag för dig, där allt är okej!!! Kram vännen!

 
Ingen bild

maria

2 september 2007 09:59

Kärleksdravel: Hej på dig vännen! Så skönt att höra ifrån dig... Tack o visst är det så med småsyskon som inte är så stora att de förstår riktigt ännu...

Ha en suverän dag, vännen! Kram

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

2 september 2007 11:11

Grattis till att blivit moster igen!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria

2 september 2007 15:58

Nina: Tack! Det är ju lite händigt med syskonbarn, de lånar man och lånar och lämnar tillbaka...

 
Annelie

Annelie

3 september 2007 09:38

Va härligt..GRATTIS lilla moster och till den "ny"lyckliga familjen...=)

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

3 september 2007 10:05

Annelie: Tack, vännen! Det är roligt när familjerna växer...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards