Direktlänk till inlägg 5 september 2007

Förberedd på gnäll!!!

Av maria - 5 september 2007 15:04

Maken blir sen idag igen... Det ställer krav på mig, krav jag inte vet om jag kan uppfylla och det är så vidrigt... Jag hämtade minstingen på en gång när jag fick veta för då är han i alla fall hämtad medan jag kunde... Hade jag väntat tills att han ska hämtas så kanske jag inte hade kunnat längre.


Matplaneringen blir inställd,  jag grävde fram något i frysen, har ingen aning om vad jag ska göra med det, eller om jag klarar att göra något med det. I så fall får jag erbjuda barnen att göra sig egen mat... Jag tycker inte att det är rätt att det ska bli så, inte så här ofta, nu är jag gnällig, jag vet...


Jag tycker framförallt inte att det är rätt av arbetsgivare att göra så här mot sina anställda som har annat att ta hand om oxå, det kanske är flera som ska hämta barn på dagis, flera som måste handla lite... När man börjar sitt arbete klockan halvsju på morgonen så borde man kunna få komma hem en bra bit före sex, när man bara haft en halvtimmes lunch och inga andra raster... Men det kanske är höga krav..


Ähh, jag är bara gnällig och inte mår jag okej och då känns det inte bra helt enkelt...

 
 
Ananasens

Ananasens

5 september 2007 15:30

Tycker inte det är konstigt att du är lite gnällig. Vet hur det är. Man får ha en planering och en backup om man skulle trilla dit och bli dålig. Och då har jag ändå mest mig själv att tänka på. Eller hade, för numera mår jag så pass bra att jag känner att planeringen håller om det är viktiga saker jag behöver göra.

Hoppas du inte blir sämre idag utan att allt fungerar som det ska!
Kram

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

5 september 2007 15:55

Du får gnälla!!! Sk-tarbgivare... Hoppas du tar dig genom kvällen. Förresten såg jag inte pizzabutik bara runt härnet fr dig ;) Skicka sonen för att hämta maten där *ler*.

Allt är tillåtet!

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Helena

Helena

5 september 2007 17:26

Det är inte lite de kräver av sina anställda särskilt av din man som inte ens får bli kvar där.
Jag förtår att du blir irriterad ,jag tycker inte att du är gnällig.
Det är ju viktigt för dig att veta att allt löser sig även om inte du kan.
Hoppas du får stå på benen och att kvällen blir bra.
Kram vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Ella

Ella

5 september 2007 18:23

Jag tycker inte du gnäller, tvärt om, du har ju helt rätt. Dålig arbetsgivare det där. Är det ens lagligt?

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

5 september 2007 19:18

Ananasens: Jo, jag vet ju vad du menar och det är svårt när man känner att barnen börjar bero på sitt mående... Vi har nog inte kommit in ännu i backupen...

Jag tror att jag tagit i för mycket idag så jag har mycket varningar, det blir nog en tidig kväll.... Hoppas att du får en bra kväll! Kram

 
Ingen bild

maria

5 september 2007 19:24

Dubbelörnen: Tack, vännen! Ja, jag brukar ju inte gnälla så mycket men det är jobbigt när det blir för ofta... hihihi, ja, pizzerian ja, men den använder vi ju rätt flitigt ändå... Kramar

 
Ingen bild

maria

5 september 2007 19:26

Helena: Nej, jag tycker att det är lite i häftigaste laget för förra veckan var bedrövlig...

Det är precis det som är tungt att inte veta om man kan eller ej... Men det känns nog bättre en annan dag, vi måste ju finna vägar...

Kram på dig vännen!

 
Ingen bild

maria

5 september 2007 19:28

Ella: Tack! Lite gnällde jag allt men det var nog befogat efter hur jag mådde och hur det kan bli... Jag hoppas på att resten av veckan blir okej...

 
Ingen bild

Filifjonkan hälsar på i grevens tid ser jag..fniss

5 september 2007 19:37

Hej Maria...ja det är ju trist att det skall bli så långa dagar för vissa. En del arbetsgivar är ju hemska hör man de bara kräver och kräver,,,Men kanske är det en bättre dag i morgon att allt löper enl planerna. Men ibland som vi lärt oss så krabbar det till sig ordentligt men håll ut denna dag är snart slut. Men vadå gnäll förresten man är inte mer än människa det hjälper lite lite att få prata av sig. Ser att gubben höst har paletten framme i dina träd med..Vackert är det.Gör dig ett härligt bad ikväll med extra skum ett ljus och lite rosenblad eller något att bad i. Kanske en ny färg på tånaglarna.Ha det så bra du kan i alla fall och stor kram

 
tussegumman

tussegumman

5 september 2007 20:03

Du rätt att vara sur! Så är det med oss kvinnor så fort det blir mycket sena kvällar så läggs det automatiskt på oss! Fast mina barn är stora blir det ändå jag som skall kolla upp det ena och en det andra så jag förstår dig! Då min man har mycket tjänsteresor nu så får jag ta bussen osv...Ha det gott/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria fnissar

6 september 2007 06:40

Såå Filifjonkan är ute på en liten cyberpromenad... Visst har fjonkan rätt i att dagen snart var slut och idag hoppas jag på en ny dag, en bättre dag men det återstår att se... Jag fnissade gott åt fjonkans förslag om ett gott bad, det är nog precis det jag behöver ska Filifjonkan se men badkaret har blivit försenat så vi har inte fått hem det ännu så snart kan jag nog få ta mig ett skönt bad när det krabbar sig så här... Filifjonkan ser att gubben höst har kommit hit, ja, det är starka och vackra färger han använder... Filifjonkan ska ha det riktigt bra och mås å gott, stor kram på sig fjonkan!!!

 
Ingen bild

maria

6 september 2007 06:42

tussegumman: Rätt, fast här har det alltid varit maken som har tagit dessa bitar, ja, jag har väl gjort en del... Sen jag blev sjuk så är det annorlunda... Huga, tjänsteresor skulle vi inte kunna ha, då skulle inte alla få mat och rena kläder om jag ligger i anfall... Kram på dig!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards