Direktlänk till inlägg 9 september 2007

Jo, den här förbaskade

Av maria - 9 september 2007 18:48

katten Tjoppe som vi har.....

Han som ser ut så här: Han passade på

när vi var ute och höll på med skjulet att leka på köksbordet... Han är inte så liten som det ser ut på det här fotot, han är faktiskt 1 1/2 år gammal men lär sig mycket annorlunda om jag jämför med de andra katterna...


Han lekte som sagt på köksbordet, där låg makens mobil, min mobil och kameran, kameran en kär vän till mig låg där... På bordet fanns oxå en duk, på duken stod vasen med rosorna jag fick av maken i fredags... När vi kom in så stod inte vasen med rosorna upp längre, nej, den låg ner och våra mobiler och kameran låg i vatten.....:((


Tjoppe bryr väl sig inte om sånt, men matte och husse börjar bli lite trötta på denna Tjoppe som jämt ställer till det och som gärna anfaller både barn och hund.... Nu klarade sig kameran och vi tror att mobilerna är okej, kanske vi kom in precis efter att det hände.... Men Tjoppe då!!!

 
 
Helena

Helena

9 september 2007 19:05

Vi har haft barnens två katter inneboende i sommar.Efter det sa jag till sambon att vi aldrig mer ska skaffa katt.
Vovvarna håller ju sig mest på golvet i allafall(och soffan och sängen,haha).
Tur att det gick bra med mobiler och kamera.
Ha en mysig kväll vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Ingen bild

maria

9 september 2007 19:10

Helena: Jag förstår dig... Men vår jesper han är aldrig sån, han vet precis vad man får och inte får... Hundar är mycket lättare på det sättet... Ha en superduperkväll och kram på dig!

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

9 september 2007 19:12

Kanske en liten ADHD-katt :) Hoppas han bättrar sig i uppförandet. Ha en skön kväll.

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria

9 september 2007 19:14

Nina: ADHA-katt!!! Den var ju riktigt fyndig!!! och gav mig ett gott skratt!!! Ha en skön kväll vännen!!!

 
Lallis

Lallis

9 september 2007 20:48

Ja.. vi har en här hemma som också ställer till det titt som tätt. Hon är så otroligt klantig att man inte kan tro att hon är av släktet katt. Ska inte de vara smidiga. liksom?
Tyr att telefonerna inte gick sönder.
Kram Lallis

http://www.knasigamamman.se

 
Ingen bild

maria

9 september 2007 21:10

Lallis: Jo, de ska vara smidiga men då finns det alltså fler...

Japp, tur o ännu mer tur med kameran men maken håller inte med om det för han vill inte att jag går ut utan mobilen... Det händer ju att jag inte kan ta mig hem och då vill han att jag har mobilen så att jag kan få hjälp!!!

Kram

 
Annelie

Annelie

9 september 2007 23:14

Det var mig en rackare till buskatt. Har bara varit med om att vår Romeo haft ner en kruka en gång, sedan jag blev tillsammans med Micke. Han hoppade upp i fönstret och missbedömde nog avståndet.Skämdes rejält gjorde han också...
Hoppas er lilla elefant lugnar ner sig ett par hekto =)Kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 07:17

Annelie: Ja, vår jesper skulle aldrig bete sig sådär och om han skulle hoppa upp i ett fönster eller så så skulle det vara för att mammas hund jagar upp honom...:))

Den här blir tvungen att lugna ner sig, särskilt med att helt oprovocerat attackera oss och hunden...:(

Kramar

 
Filifjonkan kliar sig i mössan

Filifjonkan kliar sig i mössan

10 september 2007 21:57

Aha..en talibankatt,,, men tror du ljuger på Tjoppe,Det är säkert den allra goaste mjukaste lille vän som bara tittar på era rosor och kameror o telefoner.Tror det var någon 2fotad som ställt till det ...Tjoppe katt gör inte sånt kan jag väl aldrig tro... ;)

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria

11 september 2007 07:08

Nej, du Filifjonkan, Tjoppe bara ääär sååån, lite som Findus, Pettsons katt... Han rivs, anfaller barnen och hittar på så mycket bus:)) Ja, nu anfaller ju inte Findus några barn men kan vara ganska så tuff mot hönsen:)) Vi får väl se om Tjoppe kan lära sig av Jesper någon gång men till och med Jesper flyr....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards