Direktlänk till inlägg 10 september 2007

Tänk så det kan vara...

Av maria - 10 september 2007 09:24

Sa jag inte att man kunde hoppas på att denna vecka skulle bli bra...


När jag gick ut för att skriva under att vi tagit emot badkaret så stod brevbäraren vid vår brevlåda och försökte stoppa i ett paket... jag tog det och visste på en gång att jag höll de efterlängtade lyktorna ifrån Gerda-Thyra i famnen...


Det var det!!!


Men det var en liten ängel som hade lagt sin hand på paketet så...








 När jag öppnade det så var det denna syn som jag fick se....


Jag blev förstås förvånad och glad, nyfiken och, ja, ni vet...









Jag öppnade det lilla gulliga paketet... Där fann jag denna lilla påse som det står blomster ängel på...


Dum som jag är, ja, skratta på nu alla som vill, så luktade jag på påsen och tänkte att det här ser ut som en doftpåse... :))

Men nu var det ju så här att det var en ängel, i flera avseenden, som lagt sin hand på det här paketet och jag förstod att det var meningen att jag skulle öppna den vackra påsen...

Där fann jag en, just det, en vacker liten blomsterängel... Så överraskad jag blev och glad!!! Tack Gerda-Thyra för att de vackra lyktorna (de blev hur bra som helst) är i sitt hem nu och för den vackra överraskningen, jag blev så glad!!! Som sagt, en ängel hade lagt sin hand på paketet!!!




 
 
XENA

XENA

10 september 2007 09:42

Min mor håller på med sån där luffarslöjd och gör även smycken i silver.
Fint..
XENA

http://stollan.blogspot.com

 
gulligagumman

gulligagumman

10 september 2007 09:54

Åh vad kul att få ett så fint paket, med lite extra spännande i. Ha en bra dag!

Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 09:58

Xena: Visst är de fina, jag har två redan men kände att jag ville ha två likadana i det andra köksfönstret!!!

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 09:59

gulligagumman:Det var jätteskoj, förgyllare av dagen liksom! Ha en bra dag, vännen! Kram

 
christina

christina

10 september 2007 10:29

Så vackra ljuslyktor, härligt att tända nu när vi går in i den mörka tiden.
En ängel till en ängel....
Ha en riktigt skön dag vännen
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Annelie

Annelie

10 september 2007 10:30

Jättefina lyktor och en gullig liten ängel.Jättefin gest av henne tycker jag. Hoppas din dag fortsätter så här bra/kramar

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 10:35

Sockertopp: Tack!!! Det var gulligt sagt!!!

Visst är lyktorna vackra! Jag tycker så mycket om de jag har så det kommer att bli så fint med dessa i det andra fönstret!!! Ha en skön dag du oxå min vän! kram

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 10:37

Annelie: Ja visst var det rart gjort! Jag blev så glad! Jag hoppas att det fortsätter så här bra idag!!! Jag kan behöva en bra dag, känner jag och en bra dag hoppas jag på för dig med./Kramar

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

10 september 2007 10:56

Det hade allt varit en liiiten doftpåse det...fniss...ekonomidoftpåse!
Hoppas nu lyktorna blir bra och lycka till med knåpandet med omflytt av plåtar och prismor! Ett litet pillgöra... med det klarar du!!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 10:58

Gerda-Thyra: Ja... fniss... men som sagt, associationer.... Det kommer att bli jättebra... Nu får maken hänga upp dem när han kommer hem och det får gärna fortsätta att regna och ruska här idag och ikväll så jag kan tända dem....

 
Helena

Helena

10 september 2007 14:55

Åh vad gulligt av henne att skicka med en liten överaskning.
Lycktorna är superfina.
Kram!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 15:19

Helena: Visst är de fina och ja, det var så rart och jag blev så glad!!!

Kram

 
Hannele

Hannele

10 september 2007 16:52

Vilket trevligt paket.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 18:04

Hannele: Visst var det, jag blev så glad av det!!!

 
Filifjonkan säger

Filifjonkan säger

10 september 2007 21:52

Ja du det skall vara GerdaThyra till detta du visat här, En underbar tjej är hon verkligen och så duktig och alla ideer hon har man blir glad när man tittat in där alltid är där något spännande på gång eller något nytt att se hos henne, Den där lilla ängeln är ju hur söt som helst. Fint paket med var det.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria

11 september 2007 08:43

Ja, filifjonkan, en mycket rar och omtänksam tjej är hon allt... Fjonkan skulle veta så fint det blev med lyktor i bägge köksfönster, när man är hemma så mycket som jag så behöver man lite gott omkring sig...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards