Direktlänk till inlägg 12 september 2007

Näpp det är liksom bara

Av maria - 12 september 2007 17:51

att kapitulera inför faktum att jag är redigt förkyld, ingen promenad ikväll alltså, snarare sängläge eller soffläge... Här snörvlas det och jag nyser, har ont i halsen och det smakar inte ens med en cigarett efter maten och då är det illa, när man är rökare som jag...


Nu kom det som jag väntat på... Min arbetsgivare tycker att jag hör av mig för sällan... Hm, en chef som sällan är på plats och som det alltså är svårt att få tag i och så jag då som aldrig vet timme för timme hur det står till med mig... Ja, ja, jag har skickat ett mail för som sagt nu var chefen borta på tjänsteärenden en vecka:))


Sonen: Det handlade om en slöjdlärare som först skällde/rackade på honom för att han inte visste var ett speciellt redskap fanns, efter tre lektioner, sen ville han inte visa sonen hur man skulle använda redskapet så sonen gjorde så hott en kan, har han efter mamma:)) Men det var tydligen inte bra det heller för sen ställer läraren och skrik/skäller ut sonen som då naturligtvis fick nog och lämnade lektionen... Det börjar bli ett mönster i detta att lämna lektionen... Fast, om min chef stod och skrek åt mig så skulle jag nog bara avlägsna mig jag oxå och ta en diskussion när chefen lugnat ner sig:))


Ja, ja, jag ska skicka ett mail igen och påpeka det pedagogiska i att skrika åt sina elever och att vägra demonstrera redskap för dem:)) Snart kan det bli roligt detta, särskilt om jag blir lite tokig för då kommer denna lärare eller rektor få sina "varma"....


Hoppas på en bra kväll för alla, för egen del att sluta nysa så mycket och orka vara vaken lite mer...

 
 
trollpackan

trollpackan

12 september 2007 18:26

Så får det ju inte gå till i skolan, hur ska eleverna vilja gå dit då? Den läraren måste ha missat sina pedagogiklektioner på lärarhögskolan...eller så mår han inte bra...men det är ju egentligen ingen ursäkt det heller.
Kram!

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria

12 september 2007 18:29

trollpackan: Nej, mår man inte bra så får man ta hand om det på annat sätt, nu är ju detta sonens version då men ändock....

kram på dig

hoppas att du inte blivit förkyld nu:))

 
malve

malve

12 september 2007 18:32

Är det inte arbetsplatsen som ska höra av sej? Min chef tyckte oxå att jag hörde av mej för sällan, men han svarar alltid i telefonen, även om han är på möte. Så jag tyckte det kändes jättejobbigt. Nu har jag kontakt med en gullig tjej på personaavdelningen. Mailar ibland och så.
Krya på dej-kramar!

http://malves.blogg.se

 
Annelie

Annelie

12 september 2007 18:34

USch att du är så dålig.Hoppas det går över snabbt som ögat.
Att sonen kapitulerar genom att gå kan jag förstå, men tyvärr så är det han som förmdligen kommer att lida för det sen...när läraren skyller på det.
Lite illavarslande att han skriker/höjer rösten till en elev över huvudtaget.Beror det på vad trollpackan antar så är det ännu värre.Då får han/hon ta och sjukskriva sig.
Kan tala om att minstingen´hade två lärare förra året(dom delade tjänst) den ena knäppare än den andra. FEM elever böt pga att dom inte fick lära sig något =(.. Den ena gjorde inget annat än att skrika åt eleverna (utbränd och jobbade halvtid). Det slutade i kaos för de flesta, och är för sent att göra något åt nu. Ta i med hårdhanskarna till puckot på en gång/kramkram

http://rospinglan.blogg.se

 
Isabelle

Isabelle

12 september 2007 18:46

Reagerar oxå på detta med arbetsgivaren. Det är DE som ska höra av sig! Inte tvärtom. Basta! Har de hört talas om rehabiliteringsansvar? Grr...
Hoppas bacillerna försvinner bums. Ta hand om dig. Kram.

http://www.humleochdumle.se

 
Annela

Annela

12 september 2007 20:38

Det finns alldeles för många lärare, som inte har förstått sitt uppdrag. Den du beskriver är en sådan och borde snarast byta yrke.

http://www.annelas.blogspot.com

 
Ananasens

Ananasens

12 september 2007 22:08

Näää, inte sjuk och förkyld. Hoppas det går över fort. Räcker med allt annat skruttigt du har.

Min arbetsgivare hör i princip aldrig av sig längre, men jag känner henne inte alls så mig kvittar det. Däremot borde jag hälsa på de gamla kollegorna snart innan de glömmer bort mig.

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Maria

Maria

12 september 2007 22:17

Fult av arbetsgivaren att lägga ansvaret att höra av sig på dig. Ibland kan det ju vara trevligt om de också hör av sig... vi som är sjukskrivna har ju lite annat att tänka på än att ringa arbetsgivaren... KRAM

http://livetsommaria.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 07:01

malve:Precis, det är ju tufft att jaga en chef och att känna att man stör, när man vet hur mycket de har att göra, kanske bättre då att chefen håller i kontakten så att den kan ringa när den har tid... Kram

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 07:03

Annelie: Jo, man undrar ju hur den läraren ser på sitt arbete och sina elever... Jo, då jag håller koll och kommer att bryta in när det är nog:)) Du känner nog vibrationerna:)) Nej, då, lugnt och stilla... Tråkigt med de lärare du beskrev, kanske att det ska vara lite mer rotaion på yrkena?

Kram på dig

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 07:05

Isabelle: Min arbetsplats har någon typ av rehabarbetsplan som de går efter och där ingår att den anställde ska höra av sig men i mitt fall har vi kommit överens om annat men det "glöms" nog bort ibland:))

Det blev en redig förkylning av detta, inte skoj alls...

Kramar

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 07:06

Annela: Det har du alldeles rätt i! Det är synd att inte kollegerna bryter in i tid eller rektorn... Kanske något har fått gå för långt...

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 07:08

Ananasens: Jo, dessvärre riktigt förkyld, jag vet inte men det blir alltid värre i öronen då oxå även om jag inte alltid får snurret....

Jag skickade ett mail till chefen, vi ska ju ändå träffas på rehabmöte här snart så...

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 07:09

Maria: Jo, chefen tyckte väl att den hade fått höra av sig mest här, kanske... Men det är som du säger, man har lite annat att tänka på efter ett års frånvaro, sånt som att få tillvaron att gå ihop, bli livrädd för reinfeldts sjukpolitik och ja, mycket annat väsentligt i nuet...

Kram

 
Tant Tagg

Tant Tagg

15 september 2007 20:18

En enkel fråga, bara.....den sjuke ska höra av sig till chefen och arbetsplatsen?
Är det inte chefen som bör höra av sig till den sjuke när man är sjukskriven? Ja, för jag förutsätter ju att du hör av dig till chefen om när din sjukskrivning förlängs och annat sådant som är självklart.
Numera är det ju inte arbetgivaren som har rehabiliteringsansvaret längre, det togs ju nyss bort. Men kontakten med arbetet ska väl ändå inte vara den sjukes och endast den sjukes eget ansvar?

http://tanttagg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tant Tagg

15 september 2007 20:22

Nu är det tid för att ALLA som har med sonen att göra i skolan sätter sig ned med er i ett rådslag och pratar om hur ni ska göra!

 
Ingen bild

maria

15 september 2007 22:15

Tant Tagg: Jo, Tant Tagg har helt rätt men i den kommun jag arbetar så har man ett rehabprogram som innebär att det ska ligga i både den sjukes och arbetsgivarens intresse att upprätthålla kontakt...

OM jag hade en sjukdom där vi kunde klart veta att jag skulle tillfriskna inom si och så lång tid så kan jag tycka att det är bra om den sjuke kan ta kontakt... MEN i mitt fall så hänger jag i luften för ingen vet när jag kan tänkas bli så bra att rehabilitering ens är att tänka på... Så... Därför håller jag med Tant Tagg!

 
Ingen bild

maria

15 september 2007 22:17

Tant Tagg igen: Japp, det håller jag med om och om jag inte legat i feber denna vecka så skulle det mötet/rådslaget redan ägt rum... Men nu kan jag tala och sitta upp igen så på måndag är det en ny vecka och då....

Tycker inte att man ska skrika eller avvisa frågor om hjälp ifrån elever....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards