Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Host, host....

Av maria - 14 september 2007 06:54

Godmorgon Fredag, host....


Jaha, det blev rejält detta med feber och frossa, halsont, hosta, nysningar och snuva... Inte skoj alls, jag är inte frisk ännu men sitter upp en liten stund här... Det blir jag som får ta mig ner med minstingen till lekis, 14-åringen är sjuk han oxå...


Ja, gårdagen var mest som en i en dimma med mycket ont i kroppen och feber... Jag känner mig lite bättre i kroppen idag men har fått en hosta som heter duga...


Orkar jag så går jag min cyberpromenad lite pö om pö idag!


Det är väder som ser ut att bli en solig dag, så småningom...


Jag hoppas på en bra förmiddag för alla!!!

 
 
Helena

Helena

14 september 2007 07:42

Din stackare,hoppas det ger sig snart.
Du får bädda ner dig och läsa en bra bok.
Krya på dig vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Ingen bild

Dubbelörnen

14 september 2007 07:46

Drick massvis med honungste o ta hand om dig o er ;)

Kramar

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 08:06

Helena: Tack, vännen! Jo, det blir en mycket lugn dag idag oxå, kände mig helt slut efter promenixen till lekis, så det blir nog vila en stund nu så kanske man kan sitta uppe en stund sen... Kram

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 08:07

Dubbelörnen: Honungste säger du, tror inte det finns honung hemma men kan be maken handla:))

Kramar

 
Ananasens

Ananasens

14 september 2007 08:34

Usch vilken rejäl förkylning du åkt på. :(
Ta det riktigt lugnt ett par dagar så du piggnar till igen.
Honungste är gott och bra för halsen.

Kram

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Ella

Ella

14 september 2007 08:46

Du får vila och dricka mycket. Det är nog det enda som hjälper. Krya på dig!
Kram

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

14 september 2007 08:47

Hej på dig stackars dig åkte du på en riktig förkylning sådan otur,Ställer ett glas med varmt honungsvatten till din hals...här på köksbordet,,hoppas det går bra för dig att gå ner till lekis med minstingen,Synd att det är så långt annars kunde Filifjonkan gått med den lilla dit,,krya på dig vännen,,

 
gulligagumman

gulligagumman

14 september 2007 08:50

Stackare, jag vet hur det känns! Ta och vila mycket och drick honungsvatten i massor.

Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
malve

malve

14 september 2007 09:04

Krya på dej!!!
kram:)

http://malves.blogg.se

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 09:51

Ananasens: Ja, det var en riktig en... Ska ta det lugnt ett tag, vill inte orsaka mer hosta än nödvändigt... Kram på dig

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 09:52

Ella: Ja, det är nog det man får göra! Kram

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 09:54

Åh, Filifjonkan är så rar, tack ska fjonkan ha för honungsvattnet, det lindrar. Ja, tänk så märkvärdig minstingen skulle ha känt sig att få traska till lekis med en Filifjonka, det har inget av barnen där gjort:) Det gick hyfsat men tog på orken så vila blev ett måste... Blir nog på benen snart igen ska Filifjonkan se. Ha nu en bra dag och hoppas att fjonkan inte blir smittad...

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 09:55

gulligagumman: Tack! Det verkar vara det enda raka. Kram

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 09:56

malve: Tack, vännen! Kram

 
Isabelle

Isabelle

14 september 2007 10:12

Ta hand om dig ordentligt. Krya-på-dig-kramar.

http://www.humleochdumle.se

 
christina

christina

14 september 2007 10:14

Ja nu är det bevisat :)
vi smittar ner varandra genom bloggarna :)
Saknade dig igår för man är så van att du bloggar varje dag.
Skönt att höra av dig igen.
Ta det nu riktigt lugnt och sköm bort dig ordentligt så att du snart kan vara frisk.
Ha en skön fredag vännen
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 10:16

Isabelle: Tack, vännen och jag kramar tillbaka *på håll*

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 10:18

Sockertopp: Visst är det bevisat:)) Måste stråla sin väg fram dessa basilusker!!!

Jag saknade bloggen jag med, men var nog inte i stånd att göra något ifrån mig igår:)) Du ska oxå ta det lugnt och vila så att du blir piggare igen!!!

Ha en härlig fredan trots snuva och sånt!!!

Kram

 
Annelie

Annelie

16 september 2007 22:46

Usch vilken tuff föprkylning du åkte på, och behöva bege sig ut då också.Hoppas du fått vila ordentligt och att eländet lagt sig(((kramar)))

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

17 september 2007 08:58

Annelie: Ja, det var en av de värre sorterna förkylning jag åkte på... Skönt att det börjat gå över nu i alla fall! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards