Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Känner att det går

Av maria - 14 september 2007 15:15

i alla fall, blir helt slut när jag hostar eller gör något men huvudet hänger med  åtminstone och det är ju skönt...


Jag är lite skrajsen för det här med lungorna... För sex år sedan när jag väntade minstingen, jag var väl i åttonde på väg in i nionde månaden, då fick jag dubbelsidig lunginflammation.... Med den MAGEN!!! Snacka om att jag hostade sönder varenda magmuskel och det tog låååång tid innan jag fick tillbaka dem och flåset...


Hur det nu var, oavsett magmuskler och hosta, så det som var mest hemskt var att man inte orkade någonting... Ingenting, hade tre meter till toaletten och var tvungen att vila på vägen dit... Så det är en upplevelse jag aldrig mer vill uppleva och som gravid gör jag ju det verkligen inte:))) Men jag vill aldrig mer ha lunginflammation... Så när jag är sjuk så står och går jag rätt mycket ändå, för att hålla igång lungorna... Ja, jag vet... Envis som...


Ikväll blir det tacos här!!! Mums! OCH jag får hem överkastet ikväll... Det visade sig att det har legat i grannkommunen på bussgodsutlämningen där sen i tisdags... Mmm, vi bor i en såååå liiiiten kommun så vi har ingen bussgodsutlämning här. De hade sms:at mig men jag har inte fått något sms så det blev väl fel på någon liten siffra då... Men ikväll kommer det!



 
 
trollpackan

trollpackan

14 september 2007 17:43

Alltid kul med något nytt! Och tacos lät väldigt gott..hmm..kanske imorgonkväll när Maken kommer hem igen...
Ha en trevlig kväll!

http://trollpackan

 
Isabelle

Isabelle

14 september 2007 18:02

Förstår att du är rädd för lunginfl. Fy sjutton för att ha det när man är höggravid. Hoppas du snart känner dig piggare. Vi käkade också tex-mex idag, fast enchiladas. Det är liksom fredag det :) Kramar!

http://www.humleochdumle.se

 
Gisan

Gisan

14 september 2007 18:15

Jag håller tummarna för att lunginflammationer håller sig långt borta! Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Lallis

Lallis

14 september 2007 18:21

Jag har också en hemsk erfarenhet av lunginflammation som var dubbelsidig. Då var jag inte gravid men man kunde ju knappt röra sig. Hade ingen flås alls. Superäckligt! Länge efter var jag öm och hade ont åt ryggen till. Kunde inte ens ha ryggsäck på mig. Som om de liksom hade träningsvärk. Nej, det är inget man strävar efter direkt att få så det får vi verkligen hoppas att du inte åker på!
Kram Lallis

http://www.knasigamamman.se

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 19:04

trollpackan: Tacos var gott! Ta det imorgon med mannen du! Ha en trevlig kväll, vännen!!!

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 19:06

Isabelle:Jo, det var inte det roligaste, jag minns att maken nästan grät om nätterna, han trodde att både jag och barnet skulle gå åt.. Men vi är av starkt virke vi:)) Visst är det lite fredag med texmex!!! Ha en skön kväll!!! Kramar!

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 19:08

Lallis: Ja, visst är det hemskt att inte kunna gå ett par meter, eller att det tar att tala... hemskt var det... Att vara höggravid gjorde mest skillnaden att det var trångt och ont om syre ändå:))

kram på dig!

 
Ingen bild

maria

14 september 2007 19:09

Gisan: Tack, vännen!!! Inget sånt här inte:)) Kramar

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

14 september 2007 22:56

Har haft lunginflammation flera gånger... dock inte som gravid... men med en tre månaders bebis att ta hand om. Inte roligt alls. Hoppas du håller dig kry! Godnatt och sov gott!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria

15 september 2007 09:20

Nina: Usch, då vet du hur det är med flås och ork, man klarar ju knappt att prata och då är det illa:)) Jag ska nog tvinga mig upp så pass att det ska vara lite rotation i lungorna:) Hoppas att du oxå sovit gott och får en bra dag idag!!!

 
Annelie

Annelie

16 september 2007 22:55

Nej nej nej, du ska inte få en lunginflammation. Det håller vi ben och armar för=)
Va roligt för dig att överkastet är på väg. Så tokigt det kan gå ibland. Vet ju hur det är på liten ort!Kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

17 september 2007 08:53

Annelie: Nej, lunginflammationen ska nog hållas stången...

Ja, hade väntat mig överkastet för ett bra tag sen men.... Som sagt, små orter... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards