Direktlänk till inlägg 15 september 2007

Då var det Lördag igen då...

Av maria - 15 september 2007 09:00

Här är det mulet och grått, lite kyligt så där. Vi har vaknat med en surmulen minsting som hittar fel och brister i allt och som har mycket svårt att hålla humöret stången... Känns lite sådär att knata iväg och handla lördagsgodis men en sådan surpelle... Tur att det brukar kunna gå över fort oxå!!!


I övrigt så bjuder dagen på att maken ska slutföra de små detaljerna med staketet, sen ska han fortsätta på trädgårdsskjulet och om det regnar så får han lägga golvet i det... Maken har lagt pressening över trädgårdsskjulet så inuti det kan han vara oavsett väder, blir värre när taket ska på sen... Jag ska ta tag i minstingens rum om jag står upp, ta tag och ta tag men jag ska plocka lite och packa upp den sista kartongen som hör till hans rum...


I övrigt ska jag inte göra mycket alls, jag känner mig piggare idag, hostar jättemycket men det river inte och gör inte lika ont längre även om det är jobbigt att hosta hela tiden...


Jag hoppas på en bra förmiddag för alla och lite extra för alla förkylda!!!

 
 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

15 september 2007 10:01

Mulet, kallt och regn hos mig med. Men det går bra ändå, har innejobb att göra. Ha en skön lördag och hoppas att surpelle skiner av lycka igen.

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria

15 september 2007 10:04

Nina: Surpelle har redan vänt i sitt surande:)) Maken är ute och pular med staketet och solen ville blinka till men värme.... Nej, det finns det ingen... Hoppas att din lördag blir skön och att du inte tar i pulandet allt för mycket inomhus, det är ju trots allt helg!:))

 
gulligagumman

gulligagumman

15 september 2007 10:27

Ja surpellar kan dom va...just nu har jag två tonåringar som inte visar sig från sin bästa sida, gruff.
Ha en mysig lördag.

Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

15 september 2007 10:43

Skönt att höra att du mår bättre.
Jag vill ju se det nya efterlängtade överkastet,en bild snälla.=)
Hoppas lillkillen blir på bättre humör av lite lördagsgodis.
Ha en skön dag vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Ingen bild

Sotaren

15 september 2007 10:43

Hej Maria :)

Det var ett tag sedan :( Ser att du har/är sjuk :( Synd, hoppas att du blir bättre :)

Jaha vad såg ni för film igår då?

Nästan dubbelt så mycket för den andra rörkrökaren, helt otroligt, vad har han för rör då? Guldpleterat?

"109 personer har svara

det var 13,8% män och 86,2% kvinnor...."

Hyfsat många fler kvinnor än män, haha, kan det vara så att det är kvinnorna som fyller i formuläret? :)

Många kramar / Sotaren

 
Ingen bild

maria

15 september 2007 10:46

gulligagumman: Ja, tonåringar det kan vara likadana, det vet jag, har ju ett gäng sådana oxå:))

Ha en skön lördag!

Kram!

 
Ingen bild

maria

15 september 2007 10:48

Helena: Bild på överkastet ska jag väl kunna ordna, det är lite för stort för vår säng som inte är mer än 160 cm bred, alltså inte en riktig dubbelsäng men det blev bra ändå, nu vill jag då förstås ha nya gardiner:)))

Ja, jag mår lite bättre men jag får ta det lite lugnt...

Lillkillen är redan på ett mycket bättre humör:)

En riktigt skön lördag önskar jag dig!!!

 
Ingen bild

maria

15 september 2007 10:52

Sotaren: Hej på dig, vännen! Vid en dator nu? Hur har det varit? Okej hoppas jag, minst!

Jodu, vilket pris va??? Men maken bestämde sig igår för att det inte blir något vatten draget genom rörfirman, maken drar det själv istället... Sen ska han ringa och bråka lite med dem om elementen, det skiljer så mycket i pris mellan olika rum i källaren trots att det inte skiljer något mellan rummens utförande...

Ja, det är lite fler kvinnor men jag tycker att det är kvinnor som i majoritet bloggar oxå, kanske därför:))

Vi såg en film som hette Crazy in love! Rekommenderar den! Handlar om personer med asperger, och eller autism, väldigt annorlunda, skön film ur ett annat perspektiv än vad man är van vid...

Ha det bäst och stora kramar på dig!!!

 
Ingen bild

Sotaren

15 september 2007 11:17

Hej Maria :)

Japp vid dator nu då, skönt har inte sätt en dator på en vecka nu :(

Nja, det har väl varigt så där men man överlever säkert, sover så jädra dåligt "borta", hade sovit 16 timmar sedan Söndags natt till igår och inatt fick jag sova 5 timmar så man får väl vara nöjd, nästan dubbelt så mycket en någon annan natt den här veckan :)

Ja vissa har sånna jädra priser så man kan ju bli mörkrädd :( Ja jag tycker också att han ska dra rören själv, anledningen att priserna skiljer sig från längst bort i huset eller i källaren är att det är olika dimentioner på rören :(

Jo visst är det så att kvinnor har fler bloggar, jag tror att en man inte kan öppna sig på samma sätt och kunna skriva vad man tycker och känner, jag är också ganska dålig på det men man försöker lära sig, som "man" så förstår jag att man kan ta ut sina kännslor på andra sätt te.x idrott, jobb eller liknande, som "man" får man lära sig i tidig ålder att man inte "får" vissa kännslor :(

Jaha Crazy in love, får kolla på den! :)

Ja satt uppe till tre inatt och spelade poker med kompisar och det kommer att bli poker ikväll/natt också, skit roligt :)

Hoppas att din dag också blir bra, det tycker jag att du förtjänar, kramar / Sotaren

 
Ingen bild

maria

15 september 2007 11:53

Sotaren: Tack, ja, jag kan nog behöva en bra dag nu! Kan säkert du oxå behöva!

Så, sover dåligt borta, det gör nog de flesta tror jag men en del kan ju sova överallt...

Poker säger du, det är ju skoj men glöm inte
bort att sova när du kan oxå:))

Visst är det så med känslor... Rätt illa egentligen för vi är ju lika och alla behöver vi ha våra känslor...

Ha nu en bra dag, kväll och natt med för den delen!!!

Kramar

 
Ingen bild

Sotaren

15 september 2007 21:40

Hej Maria :)

Japp dagen har varit ganska bra än så länge, lite mer och dricka sen så :)

Ser att du har träffat "lillen", trevligt :)

Hoppas att det är bra med dig och familjen :)

Ja du, att man ska ha sånna problem med säga/skriva om sina känslor, man blir väl rädd för att man kan bli sårad och jag tror att det går på automatick (tyvärr), det är mog inte ens nnågot man tänker på.

Många kramar / Sotaren

 
Ingen bild

maria

15 september 2007 22:11

Sotaren: Bra att din dag varit okej... Jag har blivity lite mer snuvig och hostig men det går väl över, hoppas jag!

Ja, en gosig liten en är det...

Kramar

 
Annelie

Annelie

16 september 2007 22:59

Va skönt att du var bättre i lördags.Trist med en liten surbula.Hoppas han blev glad fort...som jag antar när han fick godiset=)Kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

17 september 2007 08:50

Annelie: Jo, det var så skönt, hosta ont är jobbigt, all hosta är jobbig... Han han nog bli glad igen innan gottet så... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards