Direktlänk till inlägg 15 september 2007

Fick en undran kring det efterlängtade

Av maria - 15 september 2007 11:07

överkastet. Hur det ser ut då alltså...


Jag tog ett par bilder för det blev så olika ljus på dem och ingen gjorde överkastet riktigt rättvisa, kameran eller fotografen, förmodligen:))


Så här ser det ut i alla fall. Det är lite för stort för vår säng då maken och jag gillar att sova nära och inte har riktigt så stor säng som en dubbelsäng men ändå större än en enkel säng så då hamnar den på 160 cm bred...











 Det som händer när man köper ett överkast som passar til sängen, till möblerna och allt i sovrummet är att gardinerna helt plötsligt blir lite mal place så nu vill ju jag då ha nya gardiner men maken tycker att det går bra som det är, vi får väl se, först och främst så måste man ju hitta gardiner man tycker om så det kan ju ta ett tag...


Skulle tippa på att det blir nya gardiner så småningom... Vi är egentligen inte några direkt fans av sött men detta överkast är inte riktigt sött utan en blandning av rustikt och sött... Jag gillar att blanda stilar men bara så att de absolut fungerar tillsammans man ser omedelebums om en möbel eller annat bryter av på fel sätt... Den hör liksom inte dit då bara...

 
 
Gisan

Gisan

15 september 2007 11:19

Åh, så fint! Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

15 september 2007 11:47

Gisan: Mmm, det tycker vi oxå! Kramar

 
Helena

Helena

15 september 2007 12:48

Jättefint.=)
Det är svårt att få till bilder som gör saker rättvisa,färgerna blir aldrig riktigt samma som i verkligheten.
Mysigt att vila sig när sängen är så fin.=)
Kram vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
K - Magalös

K - Magalös

15 september 2007 13:47

Fint! letar också efter ett tyg med "engelska" rosor, men har inte hittat något som stämmer med mina KRAV. Fortsätter leta. Hoppas du har en skaplig dag. Vi har handlat träskivor och nät till en ny kaninbur så dom får lite större och bättre den här vintern än tidigare. Kaninerna är ju ute året om och nu börjar det bli lite kyligt i sommarburen som står på gräsmattan. *kram*

http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

15 september 2007 14:26

Helena: Visst är det fint! Ja, färgerna blir så svårt att få bra, beror ju mycket ljuset i rummet... Mmm, det är helt okej att vila på:)) kram på dig!

 
Elisabeth

Elisabeth

15 september 2007 14:28

Det där överkastet skulle passa bra på min säng... väldans snyggt! Vad jag kan se så är det precis som du säger.. inte sockersött - utan mer rustikt hembonat!
(Är det vitt eller beige?) Jag har blivit mer och mer förtjust i vitt... en form av ljusterapi kanske? Men man måste ju bryta av det vita med något också... och beige är ju en av höstens färger!

Ha det gott.. vännen!

Ps. Läser att din flunsa går åt rätt håll - hoppas hostan ger med sig också snart..! Kram..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

15 september 2007 14:28

K-magalös: Ja, jag hat läst en del om dina KRAV, jag vet faktiskt inte hur det är med detta... Men jag har letat så länge efter rätt typ så jag var där när man ger upp så... Har en hyfsad dag...

Ja, så kaninerna måste ha sitt, när vi hade kaniner så var de oxå ute året runt:)) Ha en bra dag vännen! Kram

 
Ingen bild

maria

15 september 2007 14:30

Elisabeth: Vännen min, flunsan eller förkylningen är nog på väg åt det rätta hållet... Det är beige/grå grund, riktigt snyggt faktiskt...

Visst är det mer åt det rustika hållet, jag gillar kombinationer som sagt:)

Kram på dig och jag önskar och hoppas på att din dag är bra!!!

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

15 september 2007 20:11

Underbart överkast. Ibland vill inte kameror samarbeta vad gäller färgåtergivning. Ha en skön kväll!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria

15 september 2007 22:09

Nina: Ja, det är vackert och rustikt! Och nej, kameran och ljuset ville inte alls detsamma som jag! Sov gott, vännen!

 
Annelie

Annelie

16 september 2007 23:01

Jag förstår att du längtade...det är jättefint=)Kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

17 september 2007 08:49

Annelie: Jo, jag var lite orolig att det skulle vara på gränsen för sött men det blev inte det tillsammans med allt annat. Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards