Direktlänk till inlägg 17 september 2007

Så, det blev en liten promenix

Av maria - 17 september 2007 16:11

men jag hade nog satt på mig lite för mycket kläder i förhållande till vädret... Det blir kanske så när man är nyss uppstigen ifrån förkylningar...


Solen fortsätter sin närvaro här, blåsten har stillat sig en pytteaning och maken har roddat lite i detta med skorstensrenoverare och prata med rörmokaren... Rörmokaren blir det pris vi har fått:(( och de startar arbetet inom två veckor... Vi känner oss tvungna eftersom vi måste ha värme... Maken har däremot beslutat att dra allt vatten själv och att det får ta den tid det tar...


Här blir det örtkokt kyckling med ris och limesås, naturligtvis blir det sallad till det oxå... Detta är jättegott!!!


Hoppas att alla får en bra kväll!!!

 
 
Ingen bild

Dubbelörnen

17 september 2007 17:02

Oh så gott det låter med din middag... här blir det köttbullar med pasta... Men igår fick de kalvgryta med hasselbackspotatis så ;)

Kramar

 
Ingen bild

maria

17 september 2007 17:23

Dubbelörnen: Det går bra med bägge:)) Maken står för maten idag:)) Det är gott!!!

Kramar

 
Helena

Helena

17 september 2007 17:50

Det är svårt med käder nu tycker jag,antingen tar man på för mycket eller så för lite.
Ha en mysig kväll vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Ingen bild

maria

17 september 2007 18:34

Helena: Visst är det så och har man dessutom varit så här förkyld så tar man på sig lite extra.... Ha en mysig kväll du oxå! Kram på dig vännen!!!

 
Gisan

Gisan

17 september 2007 18:55

Mmm...hade gärna kommit på middag till dig. Här var det snabbmat som gällde. Köttbullar och pommes frites. Inte ens hemgjorda köttbullar. Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

17 september 2007 19:14

Gisan: Sånt blir det här med ibland men oftast mat som idag och oftast gnäller ett eller flera av barnen på det.... Sånt är livet:) Kramar

 
Annelie

Annelie

17 september 2007 20:21

Inte kul att behöva känna sig tvungen att behöva ta den offerten, men ni har väl inte så mycket val där.
Gott med kyckling =)
Ha en fin kväll/kramar

http://rospinglan.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

17 september 2007 23:24

Tittar in och säger godnatt.. och skickar i min tanke en kram till dig..! Det är berg-och dalbana nu.. och "skittufft", men jag tar en dag i taget..!
Maria du vet hur mycket jag värderar din omtanke och dina kloka varma kommentarer... men jag säger det en gång till! Du är en värdefull vän, som jag är så rädd om..

Varmaste kramar..

Ps. Kuvert från landsting.. kan man bara inte få kasta dem i soperna.. typ! Förstår din oro inför...!
Jag hoppas jag kan vara ett stöd för dig som du är för mig.. Kram igen..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

19 september 2007 08:49

Annelie: Nej, vi har inte så många val faktiskt... Vi måste få värme i källaren nu, när kylan kommer krypande... Kycklingen var kanongod! Kramar

 
Ingen bild

maria

19 september 2007 08:52

Elisabeth, vännen! Jag försöker bara... Jag förstår att det är bergochdal bana nu, det är mycket bitar, känslor som faller på plats och pockar på uppmärksamhet, sånt du måste ta i men inte vill...

Jag hoppas att du får en del dagar med guldkant på vägen!

Stora kramar, vännen!!!

Visst är du ett stöd, det kommer att gå bra för mig, ska bara hålla tankarna stången så att jag inte skenar iväg:))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards