Direktlänk till inlägg 20 september 2007

En mycket tidig

Av maria - 20 september 2007 06:29

morgon att vakna till idag! Det behövdes för annars skulle vi inte kunnat väcka födelsedagsbarnet med frukost och sång på sängen:)


Gårdagen blev lite too much oxå:( Pratade ganska länge med min arbetsgivare som berättade att hon tagit kontakt med FK och skaffat mig en kontaktperson där... Denne kontaktperson ska vara med på nästa möte som blir i mitten av oktober, man vill alltså att jag ska gå ner på sjukersättning och slippa problemet ett tag... Det är ju okej ändå, jag blir ändå bara stressd av alla dessa möten och intyg som ska in till höger och vänster, men det är ju ett ordentligt avbräck i ekonomin oxå. Nu klarar vi det, avbräcket alltså, men det är ju inte så roligt.


Det som slog mig när jag talade med arbetsgivaren igår är att så länge det fanns hopp om att jag snart skulle vara tillbaka så var man väldigt intresserad av min situation och mig, ringde ofta och så vidare men nu kändes det mer som att man vill bli av med mig lite, man är inte lika intresserad och du med varandra längre, det kändes trist... Nu är ju sakerna som det är och jag kan inte påverka så det får väl vara så då...


Här är det för tidigt på morgonen för att man ska kunna sia om vädret men om jag skulle försöka så tror jag på att det blir sol så småningom. Ikväll dyker barnens mormor upp, deras morfar dyker upp en sväng oxå men det är på lördag vi firar honom...


Jag hoppas på en bättre dag än de sista för mig och på en kanondag för alla!!!

 
 
Helena

Helena

20 september 2007 07:21

Det är jobbigt att ha försäkringskassan flåsande i nacken.
Jag har sjukpension sen ca 8 år tillbaka och jag minns vad jag tyckte det var skönt när det var klart.
Det är ju nog jobbigt att vara sjuk.
Hoppas du får en riktigt bra dag vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
cyberspunken

cyberspunken

20 september 2007 08:37

Tråkigt med en arbetsgivare som vänder riktning på det sättet... kanske känner den sig obekväm på något sätt... Att ha sjukersättning måste väl ändå vara bevämare/tryggare än att hålla på och jaga efter läkarintyg samtidigt som kassan jagar och ifrågasätter.. inte hur sjuk man är men hur mycket man kan jobba! Hoppas allt blir bättre... styrkekram...

http://cyberspunken.blogg.se

 
malve

malve

20 september 2007 09:17

Har inte kunnat hälsa på dej på några dagar. Så mycket strul du har haft den här veckan. Skönt att du har din man :)
Hoppas att det ordnar sej så att DU känner att det blir bra. kram:)

http://malves.blogg.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

20 september 2007 10:05

Har mailat dig...
KRamar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

20 september 2007 11:34

Godmorgon Vännen...

Jag hoppas verkligen du får en underbar dag...

Kram

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
trollpackan vet och förstår

trollpackan vet och förstår

20 september 2007 11:56

Mmm, förstår. Jag har varit där. Hoppas att det ordnar upp sig för dig, men jag tror att du klarar dig utan dem.
Ha en bra dag nu med allt firande!
kramar

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria

20 september 2007 12:03

Helena: Jag förstår hur du menar, jag tänker nog lite så men, jag vet inte riktigt ännu vad detta kommer att innebära om FK är med... Hoppas att du har en bra dag! Jag kommer o hälsar på sen.... Kram

 
Ingen bild

maria

20 september 2007 12:07

cyberspunken: Jovisst är det bättre, särskilt som jag försämrar mitt mående med fler och tuffare attacker om jag är mycket stressad och orolig så på så sätt är det bra och som sagt, det ekonomiska tror jag att vi överlever... Men visst känns det oroligt just nu och avsikten är inte uttalad så vi får se vad som händer.... Tack för styrkekramar de behövs:) Kram!

 
Ingen bild

maria

20 september 2007 12:08

malve: Hoppas att allt är väl med dig, hälsar på sen... Jag hoppas oxå att det ordnar sig till det bästa, vi får se... Kram

 
Ingen bild

maria

20 september 2007 12:09

Dubbelörnen: Jag förstår.... Det kommer svar... Kramar

 
Ingen bild

maria

20 september 2007 12:13

Kärleksdravel: Tack, vännen! En underbar dag önskar jag dig oxå! Kram

 
Ingen bild

maria

20 september 2007 12:14

trollpackan: Mm, det är nog så och det kan ju vara bra oxå, eller hur!?

Ha en bra dag, vännen!

 
Annela

Annela

20 september 2007 12:58

Jag hade precis samma känsla som du har: så länge arbetsgivaren trodde att jag skulle komma tillbaka, så var det OK, men när det gick upp för dem att jag inte kunde det var det bättre att bli av med mig. Det blev de också- jag blev uppsagd. Fast sanningen att säga så var jag lika glad att bli av med dem, så som jag blivit behandlad.
Jag hoppas att du får en skön dag.

http://www.annelas.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

21 september 2007 10:48

Annela: Jag förstår precis hur du menar och det är väl lite så jag oxå skymtade i röst och val av samtalsinnehåll... Vi får se hur det går med allting.... Hoppas att du oxå får en skön dag!

 
Annelie

Annelie

21 september 2007 11:51

Grattis till sonen lite i efterskott.
Trist när situationen blir som det blir med FK och arbetsplatser.Men det tar på en att behöva träffa alla dessa och hela tiden vara bervös inför utslaget så att säga.man kan ju aldrig vara säker, även om det låter så.
Pengar är inte allt även om jag tycker att man förlorar mer än mycket av att gå över till sjukersättning.
Ha det så gott/kramar

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

21 september 2007 12:28

Annelie: Ska hälsa sonen:)

Jo, det blir lite trist när man känner att man inte kan påverka något... Att man ska vara nervig inför deras beslut osv... Men å andra sidan så kan de ju inte göra så mycket i min sits... Avbräck i ekonomin är det minst sagt... Har hört att det kan finnas försäkringar som kan ge lite extra men jag vet inte om just jag har något sånt genom fack eller arbetsgivare... man får undersöka...

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards