Direktlänk till inlägg 22 september 2007

Så, då var kalasandet

Av maria - 22 september 2007 17:54

slut för denna gång då... Nästa kalajs i familjen är äldsta sonen i november men det vet jag inte om det blir hos oss eller om det inte blir något alls. Jag har erbjudit honom att vi kan ta hand om det här men vi får se hur han tänker...


Jag har talat med mormor oxå och även om hon låter lite tagen fortfarande så hördes det att hon tyckte det skulle bli skönt att få komma hem till sig imorgon, dock tyckte hon att det var helt onödigt och alldeles för mycket besvär med att någon skulle vara hos henne... Den generationen vill aldrig ligga någon till last!


Nu ska vi varva ner här hemma och äldsta sonen är fortfarande här, ska prata lite med honom, vi får se om han åker ikväll eller om  han blir kvar...


Jag hoppas att alla får en bra kväll!!!

 
 
Di

Di

22 september 2007 18:32

Jag hoppas ni får en skön kväll och att mormor får ha det bra hemma, tyvärr, det är ju skört livet och de gamla vill inte vara till besvär. Fast egentligen är dom ju inte det, du skriver så klokt om mycket. Jag blir mycket upprörd över det du skriver om hur de behandlar dig med sjukintyg osv..Fasken..man måste vara frisk för att vara sjuk sa min relation idag. Han kastas fram och tillbaks mellan alla möjliga..och ändå har han blivit på kör av en lastbil på moppe, och har problem med hjärnan. USCH hur de behandlar sjuka..Håller tummarna för dig..Må bäst och sköt om dig!

http://diqueen.blogg.se

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

22 september 2007 20:00

Det är synd att de gamla inte vill ligga till last. Att de är så rädda för just det. Ha en fortsatt skön kväll!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria

22 september 2007 20:51

Di: Tack ska du ha! En skön kväll har det blivit även om det kändes lite vemodigt och känslosamt när äldsta sonen åkte hem igen... Hans hem har ju alltid varit hos mig...

Mmm, gamla har en annorlunda inställning till att ta emot hjälp...

Tack, jag vet inte om jag skriver klokt eller bara utifrån ett medmänskligt perspektiv men ja, jag blir lite rädd för hur man agerar gentemot mig och tänker mycket på hur har jag agerat mot min personal när de varit sjuka... Jag har kommit fram till att jag alltid har agerat utifrån den sjukes sits och inte bara verksamhetens sits... Det är inte klokt att kastas fram och tillbaka som du beskriver... Hoppas att det ordnar sig!!!

Ha det så himla gott!!!

 
Ingen bild

maria

22 september 2007 20:53

Nina: Ja, det är det... Jag tycker att gamla har ställt upp med det de har och förtjänar att få en god omsorg och vård, inte att stjälpas av någonstans... Samtidigt så vet jag att de måste våga att kräva något oxå för det är där felet ligger idag, man får inget utan att be om det...

Ha en himla mysig kväll, vännen!

 
Annelie

Annelie

25 september 2007 16:22

Så var tyvärr min mamma också. Det är något visst med den förra generationen, dom fick lov att klara sig själva i mycket.
Hoppas du fick ha sonen lite för dig själv=) Kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

25 september 2007 16:31

Annelie: Ja, det är som du säger med den generationen...

Jodå, jag fick en hel del tid med sonen, det var skönt! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards