Direktlänk till inlägg 25 september 2007

När man ser på det

Av maria - 25 september 2007 16:07

så här som jag gjort en stund nu så verkar det lite mycket... Föräldramöte gånger två, storhandling som måste göras, det ekar nämligen i skåp och kylskåp... Räkningarna ska betalas, 14-åringen skulle behöva komma iväg och köpa en vinterjacka och gympabrallor, de vanliga sakerna som alltid är under en vecka. Pianon och braskaminer som ska bäras, en lördag ockuperad av en skorsten och läxorna, plugg till prov samt hypokondriska barn...


Fast just nu ringde det och syster hade gett upp tanken på pianot och lejt flyttgubbar som burit in det åt dem... Så då var det avklarat, bara en braskamin kvar då... Men jag tror att det jag menar är att vissa veckor glider förbi som ett vakum och andra är så späckade att det inte finns andrum i dem... Föräldramöten på tre, hamnar av någon förunderlig anledning i samma vecka och likaså med utvecklingssamtal... Det blir ganska mycket tid till allt det normala som ska göras...


Det kanske inte är så konstigt att människor kan känna sig lite matta då och då, det kan ju vara en sådan vecka för dem just då...


Jag hoppas på en bra kväll för alla!!!

 
 
Helena

Helena

25 september 2007 16:36

Jag förstår att du tände till när du kom till fritis,visst ska väl alltid någon vuxen vara ute med barnen tycker man.
Det var stor skillnad på att ha barn på dagis och på fritis.
På fritis tycks barnen ska klara sig helt själv med allt de fått hjälp med på dagis.
Över en sommar ska de bli stora och klara sig nästan själv.
Det var nog bra att du inte sa nått när du var arg,ta det vid ett annat tillfälle.
När det gäller ens barn förvandlas man snabbt till en lejonmamma,ggrrrrrrrrrr.=)
Det veckoschemat kan inte vara nyttigt för dig,antagligen inte för någon.
Försök att hitta små stunder att ta igen dig på och börja pyssla.=)
Ha en mysig kväll vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Annelie

Annelie

25 september 2007 16:48

Nej ibland undrar man hur man ska få tiden att räcka till. Men av någon anledning så gör den alltid det i slutändan ändå. Ha en riktigt fin kväll/kramar

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

25 september 2007 17:01

Helena: Ja, det kanske är så de resonerar att under sommaren mellan dagis och lekis så ska de klara detta själva, kanske de klarar att vara själva hemma oxå:) Nä, det har du rätt i, det var lika bra att jag var tyst, bättre att ta det en annan dag!

Vilken tur att det inte är såna veckor jämt, det skulle vara jobbigt... Jag klarar mig nog, jag är ju hemma men maken stackaren som dessutom får ta mer när jag inte kan...

Hoppas att du får en mysig kväll och kramen!

 
Ingen bild

maria

25 september 2007 17:02

Annelie: Ja man kan trolla med knäna säger jag ibland:)) Ha en fin kväll, vännen! Kramar

 
K - Magalös

K - Magalös

25 september 2007 17:34

Du beskriver precis hur förra veckan var för min del! Tyvärr så blev det mina järnsprutor som fick prioriteras bort. Jag orkade inte åka, även fast mamma erbjöd sig att skjutsa. Den här veckan är det sprutorna som prioriteras! Längtar till nästa helg då jag ska åka till min bästa kompis på semester i 4 dar!!! UTAN måsten och familj. Bara jag!
Önskar dig en skön kväll!

http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

25 september 2007 17:36

K-Magalös: Så hemskt att behöva prioritera bort något som är såå viktigt för en... Klart att jag får lov att avstå himla mycket men jag har ju för det mesta inga val så det är bara att gilla läget...

Så skönt det låter att få åka bort ifrån allt och bara vara ett par dagar! Det behöver du!!! Hoppas att det blir bra!
Ha en skön kväll, vännen! Kram

 
flikkha

flikkha

25 september 2007 17:54

Ibland kan det vara jobbigt att ha många bollar i luften. Likaså med många läxor på samma dag,samma vecka eller flera prov eftre varann. Det är inget vidare.. Så blandar man ihop vad man hade för läxa i olika ämnen också.

Ha en bra tisdagskäll!

http://flikkha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

25 september 2007 17:55

flikkha: Det kan du ha rätt i och som mamma då när man försöker hjälpa till att få ordning på läxor och prov så blir det förmodligen ett enda stort kaos:)) Ha en fin tisdagskväll du oxå!!!

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

25 september 2007 18:04

Ibland är det mycket minsann! Ha en skön kväll!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

Dubbelörnen

25 september 2007 18:39

Var tvungen att ta ner Ella på jorden *fniss*. Kan du tänka dig att hon jämförde sig med dig?! Du kör ju i en helt egen liga o ingen oavsett sjuk el frisk kan någonsin jämföra sig med dig... Jag har lagt av för längsedan... har tagit till mig mitt ordspråk somjag nu lagt in på mi blogg... Lever helt enl den devisen *asg*

Kramar

 
Ingen bild

maria

25 september 2007 19:06

Nina: Visst är det så, ha en skön kväll vännen!

 
Ingen bild

maria

25 september 2007 19:15

Dubbelörnen: Vad är det du säger, ingen kan väl jämföra sig med mig, jag är ju halvt galen:)) Måste kolla in ordspråket!!!

Kramar

 
Elisabeth

Elisabeth

26 september 2007 03:18

Kommer bara in och önskar en god natt...! Men jag får nog önska dig en trevlig dag istället.. utan alltför mycket tivolisnurr!!

Hoppas du sover gott.. nu ska jag försöka göra detsamma!

Ha det gott.. min vän!

Varmaste kramar..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Gisan

Gisan

26 september 2007 06:13

Jag skulle snarare vara förvånad om du inte kände dig matt. Eftersom jag bara har ett barn undrar jag hur ni med fler får ihop det. Jag är dock glad att jag har gjort mitt tydliga val för jag vet att jag inte skulle greja fler än ett barn. Inte från start. men min bonusson har jag inga som helst problem att "orka" med. han är mig så kär. Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

26 september 2007 07:20

Elisabeth: Tack vännen min! Hoppas att du fått en god natt sömn! Och får en bra dag! Kramar!!!

 
Ingen bild

maria

26 september 2007 07:21

Gisan: Jo det kan vara ett evinnerligt pusslande ibland! :) Man undrar i mellan åt var man ska ta tiden ifrån... kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards