Direktlänk till inlägg 26 september 2007

Promenaden blev bra men

Av maria - 26 september 2007 09:16

lite jäktig... Jag glömde minstingens väska imorse så vi fick promenera tillbaka och hämta den och sen gå en runda...


Det var så fuktigt ute så att man är helt blöt och håret krusar sig eller andra skulle nog säga att det lockar sig:) Vilket låter bäst? Lockar, tror jag...


Nu ska jag ta mig en cyberpromenad och sen ska jag lägga i en tvättmaskin, sen måste jag nog vila en stund...


Jag har funderat lite över detta med lekis/fritids och pratat lite med syster som är lärare och kommit fram till att det måste ju tas upp, det måste finnas vuxna ute med barnen och om de ska använda sig av "skämsbänk" Noughty step så måste det ut till föräldrar och förankras ordentligt med hur de går tillväga... Många föräldrar använder sig inte utav skambegreppet utan av eftertanke och reflektion istället... Dessutom detta att det oftast är pojkar som får åtnjuta skämsbänken, det stämmer inte, flickor gör lika mycket fel men det hörs inte lika mycket och därför slipper de ofta undan.


Likadant med vilka aktiviteter personal väljer att delta i, varför  bara småpyssel, varför inte kojbyggen, rollekar och samarbetslekar?  Ja, man har kanske höga krav med tanke på att minstingen gick på ett riktigt proffsdagis innan. Lustigt att det kan skilja sig så enormt mycket.


Jag hoppas att alla får en fortsatt bra dag!!!

 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

26 september 2007 10:33

Har precis kört sonen o ska röja upp i köket så min promenad blir lite senare. Men vi har en underbar höstdag här!

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

26 september 2007 10:45

Dubbelörnen: Solen har kommit oxå nu!!! Skönt!

Kramar

 
Helena

Helena

26 september 2007 11:29

Vad då skämsbänk?
Menar du att de har det på fritids?
Jag trodde att den tiden var förbi när barnen behövde stå i skamvrån.
Har de verkligen rätt att bestraffa barn på det sättet och utan föräldrarnas samtycke?
Det låter ju inte klokt om jag får säga vad jag tycker.
Om mitt barn ska bestraffas på nått sätt så vill jag nog vara med och höra vad som hänt.
Om det går till så kan man ju inte känna sig trygg som förälder,läskigt tycker jag.
Nu fick du igång mig oxå,tur att man inte har småbarn längre.
Kram vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Annela

Annela

26 september 2007 11:42

Här står vädret och "lyss". Det är ett gammalt skånskt uttryck för att vädret är lite obestämt mulet och "lyssnar in" hur det ska bli.
Ha en skön dag!

http://www.annelas.blogspot.com

 
Elisabeth

Elisabeth

26 september 2007 11:49

Jag behöver inte skriva någon kommentar på ditt inlägg nu - "Helena" gjorde det så bra! Jag har precis samma åsikt..både som dig och som henne!

Nu har du nog triggat igång oss allihopa vad gäller fritidspersonalens vara eller icke vara... och det gör du som vanligt med klokhet, insikt och med en liten krydda bitchighet!! Du är så himla bra..!

Ha en bra dag..vännen!

Kramar med omtanke och värme till dig...

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

Dubbelörnen

26 september 2007 13:11

Instämmer helt med Helena o Elisabeth. Har väl aldrig hört något så vansinnigt, skämsstol?! Nej du har all vårt stöd så på dom bara!! Och du vet var min brevlåda bor om du behöver hjälp ;)

Kramar

 
Annelie

Annelie

26 september 2007 16:51

Ja det måste nog helt klart upp på tapeten. Senvad det gäller skambänken....det måste domnog upplysa om. Jag skulle aldrig tolerera det vad gäller mina barn. Ha det fint/kramar

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

26 september 2007 16:57

Helena: Så, det verkar som jag triggat igång flera:) Jag tror att det var alla dessa små saker tillsammans som gjorde att jag blev så arg igår, lite som att nä, nu får det banne mig vara nog... Så, det var ju bra att jag inte sa något då:)) Ska fundera ut neutrala och bra sätt att angripa problemet, snacka om att vara diplomat:))) Jag känner som dig! Ha en skön kväll vännen!

Pst, har inte kunnat sitta vid datorn, därav få inlägg, jag har inte mått bra under eftermiddagen, legat nästan hela tiden... Nu blir det nog snart bättre...

Kramar

 
Ingen bild

maria

26 september 2007 16:58

Annela: Det tycker jag var ett bra uttryck!!! Ha en bra kväll!

 
Ingen bild

maria

26 september 2007 16:59

Elisabeth: Tack min vän! Jag hoppas i alla fall att kunna behålla lite av vardera även i sånt här som kan få igång mig ordentligt:)) Hoppas att du fått ha det bra idag, vännen min! Kramar

 
Ingen bild

maria

26 september 2007 17:01

Dubbelörnen: Ja, det som bekymrar mig mest är nog avsaknaden av presentationen av pedagogisk inriktning vad det gäller skämsbänk... Det behöver inte vara en alltigenom dålig teknik men man måste kunna den och använda den rätt:))

Ja, tack, vännen, jag vet var brevlådan är:)) Kramar

 
Ingen bild

maria

26 september 2007 17:02

Annelie: Håller helt med dig, information så att man vet vad som gäller och hur man kan förhålla sig till det... Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards