Direktlänk till inlägg 28 september 2007

Då var den

Av maria - 28 september 2007 10:43

fysiska promenaden avverkad och avslutades med en kopp kaffe och smörgås här hos mig... Jag har påbörjat min cyberpromenad och ska om jag får stå upp ta ett tag med dammsugaren sen... Om jag dammsuger före eller efter en vilostund avgörs av måendet här...


Dammsugaren måste dock igång oavsett, för den fina vita trappan jag ville ha, den är inte vit den är grå och det är Hobbe som är boven... Oklippt som han är just nu så drar han in tonvis med sand och löv... Ja, Dubbelörnen, du får säga: Vad var det jag sa! :)) Men den är såå vacker när den är dammsugad:))


Jag hoppas att alla får en fortsatt bra dag och att skorstensfejarna kommer som uppgjort imorgon och att varenda skatbo rensas bort och att pipan som är till braskaminen blir ordentligt renoverad så att vi snart kan njuta av en brasa!!!

 
 
Pialotta

Pialotta

28 september 2007 11:43

Önskar di gen fin helg och beundrar dina vackra vyer med trädgrenar och vackra höstlöv:-)
Vill du som jag och många andra stödja Burma och dess folk.. det som händer är vidrigt och det minsta man kan göra är att visa sin avsky.. eller?
Tjingeling o ha de fint

http://kafferasten.blogg.se

 
Gisan

Gisan

28 september 2007 14:18

En mycket vacker trappa! Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
gulligagumman

gulligagumman

28 september 2007 15:33

Tänk att en trappa kan vara fin. Jättevackert med vitt, men jag förstår att den blir smutsig fort. Trevlig fredag!

Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

28 september 2007 18:26

Den är sååå vacker... men *fniss*... Skulle själv ändå göra likadant ;)

Kramar o ha en trevlig helg

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Helena

Helena

28 september 2007 18:27

Åh vilken vacker trappa.
Vi har slitit bort en gammal heltäckningsmatta ur vår trapp men inte bestämt om vi ska måla den eller lägga en plastmatta där.
Ha en härlig kväll vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Ingen bild

Sotaren

28 september 2007 19:14

Hej Maria :)

Hur är det med dig då?

Hur går det med allt där hemma och med familjen?

Hoppas att det är bra :)

Ska absolut inte vänta så här länge tills vi hörs igen :( Man märker det nu, har lite problem med att hänga med på vad som har hänt:(

Många kramar / Sotaren

 
Ingen bild

tussegumman kramar om

28 september 2007 19:50

Vill önska dig en skön och fin kväll! Ta hand om dig! Fin trappa i vitt! Ta det lugnt och strunta i alla måsten/Kram Tussegumman

 
Di

Di

28 september 2007 21:00

Det blir säkert jättefint i ditt hus som du donar och håller på att fixa överallt..vacker trappa :) ha en skön kväll och sköt om dig! Njut av fredagens sista timmar i lugn och ro..det kommer nya dagar!

http://diqueen.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

28 september 2007 21:25

Godkväller igen oj så fin trapp du har nymålad ser så rent ut lite hår är inte så farligt det går ju bort ätt lätt med dammsugaren som sagt.Jaha piprensning med det är bra för det faller ner mycket jag gjorde en sån rensning lade på ett stålgaller och satte ett plåttak för regnet som föll rakt ner i skorstenen sen har det varit drag i skorsten,Jösses..Kajor gillar skorstenar..men det gör inte Filifjonkor,Ha det så bra och straxt godnatt med sig när jag ändå är in

http://filifjonkan-se

 
Ananasens

Ananasens

28 september 2007 22:42

Är det ett gammalt hus ni bor i? Ser ut att vara mysigt.

Hoppas dagen varit bra!
Kram

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Ingen bild

maria

29 september 2007 09:02

Pialotta: Javisst är det en vacker höstbild:) Jo, jag tycker som du om Burma och jag beundrar dessa munkar och människor som har modet att göra det de gör, otroligt!!!

Ha en riktigt mysig helg!

 
Ingen bild

maria

29 september 2007 09:02

Gisan: Jo den är vacker men smuts syns för fort:) Kramar

 
Ingen bild

maria

29 september 2007 09:03

gulligagumman: Då förstår du mitt dilemma:) Men vacker är den ju... Hoppas att du får en bra helg, vännen! kram

 
Ingen bild

maria

29 september 2007 09:04

Dubbelörnen: Fniss... Tack, vännen, för att du inte säger..... Kramar på dig och ha en riktigt mysig helg!!!

 
Ingen bild

maria

29 september 2007 09:05

Helena: Tack, vännen! Ja, det enda råd jag kan ge är att överväg grått om ni ska måla annars får du dammsuga ofta, hundar drar ju in en del menar jag:)) Ha en bra lördag!!! Kramar

 
Ingen bild

maria

29 september 2007 09:07

Sotaren: Hej, long time no see.... Ja, det blir ju en del som händer, du angående inbjudan jag fick... Det var lite krångligt att signa in sig så det är därför det tar lite tid... Jag måste kika på det ordentligt och du vet tid.... En bristvara.... Hoppas att allt är väl med dig, vännen! Stor kram!

 
Ingen bild

maria

29 september 2007 09:08

tussegumman: Tack, vännen! Kanske ska jag säga detsamma:) Jag hoppas att du får en lugn och mysig helg! kram

 
Ingen bild

maria

29 september 2007 09:10

Di: Tack! Jo, det kommer nog att bli bra men ibland, fniss, när man sitter o tittar på alla lister som saknas osv, då undrar man vad man har gett sig in på.... Ha en fin helg vännen! Kram

 
Ingen bild

maria

29 september 2007 09:12

Filifjonkan, jo, nog var den nymålad en gång i alla fall:) Piprensning ja, om de nu kommer men det ska de väl... De kan ju inte vara som rörmokaren allihopa, fniss, nej de dyker nog upp... Kajor är ett sattyg, kanske skulle låna fjonkans hagelbössa till det med:) Hoppas att Filifjonkan fått sova gott och får en fin lördag!!!

 
Ingen bild

maria

29 september 2007 09:13

Ananasens: Japp, det är ett gammalt hus som var helt renoverat utvändigt men inte ett dugg invändigt, det gick inte att bo här när vi köpte det i mars men sen har vi jobbat på under helger och så, vi flyttade in i maj men har dödsmycket kvar att göra:(... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards