Direktlänk till inlägg 29 september 2007

Jaha, de kom i alla fall...

Av maria - 29 september 2007 09:56

Med nyheter som jag inte gillar riktigt... Varför jag inte gillar dem och maken tar mer lätt på dem tror jag har med att göra med vem som har hand om ekonomin här i huset... Med andra ord mig... Jag har hand om det ekonomiska och det verkar kunna bli lite dyrare än vad vi hade tänkt oss men, som maken säger som inte sitter där med pengarna och räknar, att jaja, det är bara att ta... Tänk om jag oxå kunde säga så!!!


Jag antar att jag kan det men... Jag är en snåljåp, tur att många tycks tycka att jag är generös, för det tror jag att jag är, jag skulle nog gärna ta mina egna slantar för att hjälpa men när vi kommer till sånt som ska göras såhär, då är jag en riktig snåljåp... Jag tycker att det finns roligare saker att lägga pengarna på än ventilation, man kan lägga dem på hög till exempel:))) Ja, ja, nu börjar snart hela min galenskap att komma fram:)

 
 
Ingen bild

Filifjonkan fnissar

29 september 2007 10:06

Va är du smålänning? Låter nästan så...men håller med dig roligare kan man ha för pengarna men inte allt på hög en liten hög som arbetar själv och växer år från år..Man kan låta banken låna ut ens pengar så får man bra ränta på det efter ett antal år men de är låsta då under tiden bra sätt att spara. det kan bli rätt mycket om man kan avvara en sådär 50.000 utan besvär,,kolla in vad de har att erjuda får du se...heheh

 
Ingen bild

maria

29 september 2007 18:00

Njae, mormor brukar säga att vi är skottar:) men det stämmer ju inte heller men inte vill jag göra av med pengar på tråkigheter i onödan:)) Ja, ja, man kan säkert göra sig lite guld ska fjonkan se men jag tror jag håller mig till det jag har:)) smålänning säger du, tja vem vet, hehe

 
malve

malve

30 september 2007 09:27

Jag är också sån när det kommer till renoveringar. Har nog fått det från min pappa. Han återanvände, byggde om och hade sej. Riktigt så har jag väl inte blivit. Och visst kan jag lägga ut pengar på något fint som syns. Men annars...

http://malves.blogg.se

 
Ingen bild

maria

1 oktober 2007 08:59

malve: Jag förstår dig och din pappa fullständigt, pengar kan man ha roligare för:))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards