Direktlänk till inlägg 29 september 2007

Ja, så var det klart då!

Av maria - 29 september 2007 18:00

De har gjort det de skulle med skorstenen och vi hoppas att det blir bra... Det som kom fram var att där vi ska ha vår braskamin så är det lite för trångt så vi blir tvungna att hacka upp en del av min teglade vägg, snyft, för att skapa en kanal som inte kommer så nära taket och en limträbalk som sitter där men han sa oxå att det kan hända att det räcker med att vi köper några speciella skivor som man sätter med luftspalt mellan mot tak och limträbalken... Det är det sotaren här som provtrycker och besiktigar som avgör... Så vi får se hur det blir!


Nästa vecka ska vi ringa sotaren om provtryckning och få råd i hur han vill att det ska vara... Enklast vore om vi slapp hugga upp väggen... Men vi får se!


Pajen blev god och gick åt, om jag står upp imorgon, så ska jag baka ett par pajer till som ska in i frysen:)) Gott i vinter!


Hoppas att alla får en bra kväll!!!

 
 
Elisabeth

Elisabeth

29 september 2007 18:18

Jag skulle kunna skicka dig en ziljon för en bit äppelpaj... nej just det, den hade gått åt.. hmm.. kanske lika bra det, för jag kan ändå inte äta äpplen, och några ziljoner.. ja, det har jag ju inte heller!
Men det lät onekligen så så gott med äppelpaj!!

Ha det gott.. vännen..

Varmaste kramar..

Ps. Jag skickar lite guldströssel i retur, så kan du använda lite av det till att betala skorstensfejarna med..typ!!

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

29 september 2007 19:44

Elisabeth: Vännen, min, jg skrattade gott år din kommentar och så synd att pajen hade gått åt men jag ska baka flera imorgon som ska i frysen så du kan titta förbi då så kanske det finns lite:))

Stora kramar på dig vännen och jag hoppas att din dah har varit bra!!!

 
Ananasens

Ananasens

29 september 2007 21:25

Hoppas att ni slipper ta upp väggen. Låter ju inget kul.
Äppelapj i frysen lät inte dumt. Har tyvärr för liten frys för att göra det själv. Kommer och äter upp din istället. ;)

Sov Gott!

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Ingen bild

Sotaren

29 september 2007 21:37

Hej Maria :)

Jaha hur gick det med sotaren, var det ungefär det priset som jag gissade mig till?

Och jag håller med det som Filifjonka skrev -
"Jaha piprensning med det är bra för det faller ner mycket jag gjorde en sån rensning lade på ett stålgaller och satte ett plåttak för regnet som föll rakt ner i skorstenen sen har det varit drag i skorsten,Jösses..Kajor gillar skorstenar..men det gör inte Filifjonkor,Ha det så bra och straxt godnatt med sig när jag ändå är in"

Jaha så ni har fått så mycket bekymmer med skorstenen, så sotaren tyckde inte om hur det såg ut? :(

Många kramar till dig också vännen! :)
/ Sotaren

 
Ingen bild

christina

30 september 2007 08:09

Åhhhh äppelpaj med vailjsås, härligt gott.
Önskar dig och de dina en skön söndag
Kram vännen

 
malve

malve

30 september 2007 09:29

Jag brukar klyfta äpplen och frysa in i påsar att ta fram när pajsuget sätter in. Så slipper man göra pajerna i förväg.

Hoppas ni snart får er brasa. Vi eldade i fredags. Myyysigt! kram:)

http://malves.blogg.se

 
gulligagumman

gulligagumman

30 september 2007 11:44

Hoppas din söndag blir lugn och skön.

Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
tussegumman kramar om

tussegumman kramar om

30 september 2007 12:09

Hoppas det ordnar sig med braskaminen och att ni inte behöver göra för stora justeringar! Blir väldigt bra när det är färdigt tror jag! Ha det gott! Sköt om dig/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

30 september 2007 13:56

Tittar in som hastigast och ser hur du har det! Här är det gråmulet och surregn... och jag ska iväg o handla nu..

Hoppas du mår bra idag... det där tivolit tror jag vi får dra till AD snart? Eller?

Ha det gott så länge..

En go-kram till dig..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Helena

Helena

30 september 2007 17:06

Vart håller du hus idag?
Hoppas du gör nått roligt i allafall och inte är på tivoli.
Kram!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Ananasens

Ananasens

30 september 2007 20:13

Fastnat i pajbakandet idag? :)

Hoppas du mår bra!
Kram

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Ingen bild

Sotaren

30 september 2007 20:17

Hej Maria :)

Ja då var det snart dax att fara upp igen till helvetet :(

Hoppas att det är bra med dig? Det var ett tag sedan du var inne så jag tänkte bara höra om det var bra?

Vi får höras något i veckan, ska försöka låna någon dator som det inte är något krångel med :)

Många kramar / Sotaren

 
Ingen bild

maria

1 oktober 2007 08:56

Ananasens: Fniss, du får väl göra det, äta upp vår istället:) Vi hoppas verkligen att vi slipper hugga upp väggen, lättare om vi slipper det! Kram

 
Ingen bild

maria

1 oktober 2007 08:58

Sotaren: Njae, problem o problem, pipan var det inget problem med men ingången, ligger för nära tak och en limträbalk så det kan det bli lite problem med:( Men vi tar en sak i taget nu... Denna vecka ska vi ringa sotaren så att denne får provtrycka först och främst, sen tar vi steg två:)) Ha det gott nu vännen! Kramar

 
Ingen bild

maria

1 oktober 2007 10:24

Sockertopp: Japp! det var jättegott!!! Kram på dig vännen!

 
Ingen bild

maria

1 oktober 2007 10:25

malve: det var smart, det kanske jag ska göra med det som blir kvar:)) Kram

 
Ingen bild

maria

1 oktober 2007 10:25

gulligagumman: Detsamma! kramar

 
Ingen bild

maria

1 oktober 2007 10:26

tussegumman: Det hoppas och tror vi oxå! Hoppas att helgen blev en energiuppladdarhelg för dig, vännen! Kram

 
Ingen bild

maria

1 oktober 2007 10:27

Elisabeth: Hihi, jojo, AD, för biverkningar av karusellåkande då!?:)) Hoppas att du får en riktigt bra dag! Kram på dig vännen min!

 
Ingen bild

maria

1 oktober 2007 10:28

Helena: Hm, njae, roligt vet jag inte men... kanske nödvändigt:) Kram på dig!

 
Ingen bild

maria

1 oktober 2007 10:29

Ananasens: Fy på mig! Inte en enda paj ännu... Ska nog göra som malve säger istället, frysa in äpplena i klyftor istället:))

 
Ingen bild

maria

1 oktober 2007 10:31

Sotaren: Så det är dags igen nu, tycker synd om dig...

Ja, jag var bloggborta igår!

Hoppas att du får tag i en dator!!! utan krångel...

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards