Direktlänk till inlägg 9 september 2007

Har varit lite

Av maria - 9 september 2007 15:23

frånvarande igår och idag... Men.... Det har ju hänt lite här... Maken har fått ordning på grundjobbet med trädgårdsskjulet och mitt i detta arbete så sitter jag och kikar ut över en parkering som jag ser ifrån gården och upptäcker att en bil brinner där... Det upptäcker tydligen fler för snart hör vi brandkåren köra i ilfart med syrenerna på för fulla muggar... Strax kryllar det av människor utanför oss, brandmän som febrilt kör med sina skum och vattensläckare, polis som börjar fråga runt lite och massor av nyfikna...


På en sån här liten ort så går alla mobiltelefoner och andra telefoner med för den delen varma vid en sån här händelse och sekunderna efter att majoriteten ringt ett gäng samtal så börjar folkanstormningen av nyfikna... De flesta kan till och med vara lite glada och upprymda, inte som mesiga mig då som börjar oroa  mig för åt vilket håll vinden ligger och hur mycket gifter som kan finnas i all rök... Nej, de flesta är lite förtjusta i att det händer någonting här och att de kan vara med i det...


Sen fortsatte skjulbyggandet och jag tappade luften liksom... Blev snurrig och öronen låg på, ja, så där som jag blir helt enkelt...


Nu hoppas jag på en mindre händelserik eftermiddag/kväll med lite goda våfflor som står på menyn idag!!!

 
 
trollpackan

trollpackan

9 september 2007 16:49

ja, njut av våfflorna nu och ha en underbar eftermiddag!

http://trollpackan

 
Ingen bild

Sotaren

9 september 2007 16:52

Hej Maria :)

Jag kommer nog att ha lite problem att skriva till dig nu på ett tag men jag hoppas att det kommer att gå bra iaf, ska flytta till mitt andra hem i den andra kommunen, vi får höras till helgen eller på hotmail, dit kommer jag med mobilen :)

Hoppas att det har gått bra i helgen men staket, boden och tvättstugan :)

Hoppas allt är bra med dig och din familj så hörs vi lite senare.

Många kramar / Sotaren

 
Ingen bild

maria

9 september 2007 18:17

trollpackan: Våfflorna var goda även om jag måste erkänna att min matlust är mer åt det hållet av vad ni skulle äta:)) Ha en bra kväll!!!

 
Ingen bild

maria

9 september 2007 18:19

Sotaren: Aha, lite internetstrul mellan flyttningarna... Är det inte jobbigt att bo på flera håll? Jag skulle tycka det men man är ju olika...:))

Det har gått ganska bra, boden har bara tak och golv kvar som ska dit och staketet är det bara snuttar kvar att göra på...

Hoppas att allt går bra för dig!!!

Kramar

 
Elisabeth

Elisabeth

9 september 2007 18:51

...å jag kom inte ens ur pyjamasen idag! Jag vet absolut inte vad som hände med den här dagen... förmiddagen lite off, småduttande med en massa ska-göra-det-grejer och vips var det eftermiddag, Jonas tjejkompis med dotter på middag, mamma åker in på sjukhuset igen, pappa hit och fikar, jag fortfarande i pyjamas... och som grädde på moset den här dan - så har internetuppkopplingen hoppat på/av hela dagen.... så IDAG som jag hade tänkt få lite egentid..blev bara en strulmos-dag!!
Men du verkar ha haft det lite hetare om öronen...typ? Gick det bra med branden?

Kom på att jag skulle säga - din man måste vara väldigt händig! Är han snickare? Sen att han dessutom är lite unik - komma med rosor till frun!! Snygg kille..!!

Ha det bäst.. hoppas du slipper ha så mycket yrselelände resten av kvällen..!

Kram..vännen...

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

9 september 2007 19:13

Elisabeth: Så typiskt en dag som man tänkt något annat på... jag vet hur det är...

Brandkåren var här snabbt och sen var det ingen fara längre... Skönt!!!

Jodå, maken är händig... Vi kompletterar varandra rätt väl i det... Jag tapetserar, målar, lägger golv, kaklar och klinkrar och han bygger mer och gör avlopp, kopplar vatten och el... Så det mesta klarar vi på egen hand men lite behöver vi leja ändå...

Ha det bäst du med vännen och du bry dig inte om att sätta på dig pyjamas den har du redan på:)) Stor kram på dig, tänk att det blir sånadär knasdagar då och då....

 
Ingen bild

Sotaren

9 september 2007 20:00

Hej Maria :)

Jag har inget internet där uppe :( så det ända stället jag kommer in på är hotmail med mobilen :( för dålig telefon för att ta mig in på några andra sidor :(

Jo det är tungt att bo på flera ställen, eller rättare sagt så är det hemmst! :( men men det är väl sånt man får leva med, man börjar bli van efter 12-14 flyttar på 27år :(

Ja men då är det ju inte allt kvar då på boden och staketet och det måste ju kännas bra :)

Jag får hoppas att vi hörs något :)
Många kramar / Sotaren

 
Ingen bild

maria

9 september 2007 21:06

Sotaren: Okej, jag förstår med internet... Får skicka mail istället:)

Måste va tungt att flytta mycket, det har ju jag oxå gjort!!!

Det är såå skönt att det går framåt!

Klart vi hörs!

Bamsekramar!!!

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

9 september 2007 21:16

Skrattar högt då jag läser... Kan se ert "lilla" torg o så mitt i händersernas centrum! Och sen du på första parkett, så du satt där som Bo Holmström o skrek "lägg ut, lägg ut" när alla ringde dig *jag dööör av skratt*

Nattikramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Annelie

Annelie

9 september 2007 23:11

På små orter krävs inte mycket för att få den lilla människan exalterad. Själv tycker jag det är lite pinsamt och håller mig helst undan, även om jag också är lite sugen på att få veta vad som hänt.
Hoppas dagen och kvällen blev lugnare för dig/kramar

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 07:20

Dubbelörnen: Skratta på du:)) Första parkett, jag vet inte det jag, jag började gorma och härja runt om mig, skickade in barn och djur och make för röken... Sen kom jag på att jag oxå måste in och att maken var obstinat som stannade ute... Maken är lite av den där som jämt kikar ut genom fönstrena, jag kan titta ut men ser aldrig vad som händer, mina ögon fastnar uppe i det blå:))

Kramar

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 07:21

Annelie: Nej, de här små orterna är otroliga på detta... Jag är nog mer som du, visst vill man veta men man vill inte vara framfusig...

Det blev lugnare och det hoppas jag att det var för dig med och inga brinnande bilar eller så:)) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards