Direktlänk till inlägg 10 september 2007

Nu ska jag faktiskt vila

Av maria - 10 september 2007 12:05

mig en stund... Det blev så mycket här på morgonen, positivt förstås men  ändå... En lycka till blev det och nej, ingen offert ifrån rörmokaren men 14-åringen kom hem, hade fått håltimme, det saknades en lärare och han hade en kamrat med sig... De har suttit och skrattat och pratat samtidigt som de har spelat spel på datorn och jag mös lite av att höra dem... Som sagt, 14-åringen tycker själv, om sig själv att han inte har det så lätt att få kamrater... Kanske det vänder?!


Till något annat... Kökstaket! det blev kanon men skriker efter sina lister förstås, fast något ska väl vara kvar att göra när det blir vinter:))


Så här såg det ut när vi gick upp i lördags morse...











Efter lördagen så blev det helt klart, på bilden saknas en lite remsa men även den blev ditsatt samt två skivor i vardagsrummet...


Några av de vackra rosorna som Tjoppe tydligen inte gillar finns oxå med på bild... Nej, nu är det vilostund!


Hoppas på en bra eftermiddag för alla!!!

 
 
Elisabeth

Elisabeth

10 september 2007 14:44

Det blir så himla snyggt hos er... men jag förstår ju också att det kräver sin man... och kvinna förstås!!!

När du berättar om sonen... jag blir lika glad som du när jag hör!! (O jag blir lika glad att du vill berätta om det... tack snälla!)

Ha det bäst...Kram..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Helena

Helena

10 september 2007 14:59

Så fint det blev.=)
Jag gillar er tegelvägg,jättesnyggt.
Vila dig nu vännen,även possitiva saker kan ta på krafterna.
Kul att sonen hittat en vän,du ska se att det ordnar sig för honom oxå.
Hoppas du får en bra eftermiddag & kväll!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Gisan

Gisan

10 september 2007 15:09

Härligt att lyssna på sina glada barn. Det är äkta lycka det. Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Annelie

Annelie

10 september 2007 15:31

Kul att sonen kom hem med en kamrat. Du ska se att det vänder nu. Jag hoppas det för hans skull =)
Taket blev fint som allt ni verkar ta er för =)
Jättetrist att ni inte fick höra från denförbenade rörpularen =( Nu hoppas vi på morgondagen istället.
OCH jag hoppas att du mår bra och är på benen, så du kan få koppla av få enb ra kväll/kramar

http://rospinglan.blogg.se

 
maki igen

maki igen

10 september 2007 16:02

Hälsar på dig pga. nyfikenhet. Du toppade ju listan om mest kommenterade bloggen. Grattis.......
MVH m a k i

http://maki-apan

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 17:54

Elisabeth: Först blev jag lite frågande, sen förstod jag, klart att jag berättat, just nu har jag ju dessutom en gnutta distans!!!

Sonen ja, visst var det skoj!!!

Hm, slit och åter slit, vännen, det är det som gör det och ibland har man inte orken helt enkelt...

Stor kram på dig och jag hoppas att du får en fin kväll!!!

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 17:56

Helena: Tack ska du ha, ja, jag gjorde en sådan tegelvägg i förra huset och den ville vi gärna ha igen, om än på annat sätt...

Sonen, visst är det skoj!

Ha en skön kväll nu och kramen!

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 17:57

Gisan: Instämmer, mår barnen bra så mår mamma/pappa bra och mår mamma/pappa bra så mår barnen bra... Kramar

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 18:00

Annelie: Vi hoppas att det vänder:))

Visst får vi hoppas på morgondagen men maken ska ringa för säkerhetsskull oxå.... Envis som...

Tack ska du ha vännen, du är rar! Eftersom det blev lite sådär på eftermiddagen här så får jag säkert stå upp i kväll:))

Stor kram på dig och ha en skön kväll!!!

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 18:04

maki igen: Nyfinhet brukar för det mesta vara bra, sägs det... Jag brukar bli nyfiken på nya kommentatorer oxå... Men toppa listan... Det vet jag nog inte så mycket om, fast det kan ju vara kul, Tack! Tror att det blir mycket kommentarer här på grund av att vi är många som bär på sjukdomar (se min presentation och första inlägg) och elände och vi tittar till varandra, peppar och bryr oss om...

Ha det gott!!!

 
Di

Di

10 september 2007 18:34

Vad fint taket blev, jag satte också upp lika tak i stugan i sommar..mitt problem var att skivorna var dubbelt så stora :) men snyggt blev det..listerna får också vänta hos mig, tills jag har råd med det. Härligt med nytt :) Må bäst och sköt om ängeln...

http://diqueen.blogg.se

 
Ingen bild

maria

10 september 2007 18:49

Di: Så då vet du hur de vackra ådringarna i skivorna lurar en att tro att det skulle vara äkta.... Visst är det snyggt!

Ja, lister är dessutom ett satyg!!! Maken brukar svära över dem:)) Jag håller mig till tapeter, golv och kakel/klinker samt måleri... Det räcker för mig:) Ska sköta om ängeln och ha det bäst du med!!!

 
Ingen bild

Di

11 september 2007 22:06

hm..valde utan ådringar :) synd kanske? Men ja det är ju gjort..Må bäst!

 
Ingen bild

maria

12 september 2007 09:31

Di: Ja, vi gillade ådringarna, men gjort är gjort och det blev säkert jättebra!!! Ha det gott!!!

 
Alma

Alma

22 september 2007 02:08

Vi har sammalika lampa. Visst e de fina? Vår hänger över vardagsrumsbordet.

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

22 september 2007 08:59

Alma: Ja, vi gillade den lampan skarpt! Vi har vår i köket... Den trivs vi bra med där:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards