Direktlänk till inlägg 24 september 2007

Så tossigt det kan bli!!!

Av maria - 24 september 2007 20:11

Lillasyster har köpt ett piano och i dealen som blev så skulle säljaren frakta det till syster och då skulle vi dit och hjälpa till att bära in det, ja, nej, maken skulle bära, jag gosar med knytte och knyttets storasyster...


Först så hade säljaren blivit väldigt sen, så klockan var mycket när pianot kom, barnen var trötta och pianot, visade det sig, var en lika stor skräck eller näst intill i alla fall som vårt piano... Vårt piano är en riktig skräck! Hur som haver så insåg männen att det kommer inte att gå, så nu ska de kolla upp att hyra bärselar eller dylikt innan de försöker sig på att få in det... Sicken tur att det får ha släpet stå där ett par dagar...


Då kommer nästa punkt... Imorgon har vi föräldramöte och på torsdag likaså... Hm onsdag kvar då men när ska vi storhandla då? Blir en nöt att knäcka!


Jag hoppas att alla har en bra kväll och nej, braskaminen har inte kommit in ännu men eftersom det ska bli regn imorgon så vill maken ha in den ikväll... Ja, Ella, kom gärna och hjälp till, jag bjuder på något gott efteråt:))

 
 
malve

malve

24 september 2007 20:31

vi fick pianot i källaren med huset för det går inte att få upp igen. men vi tackade så glatt.

http://malves.blogg.se

 
Ingen bild

maria

24 september 2007 20:36

malve: fniss, ja, det är väl bara att göra så...

 
Elisabeth

Elisabeth

25 september 2007 00:42

Maria.. du och din blogg är en livlina. Till dig kan man alltid komma, och genom dina ord få leva i en annans verklighet en stund, se att det finns en värld här utanför, och finna tröst när man nu själv står mitt i något som känns rätt outhärdligt emellanåt..!
Du har verkligen en gåva.. och trots att du själv har det rätt tufft, så delar du med dig av ditt otroligt varma hjärta till de som behöver... för det har jag inga ord, utan kan bara i tanken ge dig min respekt med ödmjukhet och stor tacksamhet...

Ha det gott..Kram..

Ps. Att bara veta att det finns någon som erbjuder en axel att gråta mot nu.. tack tack tack!

http://himlastigen.blogspot.com

 
Gisan

Gisan

25 september 2007 06:02

Ja det är då aldrig stiltje när man går in här. Vilket härligt liv du lever mitt i allt det jobbiga du måste hantera varje dag. Du får priset för Årets kvinna av mig! Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

25 september 2007 09:58

Elisabeth: Så bra att det är annat än tivoli här:)

Kan man ge tröst eller lindring så är det gott! Oavsett om man själv har sitt, vilket nog alla har egentligen så vill man nog så väl man kan.

Min axel finns där det vet du, vännen min!!!

Jag hoppas så att dagen idag blir en bra dag för dig och de dina!!! Stora kramar!

 
Ingen bild

maria

25 september 2007 09:59

Gisan: Nej, det händer lite ibland i alla fall:)) Tackar! Årets kvinna, inte illa....Fast det är vi nog många som förtjänar:) Kramar

 
Annelie

Annelie

25 september 2007 16:39

Typiskt med pianot. Jag gav bort mitt när jag skulle flytta,mot att dom hämtade det själva. Då hade jag bara ett relativt litet piano /Nyströms/
Kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

25 september 2007 16:51

Annelie: Ja, pianon är hemska... Synd att behöva ge bort oxå... Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards