Alla inlägg den 5 juni 2007

Av maria - 5 juni 2007 22:06

kompis till 17-åringen anlänt ifrån vår gamla hemort... Det tycks göra 17-åringen gott...


Ikväll har vi städat och slöat samt tittat på Hunter... Mycket spännande, visst är det en insider hos polisen???


När man har gäster så måste det trollas fram extrabäddar, lakan, täcken och kuddar, nu har vi snart klarat av den biten oxå.


Imorgon hoppas jag på en bra dag så att man får lite gjort i studentsonens rum.


Vill oxå tipsa om en mycket gripande bok som heter "Sista andetaget" och är skriven av Carlton Stowers. Det är en sann berättelse (om man kan tro på det) oavsett så är den oerhört fängslande och hemsk...


Godnattkramar till alla som behöver

Av maria - 5 juni 2007 15:03

veterinären med Hobbe, de tror att han kan ha någon allergi och att det är därför han är rinnig i ögonen. I och med att det rann ur ögonen även i vintras så skulle det förmodligen vara något i hemmet...


Likaså sa de om Bruno! Antingen är allergier en fluga på djur lika mycket som på människor eller oxå börjar även hundar tackla av.


Maken ringde och sa att duschen befinner sig hos DHL som är fraktare åt företaget... Det säger ju inte så mycket om när den kommer men det säger i varje fall att den finns!!! Måtte den komma snart!!!


Jag har fått ett paketavi med posten som ska hämtas ut, jag vet inte om jag vill det riktigt ännu för däri så ligger det vi behöver ifrån telia för att få internet och det tar sån tid att dra alla sladdar, routrar etc... Vi har inte tid med sånt just nu. Känner jag maken rätt så vill han göra allt det där med internet för pojkarnas skull och känner jag pojkarna rätt så kommer de att ligga på maken om det... Tja, jag får väl fortsätta att slita på med mitt då så kan de där pojkarna surfa runt lite istället....

Av maria - 5 juni 2007 08:24

papperstallrikar, plastglas, blå o gula ballonger, blågula serpentiner, björkris och mat... Ja, lite koll verkar jag ha i alla fall på den kommande studenten, nä, just det, servetter ska vi ha oxå. Det får vi inhandla.



Maten, enkelt ska det vara! Rostbiff, potatissallad, köttbullar till barnen, grönsaker och bröd, rött vin och vitt vin och något mousserande till skålen. Farmor och gammelmormor har bakat till kaffet, så det är klart... Ja, det är väl bara att hoppas att jag står upp den dagen och i övrigt önskas bara ett gott humör på alla inblandade!!!



Ringde studentsonen igår för att höra hur det var med honom. Nu märktes att han började att sakna oss, han pratade och pratade, ville aldrig sluta och han brukar normalt vara ganska ordkarg i telefon. Trevligt! Ska kanske låta barnen tillbringa ett par veckor borta då och då...



Uäh!!! Precis nu så kliade det till på undersidan av armen och jag kliade och fick med mig en fästing på fingret.... Uäh!!! Det måste ha varit katten som jag nyss lyfte ner ifrån köksbordet som gav mig den i present liksom eller som straff för att han inte fick vara på köksbordet, vem vet! Det är bara det att nu börjar det ju klia överallt.... Jag kan liksom inte skaka av mig känslan av att det är fler av de där blodtörstiga små krypen på mig som försöker att hitta ett varmt och blodrikt ställe där de kan få nypa sig fast och sprida sina eländiga bakterier... Uäh!!! Jag avskyr fästingar! Ingen känd nytta alls har de!



Ingen dusch i sikte ännu! Jag undrar jag om företaget blivit blåst av den där kunden som hade fått fel dusch (vår dusch) och som nu oxå fått rätt dusch till sig, kanhända den kunden försöker kränga den andra duschen själv så att den får sin dusch mer eller mindre gratis menar jag. Nä, nu ska jag inte vara elak, det behöver ju inte vara annat än ont om tid och missförstånd... Men jag vill ha vår dusch!!!



Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards