Alla inlägg den 22 juni 2007

Av maria - 22 juni 2007 19:35

sidovindsrummet som jag ska ha dels som syrum men oxå som ett litet gästrum... Jag fick det inte klart när jag tänkte på det sist för då kom jag igång med fogning av tegel istället. Idag däremot så har det blivit iordning av nöd naturligtvis systerdottern ska boa där och hon tyckte att det var så mysigt så hon bestämde sig för att stanna en vecka istället för bara över helgen!


Jag lade ner fogning idag för jag märkte att jag fortfarande var så pass snurrig, se man lär sig, annars hade jag väl ramlat eller något...


Midsommar är ju så förknippat med kärleken idag! Blommor under kuddar, hoppa över gärdsgårdar, inte tala och så vidare... Tänkte att det finns en del skoj om kärleken oxå....


"Innan du finner din drömprins så blir du tvungen att kyssa en himla massa grodor"


"När man inte har det man älskar får man älska det man har"


"Kärlek är bara hjärtats roman det är nöjet som är dess historia"


"stulna kyssar bör betalas tillbaka"


Jaja, något att tänka på när man hoppar runt och över dessa gärdsgårdar och plockar sitt blomster under tystnad...


Hoppas på en något mindre regning dag imorgon...

Av maria - 22 juni 2007 16:14

om slaveri och slavhandel så talar vi om slaverit i USA och om alla de människor som forslades dit ifrån Afrika för att fungera som slavar åt den vita befolkningen...


I DN står idag om kinesiska slavar i kina, där fabriker, tegelbruk och så vidare ha använts sig av slavarbetare...


När man ser bilderna på de slavar som nu släppts så undrar man om dessa människor någonsin kommer att kunna leva ett någorlunda normal liv...


Fruktansvärt är var det är!!!


Här har det varit ett mycket annorlunda midsommarfirande då min lillasyster skulle börja arbeta på eftermiddagen. Vi har ätit gott, druckit gott och nu sysselsätter alla barn sig själva och jag hamnar här...


Jag har inte mått så bra under förmiddagen men börjar nu kvickna till igen så jag ska göra en liten smet fog och foga lite mer tegel...


Imorr´n kör vi repris på mat och sällskap fast något utökat!!!


Må alla köra försiktigt i midsommarsverige!!!

Av maria - 22 juni 2007 10:55

Katter, hundar och barn på plats... Snart kommer syster med barn!!! OCH jordgubbarna!


Sill, potäter, grillat och jordgubbar med glass o grädde, mums!!! Här snapsar vi sällan och inte idag... En öl eller två alternativt ett glas vin blir det nog istället...


Här är det mulet men än så länge inget regn, eftersom vi ska grilla så hoppas jag att regnet håller sig väck!!!


Maken var trött igår när han kom hem och låste in nycklarna i bilen så här har vi gått på reservnyckeljakt hela morgonen!!! Vi fann dem inte utan förstörde ett lås på bilen istället... Så löste det sig! Lillebror ska låna bilen idag, han ska ut på landet o fira midsommar med flickvän...


Hoppas att alla får en fin midsommar och kör försiktigt!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards