Alla inlägg den 21 juni 2007

Av maria - 21 juni 2007 20:54

Jesper har kommit hem!!!! Och sååå hungrig han var....










Och nojjig över Bruno, som inte är van vid katter så därför jagar han katterna för att få busa o kela med dem, vilket de inte är så förtjusta i.... Husets egen hund Hobbe, ja, det är en sak men den här Bruno, nej tack säger katterna och gömmer sig!!!



Nu är jag lugn igen och så glad, min lille "bebis" är hemma igen efter tre dygn och han som alltid håller mattiderna, 07.00 och 16.00-17-00 Men han är här i alla fall....

Av maria - 21 juni 2007 16:27

Bruno till Hobbes stora glädje!!! Ja vi andra är glada oxå men Tjoppe tycker inte om det, han tycker rent ut sagt att hundar är ett sattyg!!!






 Själv börjar jag undra om det inte är så att jag håller på att bli lite tokig i alla fall eller oxå så är min lilla Jesper illa ute och behöver min hjälp... Jag stod ju och fogade tegelväggen när jag hörde honom jama, långt bort, jag rusade ut på trappan och kallade på honom men ingen Jesper kom och inget hördes så då gick jag in igen och fortsatte och hörde jamandet igen... Det var Jespers jamande... Jag har gått igenom huset ifrån topp till tå och här är han inte instängd! Kanske hos grannas?! De är inte hemma ännu så jag får ge mig till tåls... Måtte han bara må bra!!!

Av maria - 21 juni 2007 15:21

läste precis i DN att en 84-årig man blivit stoppad av holländsk polis och hade inget körkort att visa upp, mannen hade kört bil i 67 år utan körkort!!!


Många av dem jag arbetade med inom tvångsvård av missbrukare sa ofta, när man försökte motivera till drogfrihet med att då kan de få skaffa körkort igen, att det spelade ingen roll om de hade körkort eller ej för de kunde ju fortfarande köra bil... Hm, inte riktigt min stil men tydligen så går det och för en del länge oxå...


Har alldeles nyss gjort slut på den fogsmet jag satte för att foga tegelväggen... Hm, det är en hel del kvar att foga. Någon som behöver lite midsommarnöje??? Nähä, jag trodde väl så!!! Jag tar väl det själv då vid tillfälle...


Ikväll blir det grillad lax, färskpotatis och sås här och ikväll är det maken som står för maten, tack o lov, för jag behöver vila en stund...


Fortfarande mulet här men inget regn, kanske vi slipper regn imorgon i alla fall men prognosen ser inte direkt lovande ut i det avseendet! Tiden får utvisa...

Av maria - 21 juni 2007 12:41

med fogningen av tegelväggen ännu, minstingen ville inte att jag skulle vara därnere medan han var på övervåningen...


Snart så, ialla fall efter att jag har vilat en stund,förresten så finns väggen kvar imorgon och nästa dag och nästa... Det blir nog tid för den oxå.


Min mamma berättade härom dagen att hon köpt en ny symaskin... Jag skulle behöva det jag med, just nu förstör min maskin mer än den gör nytta. Fast om mamma har en ny så kan jag ju gå dit och sy lite... Förr sydde jag så mycket, kläder, alla gardiner och lakan till småbarn och så vidare... Just att sy kläder gillade jag, helst att rita egna mönster/modeller oxå... Jag kanske skulle kunna börja med det igen...


Jag hittade några ord till i gömmorna:


"Il ya plus de fous que de sages, et dans le sage même il ya plus de folie que de sagesse" " Det finns fler dårar än visa och till och med hos den vise finns det mer dårskap än visdom"   franskt visdomsord...


Kan nog så vara!

Av maria - 21 juni 2007 11:05

den tid vi befinner oss i...


"Det är en vacker sed att kyssa sina barn godnatt! Om man orkar vara uppe tills de kommer hem....


Mmmm, de två äldsta har i alla fall jag ingen möjlighet att matcha med godnatt längre... Det går bättre med de två yngsta, än så länge....


Nu ska jag foga lite tegelvägg!

Av maria - 21 juni 2007 09:06

står att läsa att patienter har fått för höga strålningsdoser vid röntgen, jag har bott på nämda ort och röntgat mig där, så har också barn och make gjort... Vilken tur att de oxå skriver att det inte innebar någon hälsorisk...


Annars så är det så trist när man får reda på saker i efterhand, när det är för sent... Som när jag var i tionde veckan med sista killen så fick jag Borrelia och jag är pc-allergiker så då fick de ringa till medicininformationen för att hitta en medicin jag faktiskt kunde äta. Samma medicin använde de när jag i 34-35 veckan med samma kille åkte på en dubbelsidig lunginflammation. Några år senare när jag satt i bilen på väg hem ifrån jobb, jag pendlade, så kommer nyheterna och meddelar att den medicin jag ätit x2 under en och samma graviditet nu förbjuds för gravida då det har visat sig att barnet kan få hjärtfel av den medicinen. Visst blir man glad!? Nej, orolig blir man först, sen lugnar man sig och tänker att han är ju kärnfrisk, knappt ens förkyld.... Så går det på och till slut släpper det och man tänker inte mer på det. Sen kommer sånt här och då börjar tankarna fladdra igen.


Inte av oro utan av tankar kring hur det ska vara. Vi har fått mediciner och tekniker så att vi kan rädda liv till varje pris men till vilket liv? Jag har väl sett en hel del av det efter kan bara gissa hur det såg ut före. Jag ser att det är mycket som måste till på eftersidan för att jag ska tycka att det är värt den nya tekniken och de nya medicinerna. Kommer det att finnas resurser till det? Vad vet jag...

Av maria - 21 juni 2007 07:45

eller jag o jag, minstingen vaknade tidigt så då vaknar ju jag med...


Har utfodrat katten o Hobbe. Är så orolig ,min bebiskatt, Jesper har varit borta i två dygn nu, han brukar aldrig vara borta så länge... Det måste ha hänt något. Jesper är ju den katt vi fann i en sopcontainer när han bara var runt 5-7 veckor gammal, han som jag skedmatade och som lyssnar på mig som om han var en hund. Med risk för att ses som tokig så skulle jag vilja påstå att vi två kan kommunicera med varandra. Måtte han komma tillbaka!!!


Idag är det regn och mulet, hm, såhär innan midsommar... Jag ska, om jag får stå upp vilket det inte riktigt känns som om jag kommer att få idag, försöka göra iordning det lilla sidovindsrummet till ett av mina syskonbarn som kommer imorgon. Det kommer att bli väldigt gulligt där inne, fotar väl när det är klart...


Nu ska jag medan jag står upp runt o hälsa på lite och sen är det dags att börja med rummet...


Ha en bra morgon/förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards