Direktlänk till inlägg 21 juni 2007

Så då är huset utökat med en

Av maria - 21 juni 2007 16:27

Bruno till Hobbes stora glädje!!! Ja vi andra är glada oxå men Tjoppe tycker inte om det, han tycker rent ut sagt att hundar är ett sattyg!!!






 Själv börjar jag undra om det inte är så att jag håller på att bli lite tokig i alla fall eller oxå så är min lilla Jesper illa ute och behöver min hjälp... Jag stod ju och fogade tegelväggen när jag hörde honom jama, långt bort, jag rusade ut på trappan och kallade på honom men ingen Jesper kom och inget hördes så då gick jag in igen och fortsatte och hörde jamandet igen... Det var Jespers jamande... Jag har gått igenom huset ifrån topp till tå och här är han inte instängd! Kanske hos grannas?! De är inte hemma ännu så jag får ge mig till tåls... Måtte han bara må bra!!!

 
 
Ella

Ella

21 juni 2007 18:22

Jag har haft två katter. Tyvärr är de borta för länge sedan men den ena av dem, en perserhon gjorde mig nästan tokig en gång. Mitt i en flytt försvann hon. Innekatt, jättefeg, vart sjutton kunde hon vara? Vi letade nästan ihjäl oss. Till slut hördes jamanden men ingen kunde gissa var, det lät som det kom från under diskbänken, men när vi öppnade där - ingen katt så klart. Efter mycket letande så insåg vi att hon smitit in i skåpet under diskbänken och därifrån hoppat ner UNDER skåpen och långt bort i hörnet, så långt hon kunde komma. Där var det varmt och tryggt och mörkt. Efter halva natten kom h on ut och hoppade upp i min säng.

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

21 juni 2007 18:42

Så typiskt katter!!! Så gjorde våra oxå när vi flyttade men nu har vi ju bott här en månad och de har gått ut och in i en månad och så, puts väck!!!

Denna katt är speciell för mig, jag fann honom i en sopcontainer och skedmatade honom, ja, blev hans mamma... Han var bara 5-7 veckor när vi hittade honom och veterinären gav honom inte höga odds då men sen när hon fick träffa honom igen så tyckte hon att det var strålande...

 
Annelie

Annelie

21 juni 2007 18:54

Ser ut som vår lilla Romeo=)
Ha en fin kväll/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

21 juni 2007 19:03

Detsamma!

 
Tierra

Tierra

21 juni 2007 20:54

Hej !

Tack för besök och kommentar... ja, det kan vara lätt att tappa bort varifrån man kommer när man hoppar runt mellan bloggarna ;-)

Ha en trevlig Midsommar !

Hälsningar, Tierra

http://filmjolk.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

21 juni 2007 21:02

Ha en trevlig midsommar på ditt sätt, Tierra!!!

 
Ingen bild

Filifjonkan säger

22 juni 2007 15:06

Å det där känner jag igen man hör dem hjärtskärande jama någon slags telepati men jag tror inte vi kan tyda den det är det värsta många gånger jag väntade mina och hörde dem.men skönt veta han är hemma

 
Ingen bild

maria

22 juni 2007 15:24

Så, filifjonkan hör oxå katterna? Så skönt att jag inte är ensam, trodde nästan att det fanns tomtar på loftet hos mig...*ler*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards