Alla inlägg den 23 juni 2007

Av maria - 23 juni 2007 15:07

Fogsmet har det blivit och jag står upp, mår ganska bra efter anfallet på förmiddagen...


Snart kommer nog ett foto på tegelväggen för snart är det nog färdigt... Sen är det ju den där eldstaden som ska in oxå, hm, det har visat sig att vi nog har totalstopp i skorstenskanalerna, någon sotare på cybern???


Snart kommer systern, maken försöker bära upp grillen till trappan igen för att det regnar fortfarande men grilla ska vi...


Lite mer kloka ord: "Den största av alla svagheter är fruktan att synas svag"!!!


Imorgon säger de att det ska bli sol igen, typiskt när midsommar är över...

Av maria - 23 juni 2007 13:15

det går lika bra att leka med gottet som innan när de var utan...


Jag är väl lite ombytlig ibland, jag vet inte men jag skippade småplockandet och tog mig för att plocka ordentligt istället så jag möblerade om makens och mitt sovrum... Vi hade talat om att göra det för att det skulle bli mycket mer praktiskt och större. Det blev det oxå, himla bra faktiskt så nu möblerar vi inte om där något mer...


Nu är jag ytterligare lite redigare i skallen så jag ska nog ta och göra lite fogsmet i alla fall så kan jag hålla maken sällskap i köket medan han håller på och förbereder maten...


Snart börjar man bli lite hungrig faktiskt....

Av maria - 23 juni 2007 11:51

vila en liten stund och slumrade faktiskt in allt lekande till trots runt ikring mig... Det var väldigt skönt i alla fall, jag behövde det för jag hade det så snurrigt i huvudet just då... Är fortfarande rätt ostadig men jag kan i alla fall vara uppe... Klättrar kanske inte på några stegar eller i träd men ändå!


Mistingens rum ser ut som en krigzon just nu, alla leksaker framme och huller om buller men det gör inget, bara de har det roligt!!!


Just nu travade de iväg med maken och ska handla lite lördagsgodis, undrar jag om jag får något litet oxå, ibland så överraskar maken mig...


Nu ska jag pula lite här hemma så att det blir lite ordning tills folket kommer...


Det är fortfarande grått och regn men det finns de som haft det värre, mamma och kompani i värmland har haft det väldigt regnigt...

Av maria - 23 juni 2007 09:07

Vill knappt tänka på att det kommer matgäster idag med... Det blev sent igår för alla barn och vuxna men inte sover barnen längre för det och inte hundarna heller för den delen, nä, mattar och hussar ska upp, frukost ska fram och så vidare...


Här är det en grå morgon med lite regn! Det blir väl till att grilla på trappan igen, under tak...


I dag så ska jag ta det lugnt, kanske fogar lite, vilar lite tills att gästerna kommer och jag vet ju i alla fall inte om jag är uppe då eller ej, maken får sköta ruljansen!


Maken och jag firar för övrigt 10 år idag! Inte på något särskilt vis men vi vet det i alla fall.


Många kunde visst inte låta bilarna stå igår, trots en massa nubbar och öl innanför västen, det ger lätt olyckor... Kanske en del missat att man inte är realist och inte lika uppmärksam och koncentrerad efter nubbar och öl, de kanske känner sig okej eller oxå bidde det så många nubbar och öl att de ej längre vet vad de gör!!!???


Ha en bra förmiddag och hoppas att det gråa täcket på himlen kan lösas upp en aning...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards