Alla inlägg den 12 juni 2007

Av maria - 12 juni 2007 19:43

Att en Anders Igel som dessutom sparkats  som teliachef får 13,6 miljoner kronor som plåster på såren för att han har sparkats...


 Dessutom får Anders 4,8 miljoner kronor om året i pension mellan 60-65 år och därefter, stackars liten så får han bara 3,4 miljoner om året.


Som jag sa, det finns vissa saker som övergår mitt förstånd... Jag ska nog vara glad om jag har råd med ett husvagnsboende den dagen pensionen inträder. Såsom utvecklingen ser ut så är nog ingen äldrevård garanterad längre den dagen...

Av maria - 12 juni 2007 19:00

maken lust att koppla in el i vårt rum så nu ska jag leta rätt på kamera grejerna och ladda över alla foton... Nu och nu men imorgon då...

Av maria - 12 juni 2007 17:36

duschfronten!


Det blir heller ingen resa till grannkommunen efter möblerna vi var ute efter. Vi ringde och det bord vi ville ha fanns inte på plats utan på ett lager och han skulle ta fram det och ringa oss sen. Bokhyllan och byrån vi ville ha fanns inte kvar men han skulle vilken dag som helst få in en ny omgång möbler som vi kunde få titta på. Hoppas att det fungerar i alla fall.


Kors i taket, äldsta sonen gick och handlade utan att ens knorra.... Ibland fungerar vissa saker.


Jag har under dagen märkt att det är inte nyttigt men ändå nyttigt för mig att bli så här redigt förbaskad som jag blivit idag. Det ÄR nyttigt för att jag rensar batterierna en aning... Det är INTE nyttigt för det slår hårt på mina öron. Just nu vinglar världen rätt mycket eller det är väl jag som gör det men ibland känns det bra att se det som att det är alla ni andra som inte kan gå rakt, inte jag.


Kramar till er alla vingliga ifrån en icke yrslig och rakt gående

Av maria - 12 juni 2007 14:23

så har i alla fall äldsta sonen tagit sig till arbetsförmedlingen idag och skrivit in sig samt fått en del arbeten att söka....


Något gott i alla fall, allt kan ju inte vara smetigt....


Har duschförsäljaren hört av sig med leveranstid och nytt pris??? Nej!!! Misstänker att jag får ringa upp igen...

Av maria - 12 juni 2007 11:55

för att allt ska upphöra att kännas bra....


Är så arg så att jag känner att jag måste skriva långsamt för att det ska gå att förstå vad jag skriver...


Först fick jag ett samtal som gjorde mig glad sen ett som gjorde mig ledsen, det var den ena biten i det hela....


Som om det inte vore nog så ringer DHL och berättar att de hade fått en order 5/6 men att när chauffören skulle hämta vår dusch så vägrade kunden att lämna ifrån sig den och tänker så inte göra förrän han fått ersättning av försäljaren för felaktig leverans samt att han fått hämta duschen själv...


Inte nog med det så har den klantiga kunden som beställt en hög dusch inte läst på kartongen när han fått vår dusch och sett att det var en låg dusch, nej då, inte heller utan pang på bara och montera upp den omedelbart. Vad vet jag, de kanske har använt den oxå... Jag har alltså redan betalt för en ny dusch som på väg till oss blivit begagnad och som dessutom är flera veckor försenad...


Försäljaren som jag nu har ringt och varit "lagom" upprörd (läs: skitförbannad) mot menar att de har kommit överens med den andre "kunden" och att duschen ska därifrån idag och därefter till oss. Jag sa bara att jag betalar inte fullt pris för en begagnad vara och att jag vill veta säkert exakt när duschen ska vara oss tillhanda denna gång. Den jag talade med skulle återkomma under dagen.


Hm, nu har jag ingen lust med någonting längre... Jag tappade liksom den lilla energi jag hade. Får nog övertala maken att följe med till butiken med indiska möbler ikväll istället. Hoppas de möbler vi vill ha finns kvar men med vår tur så kanske jag inte ska hoppas så mycket utan bara ta det som det kommer....



Av maria - 12 juni 2007 09:19

och en mycket svalare sådan. Inatt har man faktiskt sovit riktigt skönt med vidöppet fönster och vinden, sval och skön, som låg på...


Jag känner mig faktiskt ganska utvilad och lite mer energisk än igår. Kanske blir det något gjort här idag då, kanske i alla fall, man vet ju aldrig....


Onekligen finns ju i alla fall en hel del att göra här.


Jag skulle helst av allt vilja få ett samtal ifrån DHL där de meddelar att duschen kommer pronto... Dream on!


Om jag står upp och mår bra ska jag göra ett besök i grannkommunen, jag har hittat en butik där som säljer indiska möbler, maken och jag hade tänkt oss något dylikt som skrivbord och bokhylla i sovrummet så det blir värt att kika på. Har visserligen sett möblerna på nätet men man vill få dra med handen över trät och känna känslan oxå. Ja, jag vet att jag är lite knäpp men som jag har sagt i några kommentarer så är det faktiskt så att det är mycket roligare att leva när man inte är klok på en endaste fläck. Jag behöver nog fortsätta att arbeta på det...


Jag tror att jag ska börja dagen med att hälsa runt lite på bloggarna sen ska jag sy om ett par gympabrallor till shorts och sen ska jag känna efter hur jag mår alternativt ragga chaufför till grannkommunen...


Ha en skön morgon/förmiddag!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards