Alla inlägg den 6 juni 2007

Av maria - 6 juni 2007 20:35

Stod jag upp hela dagen... Det var ett tag sen jag gjorde det.


Studentsonens golv blev lagt, det ska bara fogas och rengöras oxå sen är det klart att möblera även om fönster ska bytas ut någon gång i sommar.


Nu är det LOST som gäller säger "männen" och sen är det natti natti...


Imorgon blir det en ny händelserik dag och jag hoppas att jag får stå upp större delen av fredagen, imorr´n gör det inget om jag stupar men på fredag när min äldsta, min första student för mitt eget barn, då vill jag stå upp, tänk om jag missar alltihop. Det har ju faktiskt hänt med födelsedagar och annat att jag fått stanna hemma för jag har inte ens kunnat ta mig ut i bilen. Måtte, måtte det inte bli så på fredag!!! Kan jag inte få stå upp på min äldsta sons student??`Om det nu finns en där uppe, snälla, jag är en strävsam människa som vill finnas för andra och som oftast vill väl kan jag inte få finnas för min pojke på fredag?


Håll tummarna för mig på fredag, snälla!

Av maria - 6 juni 2007 14:14

Säger pojkarna i huset att det ska vara nu. Jag gillar glass, en ny favorit denna sommar är Dumleglassen. Den är supergod!


Studentsonens rum är färdigmålat och om jag fortfarande står upp efter glasspausen så ska jag börja och lägga golv  där oxå. Han kommer på Söndag och även om allt inte kan vara klart så hoppas jag på att få så pass att han kan sova där redan ifrån början.


Imorr´n ska vi till den gamla orten och sätta upp partytält och ställa iordning stolar och bord, det ska lövas och dekoreras en del. På vägen hem igen så har vi lite att handla och sen bär det av till mamma för tvagning igen om inte vår dusch kommit och blivit inkopplad förstås. På fredagen åker vi ganska tidigt för att handla färskvaror och fortsätta att göra iordning och kl.14.00 går det så kallade studenttåget och därefter går alla hem till sitt och skålar och äter. Studenterna försvinner ju förstås oftast ganska tidigt:)).



Av maria - 6 juni 2007 12:12

mycket att man inte hinner att registrera allt som händer... Skatteåterbäringen har ju kommit!!! Vi fick tillbaka på skatten i år oxå!!! Det är faktiskt mycket skönare att få tillbaka än att vara tvungen att betala...


Maken är och handlar och har stängt av mobilen, så lägligt när man här hemma kommer på mer saker som behöver handlas. Vi får väl gå en gång till då...


Målandet fortskrider.


Vi har en massa pilar utanför huset och de fröar just nu så när man tittar ut genom fönstret så ser det ut som om det snöar, stora mjuka flingor. Jag tror inte att vare sig vi eller grannarna är så intresserade av att ha kvar dem men å andra sidan så är det trevligt att se dem utanför vårt sovrumsfönster.


De står på grannens sida så det är väl de som bestämmer om dess öde...


Hej hopp nu blir det lite lunchfika.

Av maria - 6 juni 2007 10:39

och förmiddagen tycks göra detsamma...


Står än så länge upp och målar studentsonens rum, lite paus behöver man och då hamnar jag alltså här...


Minstingen har skaffat sig en kompis redan och de är i hans rum och leker för fullt. Härligt med barn, de är rätt okomplicerade och skaffar de kontakter de behöver, åtminstone när de är små, sen blir det knepigare.


Om man börjar fundera över hur mycket som har förändrats under de senaste 20 åren, är det ett tecken på att man börjar bli gammal eller är det ett tecken på att ens reflektionsförmåga fortfarande fungerar? Jag tänker nog lite för mycket ibland, på allt och inget. Min hjärna liksom fungerar så!


Bland annat tänker jag på när jag arbetade som vårdarinna inom omsorgen för många år sedan. Vi skulle gå ut och äta med ett par boende/klienter/kunder på restaurang och vi fick inte komma in, trots bokade bord. Inte när de fick se vilka vi var...


En gång när jag var till läkaren med något av de äldsta barnen som var i ålder att krypa och dra sig upp stående med hjälp av stolar och läkaren stirrar alldeles förskräckt på barnen och ber mig att flytta på det där... Han menade då ett av barnen... När han undersökte det andra barnets öron så såg det ut som att han försökte dra bort örat ifrån skallen på barnet så att han inte behövde vara så nära... Tja, en gång i tiden så sågs barn som djur, man behandlade dem så oxå. Sen blev barn minitatyrer av vuxna och behandlades därmed som vuxna. Sen kom pedagogiken och nu är vi snart tillbaka till att behandla barn som vuxna... De vuxna, de vill helst leka som barn i alla olika typer av tävlingar etc...


Ikväll ska vi grilla i den nya grillen igen!!! Det ska bli gott! Längtar!


Maken har utlovat el i vårt rum idag och då ska jag leta reda på fotogrejerna för nu har jag många bilder att ta hand om...


Nä, om det ska bli något mer målat så bör jag nog fortsätta nu innan den lilla energi jag har försvinner....

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards