Direktlänk till inlägg 7 maj 2007

Jag tänker på

Av maria - 7 maj 2007 08:14

att det låter så mycket när vi gör allt i det nya huset och för somliga kan det låta överambitiöst... Det är så här att huset vi ska lämna det var visserligen väldigt litet och nött men det syntes att det hade bott någon där som hade skött det minutiöst tills dess att åldern tog ut sin rätt. Det var rent och helt okej.


Vi flyttade in 6 personer på 78 kvadratmeter, äldsta sonen fick sova på en madrass i vardagsrummet, de två mellanpojkarna fick dela ett sovrum och minstingen fick sova hos oss. Alla funktioner såsom spis, kyl, vatten och el var gamla men fullt fungerande. Vi satsade på att göra grunden som var avgörande för att vi skulle kunna bygga egna rum åt pojkarna i källaren. Allt vi har gjort i detta hus har vi sparat ihop till och gjort pö om pö efter vilket behov som har varit störst.


I nya huset verkar det som om vi gör allt på en gång och det är nog sant men till det kommer att det nya huset har varit två lägenheter som socialförvaltningen har haft... Det är alltså så att i dessa lägenheter har diverse människor flyttat in och ut och flertalet av dessa har inte haft den prioritering som majoriteten av oss människor har. Kylar och el, vatten etc fungerar inte ens och utan detta kan vi inte bo där. Hundarna fick fnatt i huset och sprang omkring och kissade ner alla gamla ytor, hundar gör så när det redan finns kisslukter och de ska markera där, sätta sina egna lukter. Vi visste redan att det har bott förmodligen både människor och djur som urinerar lite varstans och därför fanns det ett stort behov av att renovera det mesta redan i från början och vi hade ju pengarna till det eftersom vi sålde vårt gamla hus som vi köpt mycket billigt för väldigt mycket pengar, mer än dubbelt mot vad vi gav och det nya huset förstår väl de flesta att det var inte dyrt med så stora och omfattande renoveringsbehov. Hur många klarar att bosätta sig i något som är så skitigt utan att göra något åt det innan???


Så därför har vi lagt pengar, tid och krafter på att ta över det nya huset två månader innan vi lämnar vårt gamla hus. När vi sen ändå ska renovera varför inte göra det som man vill ha det på en gång istället för att göra något halvdant nu som vi ändå måste göra om efter ett tag?!!

 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

7 maj 2007 11:28

Tycker ni gör helt rätt när nu möjligheten o kraften finns! Vi flyttade ju också fr stan till ett renoveringsobjekt. Nu är vårt rent o fräscht, med en själ kvar av människor som älskat just detta hus. Vår renovering går pö om pö, även om nu ekonomin finns så gör andra prioriteringar. Tänk vad man vänjer sig vid det lite skavigt nötta. Ser det knappt mer ;)

En eloge till er att ni lyckas genomföra denna omfattande renovering enbart på ledig tid... Kräver nog både en händig man o en händig, kreativ kvinna!

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards