Direktlänk till inlägg 7 maj 2007

Så nu kommer vi till

Av maria - 7 maj 2007 08:30

bilder ifrån helgen. Denna gång är det inte så stora och omfattande saker som har hänt men en hel del småpyssel som att vi har börjat att ta dit en hel del möbler.


Här är vårt sovrum, där linneskåp och garderober har kommit på plats. Det var lite knåpande med garderoberna för de var centimetrarna för stora så maken fick karva en del där det inte syns.  Den lilla dörren bredvid garderoberna är ju flyttad ifrån minstingens rum. Jag är för förtjust i att använda allt gammalt som det går att använda och under skivan som sitter centrerad mitt på dörren så döljer sig en vacker spegeldörr, därför fick dörren och tillhörande karm följa med istället för att bytas ut mot nytt. Jag ska ta tag i den senare, synd bara att det inte gick att rädda fodret. Det sprack när vi tog bort det...


Gardinerna har kommit upp så att vi ska kunna sova där på helgerna, en annan vill ju ha det mörkt när man sover...


Minstingens rum har blivit färdiggipsat, nej, det klarade jag inte denna helg efter min färd i trappan... Jag har dock spacklat detta och hoppas på att kunna slipa och tapetsera samt lägga golv nästa helg. Alla tak, förutom i hallen där nere ska få nya innertak men det blir en senare fråga. Likaså med tak och golvlister det blir det där pulgörat som kommer vart efter och som får de äldsta barnen att gnälla över att vi aldrig gör klart... Även dörren som finns kvar i minstingens rum är en spegeldörr som ska göras iordning. Innanför dörren döljer sig ett gammalt skafferiutrymme med massor av hyllor i trä och ett lite fönster. Det ska minstingen och jag måla vitt i sommar och det rummet ska bli hans leksaksrum... Skönt att ha någonstans att rafsa undan allt i!!!


Väggen som skulle upp i hans rum måste vi avvakta lite med för elektrikern kom i fredags och varde ljus!!!! Vi har nu lysen på övervåningen, denna vecka fortsätter han med botten planet och vi kanske snart har en spis... Åter till väggen, där satt en sån här el tjofs... Ett hål i väggen med en massa tåtar i och man får inte bygga in sådant så elektrikern ska koppla runt detta så att vi kan bygga klart väggen.


Lite fönsterfoder så blir det snyggt! Elementet är rengjort och målat, jag undrar just vad man har använt detta element till, nä, förresten jag vill inte veta...


Nu ska jag ta en brejk, vi ska iväg och kika på lampor till toaletterna och lite elgrejer... Nu när elektrikern tagit övervåningen så kan vi själva dra el till eluttag i minstingens och vårt sovrum... Återkommer med projekten på nedre planet senare...

 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

7 maj 2007 11:31

Så underbart att ha kvar de gamla spegeldörrarna. Här blev allt utbytt i 60-talets renoveringsiver...

Det där med foder o lister känns väldigt bekant... hmmm. Äh, det kan man ju ta nån vinterhelg el så...

Kramar

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

7 maj 2007 13:39

Håller med full ut, lister, de är bara en massa knök med.

Synd med 60-talsivern, det var väl så att under en period så skulle allt som var gammalt bort och nu vill vi bevara så mycket som går... Tiderna förändras!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards