Direktlänk till inlägg 24 maj 2007

Nu är det lagom att börja

Av maria - 24 maj 2007 19:18

nedräkningen... Från och med imorgon har jag inget internet och nu kom jag på ett problem... Äldsta sonen skulle maila ett skolarbete till mig så att jag skulle ta ut det på skrivaren men det går ju inte, det går ju inte att maila utan internet.... Vi får ta skrivaren och koppla in på hans dator istället så löser det sig ändå... Tänk att det mesta ändå löser sig... Ja, jag vet, det är makens favvo inte mitt men ibland så...


Jag vet inte hur det kommer att gå att inte ha bloggandet om dagarna, det har verkligen fyllt en funktion för mig, att blogga när jag är pigg nog... Inget att passa tider, boka in etc. Man gör det när man kan helt enkelt... Jag har oxå kommit i kontakt med så många härliga människor genom bloggandet och jag kommer att ha så mycket att läsa ikapp när jag äntligen få internet inkopplat igen. Jag får nog ta det lite pö om pö, annars blir det nog bara soppa av alltihop.


Jag kommer ju att ha en del att göra under tiden jag är internetlös så det kanske gör så att tiden går fort. Hoppas på en bra helg och på ett bra väder... Att alla djur och barn tar det här bra och att inget händer på vägen. Jag har en liten benägenhet att vänta mig att "satan" står bakom hörnet och lurandes väntar på att få ge mig en smäll till. Kanske för att jag har fått en hel del smällar genom livet... Jag brukar dock narras med honom för när han väntar sig att jag ska ge upp så reser jag mig igen, starkare än förut och ger igen genom att vara glad över det jag har och får uppleva och för att min tro på livet är starkare än något annat...


Himmel, nästan lite sentimentalt eller flummigt men det är så jag tänker ibland och jag är inte galen bara inte riktigt klok på en endaste fläck och det trivs jag rätt bra med. Hoppas att allt är bra i landet och att alla får en bra helg och en bra vecka...


Många och stora, soliga kramar till alla som behöver


 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

24 maj 2007 21:47

Här är en till som alltid tror att något lurar en runt hörnet... Vet att inga skyddsnät finns men samtidigt så tvingar jag mig att njuta av dagen idag, ta tillvara lyckostunderna o inte tänka för mycket;)

Kramar o lycka till

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

24 maj 2007 23:08

Ja du, dubbelörnen... Vad annars kan man göra? Än att ta tillvara på det goda som finns och tacklas med det onda som kommer i ens väg....

Stor kram på dig och vi ses snart igen

 
pia

pia

25 maj 2007 15:52

Tack för att du kommenterar i min blogg;)
Hoppas du får härliga dagar frammåt utan datan.
Allt gott och ta hand om dig:)
KRAM

http://maskrosblomman

 
Ingen bild

Persilja

28 maj 2007 09:33

Jag är precis som du. När allt är så bra som det är nu går jag bara och väntar på smällen, kraschen. Sover t o m dåligt och målar upp en massa skräckscenarior över vad det är som kommer att hända. Trist att man inte bara kan ta emot. Men det är nog som du säger, om man fått en del smällar i livet så har man lärt sig att vara tacksam för när det är bra. De som tar lyckan för given kanske inte njuter lika mycket när den väl är där? Men jag SKA försöka ta emot och sluta våndas över när och hur det ska ta slut...
Tråkigt att du haft så många anfall! Du har för högt tempo kanske?
Sen när ni är där och lämnat bort allt med det gamla hust kan du bara sätta dig och låta allt ta den tid det tar.
Ååå, vad jag önskar att Sverige var lite "rundare". Då hade vi kunnat ordna en liten bloggträff där vi bara suttit i solen och pratat en hel dag. Du, jag, Dubbelörnen, och en massa andra trevliga människor man "lärt känna". Stor KRAM! Är jättepudel sugen nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards