Direktlänk till inlägg 16 juni 2007

Jaha, maten var väldigt god,

Av maria - 16 juni 2007 19:37

ren lyx faktiskt och med ett glas rött vin till...


Har försökt att få ihop skrivbordet och det gick bra men efter ett tag behövde jag lite kraft, muskelkraft som jag själv inte äger just idag...


Nu står det på sin plats i alla fall och maken håller på med duschen... Alla vill duscha! Konstigt egentligen, vissa av barnen har man fått tjata in i duschen och när man inte har någon dusch hemma, då vill de duscha...


Imorgon så är min dator på sin plats och fotogrejerna oxå, då ska jag ladda in lite bilder igen... Kanske på duschen!?


Det finns ju de som är lite oroliga för hur det går för oss med vårt duscheriande!


Jag har hittat så mycket som jag har skrivit, jag tänker mig att pytsa ut lite pö om pö... Just nu njuter jag bara av faktum att badrummet är på gång och att jag nu äntligen ska få ordning på alla papper och faktalitteratur...


Jag älskar böcker och om jag lånar en bra bok av någon så har jag en besatthet i att få äga den och det ska naturligtvis vara inbunden och inte pocket... Nu sen jag blev sjuk så har det blivit mer pocket, inte för ekonomin utan för att när man läser mer och längre stunder så är inbundna tyngre och pocket lättare att hålla i. När jag är så där halvdan, så att jag inte direkt vill ut och promenera eller ens sitta upp så är det perfekt att ligga och läsa lite böcker...


Nu ska minstingen snart få gå och lägga sig, han ska på fotboll imorgon. Vi? Ja, vi lär väl försöka att få ihop den där duschen.


Något jag sörjer är att jag kommer att få svårt att sjunga och dansa och jag älskar att sjunga och dansa, i alla fall för mig själv. Jag behöver det för att bli av med en massa energi, både positiv och negativ... Men idag när maken sa att han inte ville att jag skulle bära in några möbler så gjorde jag ju det naturligtvis ändå, med äldsta sonens hjälp och rasade i trappan, så klart och maken såg nästan arg ut när han såg mig... Ja, jag har fått mycket större svårigheter med balansen än för sex månader sen och jag måste lära mig att leva efter det... Det är bara inte så lätt att på så kort tid ställa om sig... Då förstår jag att dansa kommer att bli riktigt svårt. Sjunga? Ja, om man inte hör ordentligt så är det svårt...


Så nog om detta, till trevligheterna hör att vi hittade det tegel som varit slut så länge så nu kan jag tegla klart köksväggarna och foga detta, sen kan vi äntligen få upp hyllor så att vi slipper belamra diskbänken så mycket


Hoppas alla har en riktigt skön kväll!!!

 
 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

16 juni 2007 20:46

Det är svårt att ställa om sig, när man blir dålig ...
För inuti är man ju STARK!
Ta det försiktigt!
Du duger även som svag :-)
Och det finns andra sätt att njuta på, än att prestera stordåd!
Läsning & ett glas rött t ex är ju inte så dumt ;-)

http://frufundersam.bloggagratis.se/2007/06/13/172

 
Micke

Micke

16 juni 2007 20:50

Får önska dig en lika trevlig kväll.
Ta det lugnt hörru, visst är det så att man gärna vill hålla på, men var försiktig nu!
Stor kram på dig!

http://beckfjall1.blogg.se

 
Ingen bild

maria

16 juni 2007 20:58

Ja, jag vet... Jag ska ta det försiktigt... Men jag tänker ju att jag gör det men glömmer bort att jag inte fungerar som vanligt. Jag tror att det är det som är den stora utmaningen att vänja sig vid det nya...

Ha en tiktigt bra kväll nu Fru Fundersam och Micke och stor kram på er bägge

 
Ella

Ella

16 juni 2007 21:11

Undra på att din man såg arg ut! Människa, måste du hålla på sådär???

Jag vet hur du känner över att sjunga och dansa.

Ta det lugnt nu i kväll!
Kram

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

16 juni 2007 21:18

Hm, ska du säga Ella!!! Vig som ett kylskåp skuttar man iväg....*fniss*

Jag vet att jag inte ska hålla på så där men jag glömmer mig...

Jag tar det JÄTTELUGNT nu... Sitter ju här men ar jag.
Kram

 
Annelie

Annelie

16 juni 2007 23:48

Kul att det är på gång i badrummet, men trist med dina farhågot inför dansen och sången. Jag förstår din oro då balansen sitter i örat, säger dom vise.Men ge inte upp hoppet.Vad det gäller sången så tror jag du kommer finna på ett sätt så du tycker det fungerar.Ha en god natt efter lite vin och iordningställande(hm)möbler/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

17 juni 2007 09:36

Annelie:

Duschen fungerar nu!!!

Klart att man inte ger upp hoppet... Man funderar lite ibland bara./kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards