Direktlänk till inlägg 17 juni 2007

Oj! Sicken snyting jag fick...

Av maria - 17 juni 2007 17:54

mitt under maten så sa det tjong bara och sen fick jag gå och lägga mig, det var första snurrattacken som jag nära på behövde hjälp att ta mig till sängen....


Har sovit fram tills nu och nu men känner mig fortfarande väldigt ostadig. Ska inte ge mig på några storslagna projekt ikväll inte, ska hålla mig lugn och fin...


Minstingen har precis premiärduschat!!! Han tyckte att det gick jättebra att duscha i den nya duschen och det var skönt vatten, sa han...


Tänker en del på att vi är en hel del som är sjuka/skadade på ett eller annat sätt som funnit varandra genom bloggandet och ofta kommenterar vi varandra och peppar varandra och då kom jag att tänka på en dikt som min gymnasielärare gav oss första skoldagen och sen återkom vi till den ofta under utbildningens gång. Det är en 85-årig dam i USA som har skrivit den.


"Om jag fick leva mitt liv igen


Jag skulle göra fler misstag nästa gång

Jag skulle slappna av och ta det lugnt

Jag skulle vara tokigare än i det här livet

Ta färre saker på allvar

Ta fler chanser

Jag skulle bestiga fler berg

och simma i flera floder

Äta mera glass och mindre potatis

Jag skulle kanske ha fler verkliga problem

men färre inbillade

Jag är en sån som lever förnuftigt och klokt

timma efter timma

dag efter dag

Visst har jag haft mina ögonblick

men om jag fick leva om mitt liv igen

skulle jag ha fler

Jag skulle faktiskt försöka att inte

ha annat än ögonblick

det ena efter det andra

Istället för att planera så många år i förväg

varje dag

Jag är en sån som alltid tar med mig

termometer och vattenflaska,

regnrock och fallskärm

Men om jag fick leva om mitt liv igen

skulle jag ta mindre packning

Jag skulle börja gå barfota tidigare på våren

och fortsätta senare på hösten

Jag skulle dansa mer

Jag skulle åka fler karuseller

Jag skulle plocka fler maskrosor"


Jag tänker på denna ibland när jag hör försiktighet och tveksamhet hos andra inför vad man klarar eller inte...


Den är bra!

 
 
pia

pia

17 juni 2007 19:22

Tack för dina råd ang min son...
Hoppas att allt bra med dig?
KRAM

http://maskrosblomman

 
Micke

Micke

17 juni 2007 19:41

Mycket tänkvärt! Det är mycket man skulle kunna göra anorlunda i nästa liv, men säkert lika många misstag i alla fall!

stor kram!

http://beckfjall1.blogg.se

 
Lilla My

Lilla My

17 juni 2007 19:50

Mycket klokt och tänkvärt.Vad duktig du är på att lyssna på kroppens signaler. Ha det bra!

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

17 juni 2007 20:11

pia: Allt är väl med mig nu... Blev orolig för dig när du var tyst såå länge... Men jag vet, barn tar tid... Vill du så kan vi tala om saken via mail istället, hör av dig i så fall... KRAM

Micke: Jag är helt övertygad om att man skulle göra massor av misstag om man ser till dikten.... Fast kanske, kanske skulle man ha de där ögonblicken att minnas och kanske, kanske skulle de vara fler om man vågade mer eller mer av vad man tror är omöjligt. Stor kram på dig!

Lilla My: Visst är det tänkvärt ändå... Jag vet inte om jag är så duktig att lyssna på kroppen, idag sa den ju ifrån med styrka... De dagar jag är riktigt duktig då känner jag när det är på gång och tar medicin på en gång och lägger mig. Jag övar nog fortfarande?! Ha det så gott!

 
Pialotta

Pialotta

17 juni 2007 21:28

Den där har jag sett innan och visst säjer den så mycket.. Är verkligen så.. vi springer iväg för snabbt och hinner inte tänka efter vad vi gör här denna lilla stund på jorden.. visst skulle man göra allt det där innan allt blir ett minne i tankarna bara..
Tjingeling o ha de gott.. /Skounegrebban

http://kafferasten.blogg.se

 
Ingen bild

Persilje

17 juni 2007 21:44

håller med föregående talare- den är tänkvärd. Ska genast ta mer glass och våga vara olydig! Kram! hoppas du slipper snurret i morron!

 
Annelie

Annelie

17 juni 2007 21:45

Tänkvärt, det borde man tänka på varje dag.Hoppas att du är Ok igen/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

elaina

17 juni 2007 23:36

fina kloka ord!
"alla dessa dagar som kom och gick:
inte visste jag att det va livet?"
har någon skaldat, vem vet jag ej, men nog så eftertänksamma ord även dom...
=0)
PS:skickar en må-bättre-kram t. Dig!

 
Ingen bild

maria

18 juni 2007 07:44

Så sant elaina...

Och en må bättre.kram sitter nog bra till för det har inte blivit bättre idag...

Tack

 
Ingen bild

pia

18 juni 2007 21:38


Ja du kan skriva till mig via mail
adressen är
pi-a@spray.se
KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards