Direktlänk till inlägg 20 juni 2007

Datorn och matlagningen sög

Av maria - 20 juni 2007 19:50

all ork ur mig så nu skulle jag behöva fylla på!


Jag har fortfarande mycket att göra med datorn, olika program jag ska installera samt föra över en massa ifrån den gamla datorn som maken ine har fått se så mycket för där placerade sig minstingen...


Mormor har varit här på en snabbvisit och hon var verkade tycka om det hon såg i huset, hon har inte sett det sen vi började... Men hon tyckte att jag skulle ha mätt halkremsorna i trappan  så att de var exakta på varje steg, hon gillade inte min förklaring om att jag tyckte att det var charmigare så här. Nu skulle mormor med mamma hem och äta och imorgon åker mamma med make, mormor, lillasyster med sambo och barn till lillasysters sambos familj i värmland och firar midsommar, de är åter på söndag.


Under tiden så vaktar vi både det ena och det andra samt firar midsommar på hemmaplan om det nu blir något, avvaktar väder och barn...


Apropå ingenting:

En man säger: Det är väl inget fel att titta på menyn, jag äter ju hemma...

Andra stämmer in.

En kvinna säger: Jag både läser menyn och käkar hemma, dessutom gillar jag inte att befinna mig på andras menyer, det brukar göra mig aggressiv!


Tja, kanske det eller oxå inte...

 
 
Inkan

Inkan

20 juni 2007 20:25

Meny-historien var lite lustig....:) hm.

Hoppas din midsommar blir fin, skön och att fåglarna sjunger vackert -lika vackert som blommorna bjuder på sin färgprakt.
Jag har läst på om din sjukdom - den var helt okänd för mig. Förstår att det är jobbigt.
Min dotter har 'Hortons sjukdom' - och när den slår till, kan hon ha huvudvärk i en vecka upp till tre-fyra om hon har otur. Trots medicin som nu finns och som lindrar -så blir hon sjuk. Det är enbart säng som gäller då.

Som helt ensam denna helg i år så firar jag inte. Ska njuta av vädret, läsa, skriva och titta på TV och lyssna på radio.

Även det kan vara skönt.

http://blaafaagel.blogspot.com

 
Ella

Ella

20 juni 2007 20:35

Ha ha... kul med menyn.

O så skrattar jag åt din mormor. Och håller med henne faktiskt *duckar*

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

20 juni 2007 20:52

Hej Inkan!

Så trevligt att du hittade hit! Jag hoppas på en fin midsommar och "glada" barn men det är de för det mesta.

Meny-historien, hm, ja, jag tillhör nog kvinnan...

Hortons sjukdom har jag faktiskt hört talas om, tror att jag har haft någon klient med det som hade barn och därför behövde vissa insatser under perioder då denne var sjuk... Svagt minne...

Jag kan ju vara tacksam över att jag i regel får ett par timmar här och där och ibland (inte ofta) har jag haft två hela dygn på varandra som har varit superba men sen är jag tillbaks igen...

Jag förstår din tanke med att det faktiskt kan vara skönt att inte fira, ibland, och bara rå sig själv...

Hoppas att det blir bra för dig i midsommar!

Ella: hahahaha, man får inte hålla med min mormor,*skrattar* hrmf. här har vi slitit och gnetat och hon säger :ja, det är ju bra men maria har du mätt banden i trappan... Nej, mormor jag vill ha det så här... Jaså, det vill inte jag säger mormor... Då rycker min mamma in och jag o säger att det är charmigare så här... Jag ska nog fota trappan åt dig Ella så får vi se vad du säger då...*gapskratt*

Stor kram på dig o se, hade jag inte rätt C vill få bestämma själv vad han känner och vill besluta...* min tur att ducka?* Kram

 
Ella

Ella

20 juni 2007 21:08

Ja! Ta ett kort på trappan.
O apropå det... jag skrev en kommentar men den försvann. Jag fattar inte din tegelvägg, jag har alltid trott att tegelstenar liksom är ganska breda, kommer de inte sticka ut då? Eller hur jag nu ska förklara vad jag undrar över...


Jo det verkar inte bättre, han vill bestämma. Fast jag har nog egentligen misstänkt det länge ,)

Du behöver inte ducka. Jag är fortfarande mållös över det du skrev till honom, stämmer så väl även om det är... ärligt ,)

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

20 juni 2007 21:24

Teglet är inte äkta tegel, då måste man bygga en hel vägg... Det här är så kallat "fusktegel" eller dekortegel och de är en till två cm tjocka så det är bara att göra som vid kakling...

Klart han vill!!! Och jag var oskonsamt ärlig... Vet inte om jag vill att min man ska läsa det... Men visst stämmer det...

Kort på trappan kommer!!!

 
Elisabeth

Elisabeth

21 juni 2007 00:17

Midsommaren blir nog hemmaplan för oss också - än om jag gärna följt med till Värmland!

Min ork har snart gått och lagt sig.. har varit på demensträff ikväll, så man är mer tom i skallen än vanligt!

Kram på dig..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Solgul Maskros

Solgul Maskros

21 juni 2007 06:18

En ängel viskar



Änglar finns alltid runt oss,

Som en manifestation av den största kärleken,

omsluter de oss, i varje ögonblick.

När mitt hjärta befinner sig i djupaste nöd.

Då kommer Änglarna och ger näring till min själ.

Från osynlighetens världar

De sjunger i tysta viskningar om kraften i kärleken,

När jag känner ömheten i mitt hjärta.

Så vet jag att det var en ängels kram

http://levmaskrosbarnet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

21 juni 2007 07:41

Elisabeth: Din ork höll så mycket längre än min, kanske jag då förstår HUR trött du måste bli ibland... Träffar gör att man blir tom i skallen, allt far mest runt... Hoppas att er midsommar blir ett av de gulkorn som förvandlas till en hel guldklimp för er.

Solgul Maskros: Så vackert!!! En riktigt stor kram på dig och godmorgon!!!

 
Ingen bild

Filifjonkan

21 juni 2007 09:17

jaha det var en del roliga talesätt där du skrattar gör jag för det sista var ju klockrent.Vila dig, sitt ned en stund och bara andas och lyssna på alla ljuden.

 
Ingen bild

maria

21 juni 2007 09:21

Filifjonkan: Visst är man för dålig på det imellanåt? Att bara sitta ned och andas och lyssna...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards