Direktlänk till inlägg 29 juni 2007

Dagen fortsätter sin gilla lunk

Av maria - 29 juni 2007 09:36

Har tvättat håret och det var skönt! I kallt vatten, jag gillar det... Knäppt ja, men så skönt...


Läser i DN om tonåringar som sägs ha torterat en liten flicka på 12 år, det hemska som jag ser det är självklart handlingen i sig och att filma det med mobil etc men det jag ser i artikeln i DN som bekymrar mig å det grövsta är att det fanns vuxna människor i närheten och ingen ingriper... Vad är de vuxna rädda för ??? Eller vad har de såå bråttom till så att de inte har tid att ingripa när ett litet barn far illa???  Jag kan inte förstå helt enkelt, att det finns ryggradslösa människor här i världen, javisst men så illa....


 För mig så är barn på något sätt allas ansvar! När vårdnadshavare brister så ligger det på andra, när barn rör sig ute och råkar illa ut på det här sättet så kan inte dennes föräldrar finnas överallt där hon kan tänkas råka illa ut. Andra vuxna måste ta sitt ansvar!


Kanske jag kräver mycket?! Kanske jag lever i en dröm?! Men då vill jag nog hellre vara där och veta att jag kommer att ingripa när jag måste...


Jag lever hellre i den drömmen!!!

 
 
XENA

XENA

29 juni 2007 10:53

Tittar in och lämnar en liten sommarhälsning.
Hittade hit via Tierra.. Såg bilderna på hundarna och fick en djup saknad i bröstet.
Har haft pudlar själv och nu har min bror 2st toypudlar. Ska hälsa på dom till hösten.
Tittar säkert hit igen.. Välkommen förbi mig om du har lust..
Ha en fin dag
**XENA**

http://stollan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

29 juni 2007 11:08

Hej Xena!

Jag har redan varit hos dig och är det då och då. Det var jag som rådde gällande plastsonen och fritids.

Visst är hundarna ljuvliga! Den svarta (Hobbe) är vår och den bruna (Bruno) är mammas. Vi skaffade Hobbe ett tag efter att jag blivit sjuk så att jag skulle få draghjälp att ta mig ut. Han är underbar.

Ha en fin dag!

 
Ella

Ella

29 juni 2007 12:12

Du, jag läste också den artikeln och reagerade precis som du! Fy vad arg jag blev på de som inte reagerade. Vad är det för människor man är omgiven av egentligen? Jag har så svårt att förstå för samtidigt så är det så många som jag möter som är så hjälpsamma...
Fast det är väl lättare att hjälpa när det inte är kris.

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

29 juni 2007 12:16

Tänk att nu känns det som om vi är här samtidigt igen...

Ja, det är hemskt, jag tror att det är lättare att vara hjälpsam mot tex en som inte ser, hör osv... Mig tar det en stund innan någon hjälper, de ska först avgöra om jag är full eller sjuk....*ler ironiskt* När det gäller våld så tror jag att människor helt enkelt är rädda om sitt eget skinn... hemskt, vad ska det bli för värld av det?

 
Annelie

Annelie

29 juni 2007 23:08

Man måste alltid som vuxen se till alla barns bästa, och man måste reagera

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

29 juni 2007 23:31

Annelie: Instämmer till fullo!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards