Direktlänk till inlägg 29 juni 2007

Tänkte vila men huvudet ville annat...

Av maria - 29 juni 2007 12:22

Ibland när man tänker duktigt så vill inte kroppen vara duktig och ibland när kroppen vill vara duktig och ta hand om sig så vill inte tänket infinna sig i samma tankebana!!! Det är de gånger imellan då tänket och kroppen är inne på samma spår som man mår bäst. Tror jag i alla fall...


Lite visa ord:


"Det är den som går vilse som finner de nya vägarna." / Niels Kjaer


Kanske är det så att man kan må bra av att gå lite vilse ibland...

 
 
Gisan

Gisan

29 juni 2007 13:13

Du hjälper mig att få kropp och själ att samarbeta bättre. Det blir så vissa stunder nu. Kropp och själ håller nog på att bearbeta det som hänt nu och det som dyker upp från förr. För lite sömn gör sitt till. Men jag har en lgun och skön kväll med barnen framför mig och underbara arbetskamrater. Du gör underverk för mig. När kommer fakturan? ;-) Du har ju blivit mer eller mindre min personliga coach. Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
trollpackan

trollpackan

29 juni 2007 13:18

Helt säkert är det så! Nya intryck och ny inspiration blir det av det!

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria

29 juni 2007 13:20

Lugn nu det faktureras inte... Det är skönt att kunna använda sina kunskaper, på ett sätt man klarar av nu för tiden. Är bara glad om det kan göra någon nytta.

Kramar på dig och ha en lugn och skön kväll nu!!!

 
Ingen bild

maria

29 juni 2007 13:21

Trollpackan: Precis!!! Det måste till sånt för att kunna finna nytt...

 
Elisabeth

Elisabeth

29 juni 2007 13:49

Men det sorgliga är att ju äldre vi blir desto räddare blir vi att gå vilse...

Kram min vän...

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

29 juni 2007 13:53

Elisabeth: Kanske det är så?! Jag tror att för min del så har jag nog trampat mina egna spår en del och stött på de patruller som kan möta en där, det har nog både stärkt mig och gjort mig mer sårbar...

Kram på dig!!!

 
Tierra

Tierra

29 juni 2007 14:13

Hej !

Det har blivit dags för mig att ta semester och jag kommer därför sannolikt inte kunna
blogga på några veckor nu, men... håll ögonen på min blogg ändå... vem vet, kanske tittar jag in och lämnar något litet livstecken...

Jag vill därför också passa på att tillönska dig en riktigt solig, varm och härlig sommar !

Varma hälsningar, Tierra

http://filmjolk.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

29 juni 2007 14:19

Hej Tierra!

Jag hoppas att du får en bra semester med fina minnen att ta med dig till arbetet sen och dela med dig av till oss!!!

Ha det skönt!!!

 
K - Magalös

K - Magalös

29 juni 2007 17:28

Tänk om man kunde bli klok på hur kroppen fungerar! Trodde jag skulle somna tidigt i går efter allt jag gjort, glöm det! I och för sig sov jag några gånger under dagen och det räckte visst för att jag inte skulle somna förrän sent, halv två-två.
Om inte kroppen får jobba så blir den inte trött på så vis att man somnar, man är trött på annat vis. Hänger du med?

http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

29 juni 2007 20:26

oh ja, man blir liksom bara seg i skallen men inte i kroppen!!! Fast jag sover ju mycket ändå, genom anfall, efter anfall och före aktiviteter...

 
Ingen bild

Filifjonkan

30 juni 2007 11:23

Ja irra vilse lite i tankebanorna gör att man ser nya möjligheter som varit dolda för en innan. Jag har ju som du vet malt och malt i mina tankebanor men gick fel och fick plötsligt ett infall som visade sig vara jättebra för min situation vad gäller tänket,så gå lite fel du med i dina tankaroch se vart det leder dig! :)

 
Ingen bild

maria

30 juni 2007 18:19

Ja du filifjonkan, man vet ju aldrig vad det kan göra att gå lite vilse...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards