Direktlänk till inlägg 7 maj 2007

Det blev en hel massa

Av maria - 7 maj 2007 16:19

snygga lampor... Till toaletterna, till vårt sovrum och 2 st till hallen... Jag blev helt färdig efter denna shopping så jag har sovit sen vi kom hem...


Nu är det dags för resten av helgens bilder.


Först den dumma trappan som kastar ner mig ifrån den, jag ska försöka att tala den tillrätta här sen.


Jag tror att om jag vårdar den lite och målar den vit samt sätter såna här svarta halkremsor som dekoration längst ut på trappstegen så kommer den att bli glad igen... Den är nog bara avundsjuk på allt annat i huset som har fått så mycket uppmärksamhet när den själv inte har fått någon uppmärksamhet alls.


Golvet i övre hallen till exempel har ju blivit färdiglagt och dessa är ju alldeles bredvid varann, inte konstigt om det sticker lite i ögonen på trappan...


I övrigt slog maken mig med häpnad när det gäller hallväggen som var att såga igenom sten...







Han kämpade på som bara den, slet av elen som elektrikern nu har fixat och tada, väggbitarna vi ville bli av med är borta....




Sen var det då 14-åringens rum som fick sin vägg och dörr förra helgen och där jag käkade en hel del spackel i...





Nu är tapeterna uppsatta och det blev massor av blåsor hela tiden och jag var så missnöjd men på morgonen visade det sig att blåsorna var de gamla tapeterna och de hade dragit sig tillbaka helt och hållet och det blev jättefint, hoppas nu att 14-åringen tycker likadant...


Fönstrena har blivit målade och elementen likaså, det är verkligen en varm färg på tapeterna som 14-åringen har valt och minstingen ville naturligtvis ha likadant och ska få det klart nästa helg...


Golvet är lagt och det var ett vackert golv konstaterade både jag och maken.









Så det var helgens händelser och nu har vi elektrikern i jobb ett tag och så måste vi få tag i en firma som tar ut den gamla oljetanken och pannan. Det är ny fjärrvärme i huset... Tvetydigt, i gamla huset har vi oxå fjärrvärme men enligt gamla avtalet= vi kan bruka hur mycket värme och varmvatten vi vill, priset är detsamma oavsett hur mycket vi gör av med. I nya huset har vi mmätare så där får vi betala för vad vi förbrukar...

 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

7 maj 2007 18:13

Sonens rum blir kanonfint!! Hur många timmar på dygnet har ni under helgerna??!!

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

7 maj 2007 18:54

Timmar, tid, äh, värdsliga ting... En gång i tiden så löd man enbart efter ljuset. skrattar... Man lägger väl på ett kol när man väl är där men det spelar ingen roll hur många kol man lägger på tiden rår man ändå inte över....

 
Ingen bild

Persilja

7 maj 2007 21:21

Hä är tur att du int bor här där midnattsolen snart börjar lysa i över en månad. Då skulle du nog bli utbränd...fniss! Om nu ljuset skulle styra...

Vad fiiint ni gör!!!
Jag tänker också nån gång måla trappen vit. Det är så vackert, och trappen blir som en skulptur...
Härliga bilder!!!
Ni har så många härliga höga fönster!!!

 
Ingen bild

maria

20 juli 2007 08:57

Persilja: Oj, jag har missat denna kommentar... Vit trapp är jättesnyggt men jag varnar för att allt damm syns... mycket väl syns varje liten smula...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards