Direktlänk till inlägg 19 juni 2007

Ja, som sagt, igår mådde jag

Av maria - 19 juni 2007 08:41

mycket dåligt... Idag känns det än så länge bättre och jag hoppas att det fortsätter så, det var ett tag sen nu som jag fick stå upp en hel dag...


Igår så hände mycket oxå som fick tankarna att gno runt. Bland annat så fick jag höra talas om en kvinna som förlorat sitt barn. Eftersom jag är mamma så blir jag självklart berörd och även om jag inte till fullo kan förstå så kan jag i alla fall snudda vid känslan och tanken i hur det skulle kunna vara. Denna kvinna använde sin blogg som ett sätt att hantera tillvaron, hon hade oxå skrivit en bok som faktiskt blivit utgiven. Det jag fick höra talas om var att en som läste hennes blogg hade gått o köpt boken och sen kommenterat hos henne att hon inte vet vad hon pratar om, att boken var full av dravel och skit etc.... Då tänker jag att sorg är högst personligt och individuell. Det kändes som ett påhopp på kvinnan.... Kanske för att jag är mamma själv, vad vet jag...


Sen var det ju oxå Ella som fick en "skrikig" kommentar... Där känner jag ju igen mig själv, hos Ella och kan därför förstå varför en del tog anstöt av kommentaren... Då kommer tankarna kring att bloggare kan ju välja huruvida de vill ha komentarer eller ej. Bloggare kan oxå välja vilka kommentarer de har lust att besvara. Personligen så gillar jag både att få kommentarer och att ge kommentarer men jag upplever sällan att jag behöver "skrika" ut en åsikt, det kan räcka med att flika in det. Jag har nog inte några problem med att någon "skriker" ut sin åsikt här, för jag väljer ju själv om jag vill besvara eller ej.


Ibland kan det dock bli så känsliga ämnen och områden man skriver om, en dagbok fungerar ju så och då kan det vara svårt att "fjärma" sig ifrån "skrikigheter". Vad gör man då? Bloggen är ju trots allt ett offentligt rum.


Detta var en tyngre start än vad jag normalt brukar börja med...

Här är det i alla fall en vacker morgon, solen lyser och om, bara om, jag får stå upp så ska jag försöka pula lite här hemma, kanske göra klart tegelväggen eller ställa iordning det planerade lilla gästrummet... Vi får ju hit syskonbarn under midsommar...


Ha en fin förmiddag!!!

 
 
Ella

Ella

19 juni 2007 21:18

JAg tror nog att man helt enkelt måste inse att man kan få kommentarer som man helst inte vill ha. Någonstans har man ju gjort ett medvetet val. Dessutom är det som du säger, man väljer vilka kommentarer man ska besvara och man kan ju till och med radera vissa om det skulle behövas.

http://monma.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

19 juni 2007 22:03

Ja,jag tror att det är så. Man blir tvungen att ta skiten om man vill ha guldet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards