Alla inlägg under juni 2007

Av maria - 21 juni 2007 11:05

den tid vi befinner oss i...


"Det är en vacker sed att kyssa sina barn godnatt! Om man orkar vara uppe tills de kommer hem....


Mmmm, de två äldsta har i alla fall jag ingen möjlighet att matcha med godnatt längre... Det går bättre med de två yngsta, än så länge....


Nu ska jag foga lite tegelvägg!

Av maria - 21 juni 2007 09:06

står att läsa att patienter har fått för höga strålningsdoser vid röntgen, jag har bott på nämda ort och röntgat mig där, så har också barn och make gjort... Vilken tur att de oxå skriver att det inte innebar någon hälsorisk...


Annars så är det så trist när man får reda på saker i efterhand, när det är för sent... Som när jag var i tionde veckan med sista killen så fick jag Borrelia och jag är pc-allergiker så då fick de ringa till medicininformationen för att hitta en medicin jag faktiskt kunde äta. Samma medicin använde de när jag i 34-35 veckan med samma kille åkte på en dubbelsidig lunginflammation. Några år senare när jag satt i bilen på väg hem ifrån jobb, jag pendlade, så kommer nyheterna och meddelar att den medicin jag ätit x2 under en och samma graviditet nu förbjuds för gravida då det har visat sig att barnet kan få hjärtfel av den medicinen. Visst blir man glad!? Nej, orolig blir man först, sen lugnar man sig och tänker att han är ju kärnfrisk, knappt ens förkyld.... Så går det på och till slut släpper det och man tänker inte mer på det. Sen kommer sånt här och då börjar tankarna fladdra igen.


Inte av oro utan av tankar kring hur det ska vara. Vi har fått mediciner och tekniker så att vi kan rädda liv till varje pris men till vilket liv? Jag har väl sett en hel del av det efter kan bara gissa hur det såg ut före. Jag ser att det är mycket som måste till på eftersidan för att jag ska tycka att det är värt den nya tekniken och de nya medicinerna. Kommer det att finnas resurser till det? Vad vet jag...

Av maria - 21 juni 2007 07:45

eller jag o jag, minstingen vaknade tidigt så då vaknar ju jag med...


Har utfodrat katten o Hobbe. Är så orolig ,min bebiskatt, Jesper har varit borta i två dygn nu, han brukar aldrig vara borta så länge... Det måste ha hänt något. Jesper är ju den katt vi fann i en sopcontainer när han bara var runt 5-7 veckor gammal, han som jag skedmatade och som lyssnar på mig som om han var en hund. Med risk för att ses som tokig så skulle jag vilja påstå att vi två kan kommunicera med varandra. Måtte han komma tillbaka!!!


Idag är det regn och mulet, hm, såhär innan midsommar... Jag ska, om jag får stå upp vilket det inte riktigt känns som om jag kommer att få idag, försöka göra iordning det lilla sidovindsrummet till ett av mina syskonbarn som kommer imorgon. Det kommer att bli väldigt gulligt där inne, fotar väl när det är klart...


Nu ska jag medan jag står upp runt o hälsa på lite och sen är det dags att börja med rummet...


Ha en bra morgon/förmiddag!!!

Av maria - 20 juni 2007 19:50

all ork ur mig så nu skulle jag behöva fylla på!


Jag har fortfarande mycket att göra med datorn, olika program jag ska installera samt föra över en massa ifrån den gamla datorn som maken ine har fått se så mycket för där placerade sig minstingen...


Mormor har varit här på en snabbvisit och hon var verkade tycka om det hon såg i huset, hon har inte sett det sen vi började... Men hon tyckte att jag skulle ha mätt halkremsorna i trappan  så att de var exakta på varje steg, hon gillade inte min förklaring om att jag tyckte att det var charmigare så här. Nu skulle mormor med mamma hem och äta och imorgon åker mamma med make, mormor, lillasyster med sambo och barn till lillasysters sambos familj i värmland och firar midsommar, de är åter på söndag.


Under tiden så vaktar vi både det ena och det andra samt firar midsommar på hemmaplan om det nu blir något, avvaktar väder och barn...


Apropå ingenting:

En man säger: Det är väl inget fel att titta på menyn, jag äter ju hemma...

Andra stämmer in.

En kvinna säger: Jag både läser menyn och käkar hemma, dessutom gillar jag inte att befinna mig på andras menyer, det brukar göra mig aggressiv!


Tja, kanske det eller oxå inte...

Av maria - 20 juni 2007 16:05

idag... Matlagning har varit en syssla som har blivit svår för mig sen jag blev sjuk så maken brukar för det mesta ta hand om det men han skulle bli lite sen idag...


Jag kan ju starta att laga mat och bli dålig och då blir ju liksom maten det oxå och här är vi för många som vill ha mat! Idag blir det i alla fall tacos, till barnens stora glädje.


Idag har vi klarat oss undan regn än så länge... En åskknall är det som har hörts. Vem vet det kanske kommer lite under kvällen, det är varmt men på ett åskigt sätt.


Själv är jag trött, borde nog vila en stund så att man kan vara lite trevlig i kväll. Imorgon kommer Bruno hit (mammas hund) och så var det kattvakt och vattenvakt... Det blir nog bra med det, hoppas bara att vi slipper regn på midsommarafton så att vi kan ta barnen till stången. Jag misstänker att ingen vill följa om det regnar trots regnkläder.





Av maria - 20 juni 2007 15:03

gjort här på nätet idag så hittade jag några andra kloka ord.


Jag tycker det är skit

att man aldrig vågar vara

så vacker som egentligen

alltid har varit


Kristina Lugn


Mmmmm, det är ju faktiskt skit!

Av maria - 20 juni 2007 14:02

Man ska nog inte ha vare sig en dator eller mobiltelefoner för lång tid... 5 år är defenitivt för lång tid. Det tar ju en sån himlans tid att lära sig och att ställa in allt som ska ställas in och eftersom jag nu fått lösenordet och har kunnat logga in mig på nya datorn så har det ju inneburit att damsugaren har fått stå stilla...


Hm, jag ska nog låta datorn stå ett tag och sätta mig vid den gamla vid behov istället och spela på min otekniska sida (hahahaha....) och be maken fixa allt med mail och sånt senare...skrattar... Då får ju han dessutom känna sig behövd... Och jag slipper detta!!! Jag kan ju ta damsugaren istället...

Av maria - 20 juni 2007 11:16

vi ska se???


Räntorna är på väg upp, hände inte det någon gång tidigt på 90-talet oxå???


Idag har jag faktiskt stått upp hittills... Känner att det är dags för lite vila nu men mormor ska titt in i kväll för hon är på besök hos mamma och då vill jag inte ha kvar damråttorna och övrigt stök på golvet...


Vi får väl se, om jag vilar lite så kanske jag kan ta tag i det senare!


Har kaklat lite idag på halvväggen mellan köket o vardagsrummet. Snart ska det dit en bänkskiva ovanpå oxå. Vi var så duktiga och måttade tv o allt för att det skulle få rum under bänkskivan och sen köpte vi en ny micro och då var den för hög... Det blir till att "klippa o klistra" lite då, en regel här och en list där och vips så var det klart... You wish!!!



Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards