Alla inlägg den 7 juli 2007

Av maria - 7 juli 2007 19:03

rakt är inte alltid det lättaste...


Går vi efter vattenpasset så blir det inte rakt efter väggar, tak och golv... Går vi efter väggar, tak och golv allena så blir det inte rakt för ögat men går vi efter mitt ögonmått så ser det spikrakt ut men det är inte det...


Så hur gör man??? Går efter mitt ögonmått såklart!!!


Det är så svårt det där men nu ville jag ha upp hyllor så att jag kan fortsätta och tömma kartonger och få lite ordning och reda på torpet...


Jag har inte varit hos frisören på över ett år kom jag på härom veckan och jag är en fegis, vill bara gå till samma en hela tiden och de får bara klippa upp håret, luggen sköter jag själv och lite annat... Nu är det dock svårare sen jag blev sjuk, jag kan ju inte ens titta över axeln så tappar jag balansen... Så nu blir jag tvungen att hitta en ny frisör på nya orten som jag kan lära känna eller låta lära känna mitt hår...


Jag behöver bli lite modigare i det avseendet!!!


Efter god kyckling, potatis och morötter samt lök i ugn så är man proppmätt och nöjd... Maken har nog snart borrat klart hålen för hyllan i köket... Ska hjälpa till att måtta in de andra hyllorna snart...


Hoppas att det blir en bra kväll!!!

Av maria - 7 juli 2007 15:17

är på plats och fogningen klar och maken river sitt hår och jag med snart eller oxå var det jag som började med hårrivningen innan honom....


 Vi håller ju på med ett badrum i källaren!!! Eller maken håller på med avloppet till det nya badrummet i källaren och hus brukar ju ha avlopp som bekant... Det här huset har, visar det sig, avlopp som går till höger och vänster...


Stammen, brukar man kalla huvudavloppet, det är dit allas toaletter och handfat, badkar och köksvatten rinner och så rinner det så fint ner i stammen och ut i en brunn och sen vidare vart det nu är...


I det här huset så är stammen synlig hela vägen fram tills att den i källaren försvinner ner genom källargolvet och sen går vidare mot något... Gräver man där den försvinner ner i golvet så tar den en oanad riktning och vi fann att det inte riktigt stämde... Gräver vi sen vid en golvbrunn i källaren så kommer vi fram till ett annat rör som är ett stamrör men om vi spolar i toaletter etc så händer inget i detta... Så nu vågar vi inte använda det röret till toalett, handfat, etc... eftersom vi inte vet vart det leder....


Jag blir gråhårig, får springa till affären och inhandla hårfärg....

Av maria - 7 juli 2007 13:06

då jag har stått upp ovanligt bra i en till två dagar så var det dags för trenden att brytas, därför har jag inte orkat skriva något ordentligt...


Här är det grått och mulet med lite regn då och då. Ganska skönt ändå!!!


Fogandet av teglet blev klart igår, kommer bilder senare, än är jag inte så stadig efter morgonens attack så det skulle nog inte bli några bra bilder även om jag försökte...


Väldigt många och mycket bra kommentarer har fällts på det sista inlägget jag skrev igår, tack för att ni delar med er av så många goda tankar!!!


Igår använde jag mig av ett par kloka ord och jag tycker faktiskt att de passar idag oxå....


"Det är inte de stora händelserna som formar vårt inre, utan de små händelsernas myllrande massa"



av Hans Ruin


Jag hoppas att det blir en bättre och stadigare eftermiddag!!!



Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards