Alla inlägg den 21 juli 2007

Av maria - 21 juli 2007 22:32

en lång och mycket produktiv dag...


Jag och maken är så nöjda med dagen och nu kan vi verkligen börja säga badrummet om badrummet istället för det blivande badrummet...


Nästa utmaning blir att hitta ett frontlöst hörnbadkar som går att bygga in med front, hyllor och trappsteg....


Det blir en annan dag...


Natti natti önskar jag alla nattugglor som ska sova så småningom och hoppas på en god natts sömn för er som redan nannat kudden....


Av maria - 21 juli 2007 19:53

lägga in bilderna från dagens arbete...


Så här ser duschen ut på sin plats, den ska dock skjutas in en liten bit till....


Rören på väggen där ska bort oxå , det ska dit nya vattenledningar...


Att golvet ser lite mer färgrikt ut än det bredvid duschen beror på att jag skurat det och oljat in det. Det kan behöva en inoljning till...





Så här mycket mer golv blev det lagt idag...


Randen jag lämnat utan klinker är på grund av att jag där tänker lägga i stenar...






Ett lite bakslag... En väggsnutt, bredvid det jag kaklat idag, upptäckte jag att det fanns lite mögelspor på så det fick vi skrapa om och behandla med boracol... Det är inget problem egentligen, bara man vet vad att göra...


Så här blev väggen fram till det lilla bakslaget i alla fall... OCH om allt går som det ska... Så är kakel och klinker färdigt om en vecka eller så...Oj, nu måste vi hitta ett badkar då...




Jag känner mig såå nöjd med dagen!!!












Av maria - 21 juli 2007 18:33

Nu är denna dam alldeles slut av att tänka på Gisan och den arbetsledande...


Kanhända att det storverk damen har utfört i badrummet är en liten, liten, ack så liten bidragande orsak till att hon känner sig lite utarbetad...


Det kan oxå så vara att den goa lilla systerdottern som var på besök med paj fick mig att gosa och plocka och stråla så alldeles förfärligt att det oxå kan ha varit en aning pålagring...


Här har det idag hänt mycket, massor i badrummet, som det kommer bilder på imorgon, och massor i trädgården som maken slitit med...


Nu hoppas jag på en mer vilsam och bra kväll!!!



Av maria - 21 juli 2007 12:05

faktiskt...


Tar en liten paus nu, ska göra lite vaniljsås för min yngsta lillasyster sa att hon och familjen skulle komma ner med en paj, mums... Å så får jag gosa lite med systerdottern som är 1 år och såå mysig!!! Det är rätt skönt med andras barn, de gosar man med och tar försig och sen när de blir kinkiga så blir det mamma och pappa igen.....*ler* fast den här tjejan blir aldrig kinkig...


Maken håller på med staketet för fulla muggar och jag har fått upp en hel del kakel och nu klinkrar jag...


Det kommer bilder så småningom!!!


Hoppas på en lika fin och bra eftermiddag!!!

Av maria - 21 juli 2007 08:42

så har det sovits gott förutom 14-åringen som tydligen hade vaknat vid 04.00 och inte kunnat somna om...


Frukost är avklarad och jag fick ett sms som gjorde mig mycket glad då jag har varit så orolig för en bloggvän Gisan som liksom försvann spårlöst... Nu kan jag tänka på henne och veta att hon mår bra och blir väl omhändertagen...


Under denna dag som startat bra och jag känner mig rätt ok så ska jag klinkra och kakla lite samtidigt som jag oxå ska tänka på en annan vän som jag vet har det så ansträngande idag med en så kallad arbetsledarroll...Lycka till vännen!!! *skrattar*


Duschen blev flyttad igår utan att den blev kraschad...


Det är sol här och det ser ut att bli en lik fin dag som igår.


Jag hoppas på en god förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards