Alla inlägg den 10 juli 2007

Av maria - 10 juli 2007 22:49

natti natti efter en lång samtalskväll med pojkarna!!!


Återkommer nog om vad de sa och inte sa.


Sov gott och drömsött!!!

Av maria - 10 juli 2007 17:58

Missade jag att atombomben slog ner och startade det tredje världskriget... Man sitter i godan ro och äter den underbara köttfärssåsen och så slinker en mening ut ur 17-åringen (17-åringen vill gärna tro att det är han som bestämmer över sina bröder) till 14-åringen som skjuter i väg sin tallrik och rusar in på rummet, smäller i dörren så att den ramlar av... Jag efter och då rusar han på mig och puttar mig på dörren så att den ramlar av än mer, han tvärvänder och vänder upp och ner på sin säng... Stark som en oxe men vad hände??? Lilla vännen, vad hände???


Att det var något sårande och ilskegödande det förstår jag men vilket kast... Jag går ut och säger till 17-åringen att han faktiskt får hålla inne med vissa kommentarer och att det faktiskt är vi vuxna som bestämmer här... Det får en fjärde bomb att lyfta och han tar sin spagetti med köttfärssås och massor av ketchup med händerna och kastar genom köket så det hamnar, ja, vart annars på den nya fina väggen, alldeles nyss färdig. Jag lovar jag har haft jättemycket lera och fingerfärg hemma alltid så det kan inte vara det... Ilskekontroll har jag oxå arbetat med när det gäller barnen...


Då brast jag... Hittills hade jag varit lugn och försökte få alla inblandade lugna men förgäves... Jag tog till min allra myndigaste stämma och fullkomligen vrålade åt alla att gå till sitt för annars skulle en femte bomb detonera!!!


Nu försöker jag att komma underfund med vad det var som hände egentligen för just nu så måste det nog till att samlas och tala om det här och vem ska leda igång det då, jo jag som stått och försökt rädda den nya väggen i en halvtimme nu och som blev så slut av detta att jag egentligen vill skicka alla barn över tio här på porten...


Om ett litet tag, ungefär när jag skrivit klart här så kommer jag att vara lugn igen men jag inser nu att jag kan inte komma underfund med vad det var som utlöste det tredje världskriget... Det måste dom göra och jag måste vara med...


Ja, jag är ju inte direkt konflikträdd men ibland så kanske man är mindre beredd eller färdig för det... Jag undrar bara så, vad var det som hände och varför???


Ibland kanske man måste göra som jag gjorde bara avbryta allt och skicka alla åt sitt håll, så att de lugnar ner sig och tänker igenom det hela... Undrar om de gör det eller bara tror att de kommit undan ifrån ansvar, men de känner ju mig så det kan de inte tro... Vad hände???

Av maria - 10 juli 2007 17:04

idag i alla fall...


Men ingen startnyckel till motorn att komma igång med något... Maken får göra klart avloppet först så måste ju det andra ske... Om inte annat så för att jag ska få kakla och snart kanske få in ett badkar, jag badar hellre än duschar...


I huset bjuds det på spagetti och köttfärssås till kvällsmat!!! Smarrigt...


Det var nog tur att jag gick ut i solen för nu har den försvunnit och enligt väderprognosen är det inte så säkert att den så snart kommer åter...


Så var det med det.


Hoppas att det blir en någorlunda kväll då!!!

Av maria - 10 juli 2007 14:56

att har man inte funnit nyckeln till att starta motorn nu så gör man lika bra i att strunta i det som christina så bra uttryckte i en kommentar... Göra motorstoppet värdefullt istället.


Jag kan lika gärna gå ut i solen en stund och få mig en dos ljusterapi... Som någon i och för sig skrev något om att den eventuellt var verkningslös men det beror väl kanske på vad man tror på oxå...

 Eller om man skulle finna sig en så här trollsk skog!!!

Solen går lite fram och tillbaka här och kanske jag efter lite solsken finner startnyckeln till motorn och faktiskt gör något när jag står upp... Ska dock inte upp på några stegar idag för balansen är inte den bästa och öronen busar hejvilt!!!

Av maria - 10 juli 2007 13:15

är men jag har liksom ingen lust att starta motorn...


Solen har dykt upp på ett besök här, får se hur länge den stannar...


Jag tror att jag har inten lust för att det är så trista saker som måste göras... Samtidigt är det ju så att dessa måste göras för att jag ska få göra det roliga sen... Varför är det alltid så???


Innan man kan tapetsera som ju är jätteroligt så måste man spackla och slipa... Innan jag kan kakla vilket jag tycker är hur roligt som helst så måste jag skrapa och laga vilket är urtrist... Så för att jag ska få göra det roliga så småningom så måste jag hitta startnyckeln till detta trista... Har försökt få ena sonen till att se det som en utmaning men jag tvivlar på att jag lyckades...


Kan man finna ett bra vist ord för detta då???


Kanske:


"Människans naturliga grundtillstånd är att inte i onödan stiga upp ur sängen"


av Markus Heilig


Kanske inte riktigt stämmer för mig då... Jag vill ju bara sova förbi fram till kaklingsdax!!!


Hoppas att eftermiddagen fortsätter med sol!!!

Av maria - 10 juli 2007 11:10

inte tänker ta tag i idag, inte imorgon heller för den delen för...


Igår kväll gick maken ner i badrumsprojektet och han tror att han blir klar med avloppet ikväll eller imorgon kväll och då vet jag vad jag gör framöver när jag ändå står upp menar jag... Skrapar betongväggar och lagar dessa sen.... Åh, jag längtar... Sen ska kaklet upp, jag gillar att kakla, fogandet är inte riktigt lika roligt men att kakla det är skoj!


Det här är ett projekt för framtiden men som jag ändå vill hålla kvar i huvudet...


Den här bokhyllan fick jag av min mamma som inte kunde ha kvar den för platsbristens skull...


Den passar perfekt i det lilla sidovindsrummet där jag tänker mig att kunna sy osv...






Den har en skiva som går att dra ut och den är stadig så symaskinen kan stå på den... Hela möbeln ska bli vit, jag tror att det blir bäst i det lilla sidovindsrummet... Allt ser lite större ut liksom...


Sen ska jag väl så småningom byta ut den snart antika symaskinen som nu för tiden hellre tuggar sig fram genom tyget än syr i det...


För en delen så var det inte bara bloggares kroppsvärde bloggvärlden sysslade med... De sysslar även med att se hur bloggberoende bloggarna är... Jag gjorde så oxå och det var inte muntert det heller... Kanske ska öppna behandlingshem för bloggberoende eller är bloggandet ett ganska oskyldigt beroende att ha med att göra... För många är det ju en kanal för ett bättre levande!!!

Av maria - 10 juli 2007 09:57

min lilla runda och kan konstatera att det är fler än jag som är lite trötta på vädret nu...


Har även dragit en lov hos DN och ramlade över två saker som jag tänkte till över...


Den ena var en 17-åring som blivit misshandlad vi ett rån i Stockholm... Dn beskriver att 17-åringens käke slogs av för ett rånbyte innehållande en spritflaska... Som jag tolkar Dn så var det , det lilla bytet av spritflaskan som orsakat ett grovt våld, det som var själva nyheten... Jag kan inte låta bli att tänka: Vad gör en 17-åring i Stockholms city med en spritflaska???


Den andra nyheten är grym men samtidigt lite komisk, enligt mig då... En 20-åring har blivit skjuten i foten och fått en yxa slagen i huvudet som hämnd för att han sålt cannabis till två personer men som egentligen var choklad... Både de två lurade "stackars" männen (läses med ironi) och den misshandlade 20-åringen har åtal att vänta... De två för misshandel och 20-åringen för bedrägeri!!! Vad ska man tycka om detta???


I övrigt så fann jag att en del bloggare förnöjer sig med att kolla in hur mycket deras kroppar skulle vara värda om de såldes att tas tillvara på efter död... Min var inte värd så mycket, kanske för att jag är sjuk, röker och tycker om att ta ett glas vin då och då... Jag tillhör sorten som gärna tar ett glas vin ofta men som sällan tar så mycket mer... Då jag redan är sjuk i snurrande så kan jag säga att jag gillar inte bieffekterna av för mycket vin...


Nu hoppas jag på att det ljusnar i det gråa molntäckt som tycks finnas över större delen av landet!!!

Av maria - 10 juli 2007 08:43

sova ännu en natt!!! Har drömt lite konstigheter bara... Det var så verkligt! Jag drömde att minstingen och jag var i köket och skulle ordna med frukost och så hörs ett ljud och minstingen går fram till fönstret och kikar ut och säger till mig att det är någon där.... Jag går ut och kikar och allt är borta. Staketet kring trappan, ljuslyktor, vindspel och alla blommor... Springer runt husknuten och då är det inget torg där längre utan skog och åker... Skumma saker!!! Kanske är rädd att någon ska stjäla mer, det har ju redan stulits trädgårdsstol och lyktor här....


Mulet men inget regn idag. Var så tossig så att jag tittadfe på femdygnsprognosen igår och den var ju bara deprimerande... Då kom jag ihåg en sommar jag var hos min mormor och morfar som barn då vi kikade på vädret varje kväll och skrattade gott varje dag efter... Den sommaren så slog prognosen fel hela tiden och jag var glad för då fick jag bada... Det var i stockholms skärgård som de hade ett sommarställe... Mormor och morfar var nog mer ledsna över prognoserna för gräsmattan var röd...


Nej, nu ska jag runt min runda och sen ska jag fundera över vad dagen ska få bjuda på...


Hoppas på en god förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards