Alla inlägg den 17 juli 2007

Av maria - 17 juli 2007 20:49

mord i midsomer och sen lägger jag huvudet på kudden efter en omtumlande och aktiv dag på många sätt och vis...


Hoppas på en god tv-stund och en god natts sömn!!!

Av maria - 17 juli 2007 20:02

både och...


Det har för min del varit en produktiv dag, jag har mått ganska bra, en och annan break för att snurra lite men det har gått över fort... Tacksam är jag för det!!!


Jag har ju fogat kaklet och jag kunde inte låta bli att börja med golvet... Först bara lite...









Så blev det lite mer... Kunde liksom inte hålla fingrarna i styr...










                                                  
                 

                                                  
                                                  
                            Så blev det ytterligare lite mer...






Klart att det kunde ju räcka med det men....



Det blev lite till...














Så det blev dagsverket...


Av maria - 17 juli 2007 14:29

stått upp i stort sett hela dagen, lite skrankel får man räkna med...


Faktum är att jag har fogat allt som jag kaklat hittills... Det går ju rätt fort när man väl kommer igång. Nu vill jag påbörja golvet där duschen ska stå...Vi får se om det blir idag eller imorgon... Det beror ju på som sagt!


Tänkte mig ett litet klokt ord för dagen!


"Det är lätt att kritisera, att handla kräver ansträngning"


av okänd




De orden tänker jag nog till en bloggvän, Elisabeth, som ett par ord på vägen att försöka förstå en del närståendes beteenden just nu!!!

Av maria - 17 juli 2007 09:50

glad igår...


Jag hade redan kollat posten och det had einte kommit något och senare går jag ner till köket efter att jag legat och snurrat ett tag och då ligger ett paket påköksbordet, till mig!!!


I det paketet låg två lyktor som jag beställt av Gerda-Thyra för ganska länge sedan... Jag kunde/fick inte ta emot dem för tidigt innan flytten och så tar det ju tid att tillverka och så sommar på det men för min del gjorde det ingenting för nu har ju kunnat gå och kika på alla ställen de skulle göra sig bra...










Visst gör de sig bra! I köket så att man ser dem ofta, ofta... Så vackra!















Synd på etiketten som sitter kvar på fönsterrutan, maken har sagt att jag inte får putsa fönster längre, på grund av balansen... Kan vara klokt men lyktorna skulle göras mer rättvisa i rena fönster...


Jag blev så glad och nöjd, de passade så perfekt där jag ville att de skulle vara... Kanske hade de passat vart som helst i huset för det är nog mer huset som de passar i än ett särskilt fönster...

Av maria - 17 juli 2007 09:01

gott, vaknat gott, ätit frukost gott och startat datorn och kommit in på nätet och allt, gott!!!


Idag ska jag fortsätta att foga lite, hoppas bli klar i duschhörnet så att jag kan börja med golvet där i veckan... Igår kom maken hem med snäckor och stenar som jag ska ha i luckorna jag lämnat men han hade tagit fel stenar så han får byta idag... Snäckorna var perfekta!!!


Här är det molnigt men inget regn, kunde bli en åskskur mot kvällen och det är väl ok tycker jag...


Hoppas på en god förmiddag!!!


Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards