Alla inlägg den 14 juli 2007

Av maria - 14 juli 2007 21:30

bra dag så är det dags att säga natti natti...


Imorgon, om jag står upp. så ska jag börja kakla väggar i det blivande badrummet... Kanske, kanske blir det bada av här så småningom....


Hoppas på en god natts sömn, natti natti!!!

Av maria - 14 juli 2007 17:52

gott och druckit gott och tänker inte göra några mer storslagna eller åtminstone arbetsamma saker här i kväll... Nu går vi över till småpul eller i alla fall maken för jag har lite svårt för en del av det... Fast å andra sidan pular jag med annat!!!


Kvällen är varm och fin, ingen sol men heller inget regn...


Känner mig nöjd efter denna dag, det har blivit en del gjort och man har fått upp en plan på resterande...


Småpulet är bland annat halvväggen mellan kök och vardagsrum som ska få en bänkskiva... Lite tavlor som ska upp, (det är min bit, även om vi bestämmer gemensamt vart de ska upp) minstingen har drömt om ett slags draperi som vi fann igår och som ska upp...


 Som sagt, lite småpul blir det här...


Av maria - 14 juli 2007 15:27

målat i halva blivande badrummet... Varför bara halva? Jo, för den nya duschen står på den andra halvan så nu ska två och en halv vägg kaklas och golvet i halva badrummet ska klinkras och därefter ska duschen flyttas till sin permanenta plats och då tar vi itu med andra halvan av badrummet...


Kanske kan man få lägga sig i ett skönt bad till hösten!!!


Helt plötsligt vill äldsta sonen arbeta lite mot betalning, kan bero på att han har varit iväg idag och handlat kläder vilket han i flera år nu försummat så det gick väl på en del... Hm, jodå, arbete har vi och betalt kan man få för det oxå...


Maken håller på med maten! Det är nästan alltid han som lagar mat nu för tiden... Han tycker om att laga mat och det gör väl i och för sig jag med men...


Solen och värmen är fortfarande här och jag hoppas på en fin kväll!!!

Av maria - 14 juli 2007 12:16

maken klar med avloppet och jag har skrapat klart det som var kvar på nästan alla väggar!!!


Så då är man snart framme vid det roliga.... Kakling och klinkring...


Solen lyser här och det är varmt... Riktig sommar!!! Minstingen har varit ute och lekt ordentligt idag och det är ju bra!!!


Mamma var här en sväng på en kaffe och så fick hon lite fix till klinker och kakel, ja, vi är lika tokiga både hon och jag och för att inte tala om min mormor, hon är likadan... Inte riktigt lika mycket idag då som förr men det har ju mer med ålderskrämpor att göra än annat...


Kanske ett vist ord för dagen:


"Hinder är det du ser när du tar bort ögonen ifrån målet"


av okänd


Kan så vara, så därför ska jag inte tänka på att det är trist med vissa saker utan att dessa måste göras för att komma fram till det roliga!!!





Av maria - 14 juli 2007 09:46

har jag sovit i natt!


Vi hade en myskväll här igår då vi tände alla lyktor ute och satt och mös på bänken på trappan, ganska länge faktiskt... Vaknade åtta imorse till strålande sol som tycktes innehålla lite värme oxå....


Idag ska maken göra klart avloppet och jag ska gå över väggarna i det blivande badrummet och småpula lite med sånt som att få upp torkvindan och greja lite ute, så länge jag står upp i alla fall elelr med pausar är bättre att säga...


Ikväll ska vi grilla, mmm, maken och jag gillar att grilla, en sommar grillade vi så mycket att pojkarna började gnälla... Ja, ja så är livet!


Hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards