Alla inlägg den 23 juli 2007

Av maria - 23 juli 2007 22:14

att alla i cybern ska sova gott...


För det tänker en snurrig gnällspik i alla fall göra!!!


Hoppas på en mycket bra morgondag!!!

Av maria - 23 juli 2007 18:13

det lite mindre och jag fogade faktiskt lite golv i badrummet... Ville inte göra något som kräver att jag står upp utan att sitta på ett golv och kladda med lite fog kändes alldeles lagom...


Det innebar att jag fick börja med att stoppa lite stenar och snäckor i den randen på golvet som jag inte klinkrat på... Man ser inte resultat nu på en gång utan mer imorgon efter att man tvättat och skrubbat det lite... Jag tror att det kommer att bli bra i alla fall...


Blir det bra så kan jag tänka mig några fler såna ställen på golvet, kanske inte lika stora men någon platta här och var kan man ju strunta i att klinkra och sätta sten och snäckor istället...


Nu är mat och allt avklarat här i huset, maken och jag har gjort matlista två veckor framåt och han är och handlar det...


Äldsta sonen har rest bort för att hälsa på kompisar neråt i landet, han är nog inte framme förrän sent kväll...


Hoppas på en bra kväll

Av maria - 23 juli 2007 13:23

gnällspik!!!


Någonstans måste man ju oxå få gnälla lite och det blir här till en början...


Vi har som sagt var inte många grannar, två stycken bara. De som bor alldeles brevid oss har två barn, det är det minsta som alltid gråter och skriker på morgnarna när de ska iväg till dagis... Om det bara vore det så skulle allt vara frid och fröjd men vi har faktiskt hus för att vi inte vill bo i lägenhet... Vi vill bo i hus och ha en tomt... Fast här har vi inte riktigt det just nu...


Föräldrarna till dessa barn tycker det är okej att minstingen står och ropar och gråter på vår trapp för att hans storebror är här inne med minstingen...

Jag vill inte gå ut när han står där för jag vill faktiskt själv välja när jag ska prata och gulla med småbarn... Han kan stå där väldigt länge...


Föräldrarna tycker oxå att det är okej att deras 4-åring och 2-åring är på vår tomt oavsett om min minsting och deras 4-åring leker eller ej, oavsett om vi är hemma eller ej. Jag tycker inte om det, föräldrarna är inte ens ute och barnen kan göra illa sig här om de är själva och som sagt jag vill inte barnpassa på andras villkor...


Föräldrarna tycker oxå att det är okej att deras barn oavsett om vi är hemma eller inte drar med sig en mängd olika leksaker in på vår tomt och föräldrarna tycker inte att det är deras sak att plocka ihop dessa och ta över till sig så maken och jag får gå och städa vår tomt efter deras barn, ofta...


Jag vet inte, det kanske är jag men jag skulle aldrig tillåta mina barn att gå in på någon annans tomt utan lov ifrån tomtägarna och detta tillstånd är inte något permanent utan man frågar om lov varje gång och man städar upp efter sig...


Så nu fick jag ur mig gnällspikarna!!!


Det är ju så svårt att ta upp sånt här utan att skada grannsämjan...


Så vi sätter upp staket med barnsäkra grindar!!!

Av maria - 23 juli 2007 10:16

och då kom det en elsnubbe ifrån elbolaget som skulle byta vår elmätare till en sån här som kan läsas av varje månad utan att någon kommer hit...


Man brukar ju oftast få ett brev om sådant i förväg så att man ska veta att någon kommer med det har vi inte fått så först blev jag lite skeptiskt....


Fast han hade ju bil och utrustning så ok då han fick väl gå till elen i huset... Det gick ganska fort i alla fall och han klarade sig bra själv...


Nu kanske jag kan vila en liten stund till då, eller kommer det någon annan som vill göra något i huset snart... Det kanske kan dimpa ner någon som så gärna vill sätta upp staketet klart så vi slipper allt oinbjudet folk på gården... Det är en annan historia som kommer inom kort...

Av maria - 23 juli 2007 08:50

mulet här och något svalare... Om man nu vågar sig på att säga det så är det ganska behagligt faktiskt...


Har sovit lite oroligt inatt, vet ej varför men det är ju så ibland...


Har lite varningar i från bägge öronen idag så jag ska vila en stund nu på förmiddagen så får jag se om det går över sen... Skulle vilja få fortsätta i badrummet och det finns ju sånt som inte är så ansträngande förstås, skulle kunna foga lite... Vi får se vart det lutar lite senare...


Jag hoppas på en bra dag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards