Alla inlägg den 25 juli 2007

Av maria - 25 juli 2007 21:06

en fröjde full...


Nä, inte riktigt men likväl en mycket trevlig kväll och en god natts sömn...


Natti natti!!!

Av maria - 25 juli 2007 19:33

det ena är en rörmokare som har tid, ett annat är ett badkar, en toalett och ett handfat till...


Tänk om det gick att trolla så det svischar in en rörmokare och gör det som ska göras... Tänk om jag var magiker så att jag  kunde få ett badkar, det rätta badkaret, att ta luftvägen hit och landa på gården eller ännu bättre smyga sig in, källarvägen och ställa sig på plats... Tänk om jag kunde behärska att få saker att förflytta sig, genom tanken, med ren viljekraft, då skulle jag få en toalett och ett handfat att ta sig hit på egen hand, den sort jag vill ha och de skulle montera fast sig själva, utan att det hördes...


Nu är jag ingen magiker eller trollkarl och inte behärskar jag konsten att flytta saker med ren viljekraft genom tanken, då får vi åka och åka för att titta ut och bestämma sig och hämta hem...


Sicken tur att jag har maken... 


Av maria - 25 juli 2007 17:20

lite mer så att säga skottsäker mat här... Hederliga makaroner med falukorv och ketchup (som vanligt ketchup när 17-åringen äter hemma)... Ja, jag vet, pasta två dagar i rad, en får passa på när äldsta sonen är bortrest för han äter ogärna pasta...


Hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 25 juli 2007 15:07

är jag fortfarande människa åtminstone...


Faktum är att då de senaste dagarna varit tuffa så borde jag få en dag att stå upp hela dagen nu...


Ett lite klokt ord för dagen kanske:


"Skillnaden mellan geniet och dumheten är att geniet har sin begränsning"


av okänd



Ja, jag tycker i alla fall att den ger ett skratt!!!

Av maria - 25 juli 2007 13:10

blev det som naturligtvis resulterar i en del tankar...


Man läser  en tid hos en människa och kommenterar och vice versa och frågan är känner man varandra då??? De flesta skulle nog säga nej, andra kanske eller lite men jag måste säga att det är helt otroligt att man genom text kan lära känna, bygga upp en bild av en person och så när man väl träffas så kan den bilden stämma precis...


Egentligen är det ganska otroligt för många anser ju att text, skrift är onyanserat, att man inte kan se ansiktsuttrycken och gesterna men är det verkligen så? Jag tycker att man kan läsa mycket mellan raderna och man kan få en uppfattning om sinnestämning för stunden utan att någon skrivit det rakt ut. Med tiden kan en hel personlighet framträda...


Det är märkligt hur mycket inblick texter ändå kan ge!!!

Av maria - 25 juli 2007 12:07

iväg och jag har haft jätteroligt... Jag har stått upp och det har bara varit hörseln som fortsatt kaika...


Jag har gjort något jag aldrig har gjort förut, jag har träffat en bloggare här hos mig... Det var nervöst, spännande och genomroligt... Det hoppas jag att det blir flera gånger...


Nu ska jag vila en liten stund, efter att ha hälsat på de jag inte hann på morgonen, sen ska jag se hur jag mår och kanske pula lite...


Hoppas på en bra eftermiddag!!!

Av maria - 25 juli 2007 08:41

Jag vaknade ganska tidigt idag och har ätit frukost i lugn och ro, skönt har det varit! Mamma ringde en stund här på morgonen och det är en upplevelse att tala med henne i telefonen på morgonen för hon är på väg...

Hon halvspringer/går raskt med telefonen när hon talar vilket gör att man nästan känner rörelserna av gång själv, hon är på väg till jobbet... Det är skoj!


Jag mår ganska bra idag men hörseln är helt kaiko fortfarande.


Här är det mulet men uppehåll det ska visst vara dåligt väder ett tag...


Om jag fortsätter att må relativt så ska jag fortsätta lite i badrummet... Det är så skönt att bli av med alla smutsiga ytor men när jag börjar titta på hur vi har eftersatt den normala städningen så skulle kontentan kunna bli: att i takt vi blir av med smutsiga ytor så får vi nedsmutsade "rena" ytor....

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards