Alla inlägg den 9 juli 2007

Av maria - 9 juli 2007 21:02

att lägga en dag till ända och sova in en ny....


Nu nannar jag kudden och hoppas på en god natts sömn för mig och alla andra som behöver det!!!

Av maria - 9 juli 2007 18:50

Nu kan man fortsätta i sin rutiningådda spår...


Nu har blogspottarna ordning igen och man är välkommen att hälsa på....

Av maria - 9 juli 2007 18:23

om blogspottarna har lite problem och har haft så ett tag nu för det går inte att hälsa på någon blogspottare... Nä, man kommer inte in helt enkelt... Blogspot har kanske havererat så mycket text som bloggarna spottar ur sig där...


Hoppas att de kommer igång snart igen!!! Det stör ju rutinerna det här...

Av maria - 9 juli 2007 14:11

roliga och strålande bilder av ett badrumsprojekt helt i kaos så har jag fått veta att avloppsplanerna fortskrider såsom det var tänkt ifrån början... Kommunen meddelade att det var vårt avlopp helt enkelt så nu börjar maken gno på att han hoppas att de toaletter vi har är kopplat rätt... Han ska inte gno mer i huvudet tycker jag....


Så till ett vist ord för dagen:


"Hemma är inte där du bor utan där man förstår dig"


av Christian Morgenstern


 Kan vara eller oxå inte!!! För min del tror jag att det är just hemma jag blir förstådd så det kan ju vara bra!


Hoppas p åen bra eftermiddag/kväll med lite ljusare väder!!!

Av maria - 9 juli 2007 12:56

utmanas lite här på bloggen...


Jag har blivit utmanad av Persilja att visa tre favoritsaker och det är inte lätt... Dels så säger jag som Persilja själv säger att jag är i en fas då mycket byts ut och så vidare men jag har försökt att titta ut tre saker här som har hängt med mig länge och som betyder något för mig...


Det första är en pigtittare som har varit min morfars, så långt vet jag, det kan oxå ha varit hans pappas ifrån början... Hur som helst, i en flyttning så är jag extremt rädd om den och den har sin plats ovanpå ett linneskåp i makens och mitt sovrum....









Min andra favoritsak är inte en sak utan massor av delar av porslinsserien Blå vinranka oxå kallad flytande blå... Selma Lagerlöfs bord var dukat med det när jag var där och tittade och det är nog en av få gånger det kliade i fingrarna på mig att få smuggla/stjäla med mig de delar jag saknar...


När jag var 18 så dog min biologiska pappa och min mormor var med mig till hans bostad och plockade lite av sånt som man kanske ville ha... Jag såg inte uppläggningsfaten och assietterna då, var nog för ung men mormor tog hand om det och sa att jag nog ville ha dem längre fram och så blev det och ifrån två små uppläggningsfat och en tre assietter har jag med åren köpt och fått så att jag snart har fullt i skåpet... Ursäktar den dåliga bildkvaliten men vi saknar en del el och ljus i huset här fortfarande...


Sen är det svårare, ska jag ta den eller den eller kanske det.... Ska jag vara olydig och ta en extra sak??? Nej, jag ska försöka att välja men det är svårt...


Jag tar ett armband som jag fått av min mamma och jag vet inte mycket om det men det är himla vackert... Egentligen bär jag aldrig silverfärgade smycken, inte heller silver alltså för jag försvinner helt när jag har silver... Men detta är undantaget!!! Detta bär jag ofta och gärna...


Så då har jag klarat detta och inte varit olydig eller ska jag vara det??? Nej, jag ska skicka denna utmaning vidare till tre personer och det blir till Gisan, kärleksdravel och trollpackan. Så väntar vi på deras favoritsaker som skulle vara just saker och inte levande ting...

Av maria - 9 juli 2007 12:07

på badrumsprojektet...


Man blir mörkrädd och det är tur att vi har gjort det en gång tidigare så att vi vet att det SKA gå...


Men som sagt, som det ser ut idag så blir man mörkrädd och inte bara för att lampan inte fungerar därinne, vilket gör kvaliteten på bilderna så mörk och dan...

I hörnet där ska badkaret stå en vacker dag....


Avloppsgrävning resulterar i massor av grus och betongsmulor som ska bäras ut...


Man ser den snygga fåran i alla fall där ett avlopp ska bana sin väg framåt...





Hur det kommer att gå med vilket avlopp vi ska kunna koppla på kanske maken vet redan nu. I det här hörnet ska en toalett installeras...






 Vår fina nya dusch står ju i alla fall mitt i röran...  

Bakom duschen kommer ett handfat att hamna...










I hörnet mittemot badkaret kommer duschen att stå... Med en skärmvägg imellan. Där kartongen syns ungefär...







Här är allt kakel och klinker som bara väntar på att avloppet ska bli klart så att väggar och golv kan skrapas, lagas och sen bli kaklat och klinkrat...





Den blå panelen ska få bli kvar men den ska bli vit istället... Den ska få bli klädd med vackra ljuslyktor...



Kanske inte så svårt att se varför man just nu misströstar en aning.... Som sagt det är tur att man har gjort det en gång tidigare så att man vet att det ser ut så här till en början och att det här är det värsta... Efter detta så blir det bara bättre... Jag längtar till det bättre....                               

Av maria - 9 juli 2007 10:55

DN ger faktiskt inte upphov till så muntra tankar...


Bensinpris fördubblas... Par överfallna i sitt hem i mälarhöjden... Ung kvinna bunden och våldtagen i sitt hem... Bränder förvärras i USA, de skulle behöva vårt regnande alltså... Men en liten kidnappad flicka har i alla fall släppts...


Kan det vara så att nyheter ska vara övervägande negativa? Eller är det så att det inte händer annat än negativt eller uppfattar vi detta på olika sätt???


Jag har fortsatt och rotat efter mina böcker efter min rundvandring på nätet, inte några resultat ännu men det kommer säkert... Saker kan ju inte bara försvinna utan de kryper och gömmer sig lite här och där för att retas och påminna oss om hur saknade de är, att de är betydelsefulla!!!


Idag är det egentligen ett sånt väder där man borde ställa sig och baka så att man får lite i frysen till de soliga och varma dagar som kommer, för efter regn kommer ju solsken!!!

Av maria - 9 juli 2007 09:16

och regning morgon som de sista morgnarna... Har dock hört att det ska bli bättre imorgon... Hoppas på det för även om vi behöver regn så behöver vi lite sol imellan som torkar upp...


Sov till åtta idag både minstingen och jag, skönt! Tjoppe hade kräkts i hallen såg jag när vi kom ner så jag fick ta reda på det innan frukost, det gillar jag inte... Lite maskmedel kanske... Hm, till Tjoppe oj, oj, oj, det blir till att skydda sig så att man inte blir uppäten av honom...


Dagen bjuder på, om jag står upp, att plocka lite bland kartonger, tar de aldrig slut??? Sätta upp lite tavlor och sånt... Nu är det böcker jag saknar, böcker jag älskar och måste ha runt omkring mig... Som Karin Johannisons Kroppens sköra skal och en massa andra, Zebraflickan och Pojken det... Misstänker att jag kan ha en eller annan utlånad så de ser jag nog inte igen, får köpa nya exemplar...


Hoppas att det blir en bra förmiddag!!!


Nu ska jag hälsa runt lite...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards