Alla inlägg den 30 juli 2007

Av maria - 30 juli 2007 22:48

livsflanör natti natti!!!


Kvällen har varit lång... Imorgon kommer äldsta sonen hem med en kompis hem ifrån Uddevalla...


Så nu säger jag natti natti alla nattugglor vilket jag vill vara varje natt!!!


Sov gott och dröm sött!!!!

Av maria - 30 juli 2007 17:44

och lagt ett par klinkerplattor... Sen ropade de på mig om att maten var klar och det var så gott och i rätt läge för jag behövde fylla på bränsleförrådet...


Det blev kyckling (stark med grönsaker) och ris och det var jättegott!!!


Nu ska jag ta reda på bråten efter mig i badrummet och sen tar jag det lugnt resten av kvällen.... Ska ta ett foto på det antikvita linneskåpet oxå!!!


Hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 30 juli 2007 15:35

på bron så tänkte jag att det var läge för något klokt då:


" Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting och de begåvade så fulla med tvivel"


av Bertrand Russel





Tja, inte vet jag hur det är med det, kanske... Oj, jag menade inte att påstå att jag skulle vara begåvad...........




Av maria - 30 juli 2007 13:42

jag skulle måla det här linneskåpet om jag fortsatte att må bra och det har jag, ganska i alla fall...


Linneskåpet stod där nere i badrummet, beredd trodde jag för min omsorg med den antikvita färgen... Icke sa nicke, linneskåpet ville inte låta mig komma till, det var låst, ingen färgning här inte, sa den, gå din väg och låt mig vara....


Jag ringde mamma som blev väldigt uppjagad då hon tänkte att nyckeln kanske försvunnit... Sen ringde jag maken som var den som flyttat skåpet hit och där var lösningen enkel... " Oj, jag glömde att säga det men den nyckeln ligger i mina arbetsbyxor".... Tilläggas kan att dessa arbetsbyxor har sisådär en femtioelva fickor, samtliga fyllda med skräp och skrot, muttrar, spikar och skruvar samt en hel del tobak.... OCH en linneskåpsnyckel!!!


Så linneskåpet suckade djupt när jag triumferande kom ner till den och retfullt viftade med nyckeln till den, mitt framför ögonen på den och nu är linneskåpet färgad....


Fick ett tips av Tant Tagg att blommorna som minstingen plockade åt sin mamma och pappa i lördags ser ut som såpnejlika och det var ju lite kul i sammanhanget eftersom sönerna (de äldre) gör slut på allt tvål och schampo och såpnejlikans rötter har löddrande coh tvåleffekt... kanske ska lägga lite rötter inne i duschen och se vad de säger, gossarna....


Jag hoppas på en bra eftermiddag!!!

Av maria - 30 juli 2007 11:26

inombords och hoppfull inför framtidens trädgård här...


Rosen jag köpte när jag var och handlade blommor till krukorna på trappen har fått ett flertal så här vackra knoppar och man anar ju att den kommer att bli riktigt vacker när den slår ut....




Jag längtar efter att få se den utslagen och jag har kommit på vart jag vill att den ska planteras sen till hösten!!!

Av maria - 30 juli 2007 10:21

lite till höger och vänster här i cybern...


Nu ska jag nog ta mig i kragen och göra lite, lite nytta, även om jag skulle kunna sitta här mycket längre...


Jag har ju dock en dragning och lockelse till att få linneskåpet klart så att jag kan ordna med detta lås så att schampo och sånt kan förvaras säkert i detta hus...


Var inte det ett trick förr? Att äta krita för att bli hes... Detta kanske är ett nytt trick, man dricker schampo och duschtvål så blir man, magsjuk, kanske...


Hoppas på en bra dag!!!

Av maria - 30 juli 2007 09:43

ny vecka att vakna till...


Här är det molnigt, ordentligt på gränsen till mulet men inget regn...


Sov ovanligt länge idag oxå, ända till halvnio och har haft en lugn och skön frukoststund här på morgonen. Nu ska jag runt och hälsa på lite innan jag beslutar mig för om jag ska göra något idag eller inte...


Jo, jag tror att jag ska skrubba bort fogdammet på det klinkret jag fogade sist och sen så ska jag påbörja målandet av linneskåpet men i övrigt ska jag nog ta det lite lugnt idag...


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards