Alla inlägg den 12 juli 2007

Av maria - 12 juli 2007 21:07

knagglig dag för mig så bjuder jag godnatt!


Ska inte hoppa i säng riktigt ännu men väl ta mig en liten stund med maken och gå igenom helgen en aning och sen.... Sömn ljuva sömn!!!!



Så natti natti och dröm söta drömmar!!!

Av maria - 12 juli 2007 15:53

tänkt lite... Jag brukar ju kunna göra det ibland.


Det jag har tänkt på är att många tror att när man har ett elände själv (vilket jag tror att alla har mer eller mindre) så vill man inte störas av andras elände och man orkar inte vara ett stöd för andra. Jag fick bland annat en sådan kommentar, att hur klarar du?


Det fick mig att tänka på min mormor när morfar var svårt sjuk innan han dog... På något vänster så slutade vi runt omkring dem att prata med mormor om våra vardagsbekymmer, vi ville väl inte belasta henne med våra "små" bekymmer. Det slutade med att hon såg sig som avskuren liksom och hon sa att hon ville ta del av våra bekymmer för det gav henne lite andrum i sina egna bekymmer. Så att genom att få ta del av vårt fick hon vila ifrån sitt och känna sig nyttig genom att råda, lyssna och kanske ha konkret kunskap i någon fråga...


Kanske kan det vara en förklaring?!

Av maria - 12 juli 2007 14:52

fortfarande minst sagt hackig... Jag försöker stå upp då och då i alla fall...


Två av sönerna kom upp idag med och har gjort det de ska, en sa sig må illa och inte känna sig bra, kanhända tog ut sig igår då...


Jag brukar ju ha ett vist eller klokt ord och tänkte att jag skulle mäkta det så även idag:


"Att åldras är som att bestiga ett berg, man blir lite andfådd men får mycket bättre utsikt"


av Okänd


Kan finnas något litet frö i detta oxå!

Av maria - 12 juli 2007 09:50

för jag tror att jag måste lägga mig en stund snart, så har jag tänkt lite sen världskriget här...


Spagetti och köttfärssås har faktiskt en förunderlig förmåga att bli stridsmedel i den här familjen... Dessvärre tror jag att det är jag som startat just valet av maträtt...Jag blir väldigt sällan arg men ibland händer det... Nu  räknar vi bort myndigheter och läkare för jag är ju trots allt mänsklig...


Jag tror att det startade när de tre äldsta var små och gnälliga och jag var utarbetad och trött, vi skulle ha spagetti och köttfärssås och det tände till hos mig när barnen började gnälla och leka med maten så jag drämde ner ketchupen i bordet och flaskan gick sönder och det blev ett ketchupregn i hela köket... Det var inte roligt att torka bort men pojkarna säger fortfarande: Tänk mamma när det regnade ketchup, kommer du ihåg det? Hm, jo, jag gör ju det!!!


Nästa gång så var barnen mer i skolåldern och väldigt kinkiga med maten, då var det oxå spagetti och köttfärssås och just den nu 17-åriga pojken var fruktansvärd (kanske oxå för att han led som mest av sin låga muskeltonus i den åldern) han klagade på allt och kastade svampen på bordsduken etc... Jagade upp brorsorna och där sa det klick i mig och jag tog hans tallrik med mat och dippade rakt upp och ner över huvudet på honom...


Han blev tyst kan jag säga och sprang in i sitt rum och jag efter och så satte vi oss och bara skrattade åt alltihopa, vi skrattade och all den där spagettin for omkring och sen hjälptes vi åt att få ordning på allt igen och satte oss och åt...


Jag vet att jag själv tänkte att ja, jag är ju knäpp men än har jag inte kastat ut något barn genom fönstret eller ner i någon å etc... Det gäller ju fortfarande men sen dess har jag inte varit så arg igen, åtminstone inte tillräckligt arg för att använda mat som stridsmedel...


Men pojkarna har ju lite att få ifrån så det är kanske inte så konstigt menar jag att det så där vart tredje år blir lite matkastning här i huset...

Av maria - 12 juli 2007 08:50

Jag har redan varningar ifrån öronen så vi får se vad det blir för en dag idag... Ska se om pojkarna lyckas med konststycket att komma upp i rätt tid idag oxå eller om de tror att de kan släppa greppet nu, glöm det säger jag...


Här är det mulet men inget regn än så länge... Det regnade en del igår kväll.


Om jag står upp idag så ska jag fortsätta med lite småpul, sånt där man lämnat för något viktigare och tänkt sig ta itu med senare... På något underligt vänster så tycks senare aldrig riktigt infinna sig... Mystiskt!


Hoppas på en god förmiddag!!!



Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards