Direktlänk till inlägg 12 juli 2007

Medans jag fortfarande står upp,

Av maria - 12 juli 2007 09:50

för jag tror att jag måste lägga mig en stund snart, så har jag tänkt lite sen världskriget här...


Spagetti och köttfärssås har faktiskt en förunderlig förmåga att bli stridsmedel i den här familjen... Dessvärre tror jag att det är jag som startat just valet av maträtt...Jag blir väldigt sällan arg men ibland händer det... Nu  räknar vi bort myndigheter och läkare för jag är ju trots allt mänsklig...


Jag tror att det startade när de tre äldsta var små och gnälliga och jag var utarbetad och trött, vi skulle ha spagetti och köttfärssås och det tände till hos mig när barnen började gnälla och leka med maten så jag drämde ner ketchupen i bordet och flaskan gick sönder och det blev ett ketchupregn i hela köket... Det var inte roligt att torka bort men pojkarna säger fortfarande: Tänk mamma när det regnade ketchup, kommer du ihåg det? Hm, jo, jag gör ju det!!!


Nästa gång så var barnen mer i skolåldern och väldigt kinkiga med maten, då var det oxå spagetti och köttfärssås och just den nu 17-åriga pojken var fruktansvärd (kanske oxå för att han led som mest av sin låga muskeltonus i den åldern) han klagade på allt och kastade svampen på bordsduken etc... Jagade upp brorsorna och där sa det klick i mig och jag tog hans tallrik med mat och dippade rakt upp och ner över huvudet på honom...


Han blev tyst kan jag säga och sprang in i sitt rum och jag efter och så satte vi oss och bara skrattade åt alltihopa, vi skrattade och all den där spagettin for omkring och sen hjälptes vi åt att få ordning på allt igen och satte oss och åt...


Jag vet att jag själv tänkte att ja, jag är ju knäpp men än har jag inte kastat ut något barn genom fönstret eller ner i någon å etc... Det gäller ju fortfarande men sen dess har jag inte varit så arg igen, åtminstone inte tillräckligt arg för att använda mat som stridsmedel...


Men pojkarna har ju lite att få ifrån så det är kanske inte så konstigt menar jag att det så där vart tredje år blir lite matkastning här i huset...

 
 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

12 juli 2007 10:26

I mina öron låter det helt otroligt kul att ha matkrig..tänk dom som tappar fattningen och slår sina barn istället...näää tacka vet jag ett ordenligt matkrig som får alla att tappa hakan o dö ut i skratt...Underbart med en morsa som du som kan visa dom att alla morsor är inte tråkiga.
Hemma hos mina föräldrar så är jag livrädd att ens tappa en smula från en brödbit, om vi skulle ha matkrig där skulle hon nog slå oss både gula o blåa och lila...ryser av bara tanken.

Ha en bra dag med grabbarna =)
Hälsa dom från mig att jag tycker dom är skit duktiga som tar ansvar för att dom har gjort fel och gör nått gott av det istället för att ställa till ytterligare krig.

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Gisan

Gisan

12 juli 2007 10:44

Hmm... Du skriver i din presentation om din sjukdom, men jag ser i en kommentar i en annan blogg att det står hjärntumör. Jag har inte läst din blogg så länge och tydligen inte tillräckligt noga... Hur går det med behandling av denna? Hur orkar du stötta så många med allt tungt i ditt eget liv? Styrkekramar!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://gisan.blogg.se

 
Gisan

Gisan

12 juli 2007 10:54

Nej, nu ser jag ju att den ligger här. Så snurrig jag är idag. Fast inte på det sätt som du är... Kramar

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

12 juli 2007 11:13

Kärleksdravel: Ja, slåss gör vi inte däremot så något positivt kanske det är i alla fall...

Vad trist med så där hyperpedanta föräldrar, det har jag nog aldrig haft... Mormor kunde dock vara petig men aldrig med straff hon var hönsig istället och sprang med servetter och passade på oss så att det inte skulle bli kladd någonstans... Kram

 
Ingen bild

maria

12 juli 2007 11:17

Gisan: Jag tror jag skriver om det i mitt första inlägg...

Kommentaren du så var mer ett sätt att försöka förstå den som skrev inlägget, jag tror att det kan ha varit liknande känslor...

Min tumör vet man inget om, man tror att den ett meningiom... Det som är kruxet är var den sitter och om den växer vilket jag får reda på höst. Sen blir ju förstås nästa krux att även om den inte växer nu så kan den börja växa egentligen när som helst så man vet inget...

Jag försöker att inte tänka så mycket på det nu, vi vet ju inget...

Kram på dig!!!

 
Gisan

Gisan

12 juli 2007 11:33

Kramar i massor till dig!

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

12 juli 2007 11:53

Gisan: Tack!

 
Christina

Christina

12 juli 2007 12:32

Hittade hit via en annan blogg...
svårt det där med mat och barn men kul läsning.
Tack för att jag fick titta in...

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

12 juli 2007 12:52

Christina: Välkommen hit!!!

Ja, det är väl ett kapitel för sig när det gäller barn och mat...

Tack för besöket och Kom gärna åter!

 
K - Magalös

K - Magalös

12 juli 2007 13:31

Tur man kan skratta åt det i efterhand. Ketchup gjord på gul tomat kanske kan vara något till nästa gång, ger mindre synliga fläckar ;-)
Hoppas du får en "skön vila" och mindre snurr när du vaknar. *kram*

http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

12 juli 2007 13:57

K-Magalös: Gul ketchup det blev plötsligt intressant... Jag har haft en någorlunda vila men jag kommer nog att upprepa den under dagen...Kram!

 
Annelie

Annelie

12 juli 2007 14:46

Hahaha ja då har ju sönerna någon att brås på. Visst kan man väl få tappa fattningen ibland, så länge det inte handlar om skadegörelse eller slag mot den mänskliga kroppen.
Var glad för att du har en levande familj med humör...hellre det än tysta små möss. Sen kan man ju vara tacksam över att det inte sker så ofta;-) Kram till dig och ta väl hand om dig=)

http://rospinglan.blogg.

 
Ingen bild

maria

12 juli 2007 14:51

Annelie: Du har så rätt! Så hemskt det skulle vara att inte leva ordenltigt alltså mycket, tänk att vakna upp och inse att det finns ingen rewindknapp...

Kram på dig!!!

 
K - Magalös

K - Magalös

12 juli 2007 15:41

I vårt förra hus skulle jag skaka ihop nyponsoppa i en tupperware-grädd-skakare. Det går inte att ha varm vätska i en sån för då exploderar locket, även om man försöker hålla emot. Den ljusgrå fogen mellan dom vita kakelplattorna var inte ljusgrå efter min skakning. Nyponsoppa innehåller mycket färgämne...

http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

12 juli 2007 15:46

K-Magalös_ Där kanske man kan säga att vreden/ilskan kom efter matregnet istället för före...*fnissar*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards