Alla inlägg den 15 juli 2007

Av maria - 15 juli 2007 22:21

med mycket kaklande så är det nu dags för en ledbruten kropp att säga godnatt!!!


Tänk ändå så mycket som blivit gjort... Jag ska fota imorgon oxå och snart ska jag foga det jag gjort idag!!! Sen ska jag klinkra golvet och så kan vi ställa duschen på sin plats.....


Men nu ska jag sova gott och imorgon ska äldsta sonen på något möte som jag ska med på om jag står upp... Dilemma det där...


Hoppas på en god natts sömn!!!


Av maria - 15 juli 2007 16:07

öron så har jag stått upp mestadels av dagen... Har haft svårigheter att komma ut på nätet då o då vilket har gjort att jag inte kunnat hälsa runt... Tänker mig en sväng i kväll istället...


Har fått en hel del gjort i det blivande badrummet...


Maken har gjutit igen avloppen så att det är klart nu...


Här är avloppet till dusch och tvättmaskinen som står på andra sidan väggen... Det är från den det kommer rör genom väggen...


Här ska det längst bort bli en toalett och i det lilla hålet hitåt så ska handfatet vara...









Här ska vattnet ifrån badkaret ta vägen...



Det är i alla fall klart nu och det känns skönt...






Här är den vägg jag skrapade igår...


I det hörnet ska badkaret stå och det ska bli ett hörnbadkar som är inbyggt...


Nu ser det ju hemskt ut men...










                                                   
                                                  
               



Så här ser det ut med lite kakel, en liten förbättring i alla fall...


Luckorna jag har lämnat ska det inte vara kakel i utan stenar och snäckor så det tar jag sist av allt...



Så nu ska jag efter en paus ner och sätta lite mer smet och kakla lite till...


Hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 15 juli 2007 10:10

svårt att komma in på olika sidor, så jag har inte kunnat ta emot mail och inte kunnat hälsa runt här på morgonen...


Man blir ju lite knäppt frustrerad när vissa sidor fungerar men inte andra...


Har satt lite fixsmet i alla fall och den står och drar nu sen är det dags att se om det kan komma upp lite kakel.... Snart, snart och jag vet ju hur man blir... När man ser det växa fram så får man ett sånt go... Man vill se mer och mer och mer...


Vid nästa break hoppas jag att nätet fungerar lite bättre för mig så att jag kan få göra mina små rundvandringar...

Av maria - 15 juli 2007 09:11

gott men haft strul med datorn här på morgonen, nu är det tredje gången gillt att få det här inlägget så att det inte kommer bort när jag trycker på spar inlägg!!!


Vaknade av att en katt stod och yla och jama så att det lät rakt in i vårt sovrum och då kan det inte ha varit ifrån vår trappa men ljudet kände jag ju igen...


Så klart att det var Tjoppe som stod och sjöng eller vrålade för hög hals, på grannarnas trappa... Ja, han är ju söt, här är han ju dessutom kattunge fortfarande men... Det första han gjorde när han såg mig och upptäckte att han var på fel trapp var att ge sig efter stackars Hobbe, som inte hade gjort någonting, för att ge honom en hel serie med dängar på nosen... Sicken katt!!!


I övrigt har morgonen flutit på, har seriösa varningar ifrån öronen som jag ignorerar fullständigt just nu och tänker försöka med ett tag till... Om jag får stå upp så tänker jag påbörja kaklingen i det blivande badrummet, kanske kan en och annan bild tas på projektet oxå...


Det är mulet här och lite blåsigt men inget regn och inte särskilt kallt.


Jag hoppas på en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards